Skip to main content

Ὁ προφήτης Ἠλίας, τῦπος ἀφιερώσεως, καὶ ἡ «εὐλογημένη τρόϊκα»

Μὲ μεγάλη συμμετοχὴ πιστῶν ἑορτάσθηκε ὁ Προφήτης Ἠλίας στὸ Κάστρο Ναυπάκτου, μέσα στὴν καρδιὰ τοῦ καλοκαιριοῦ. Ἀνάμεσα στοὺς προσκυνητὲς πολλοὶ ἦταν οἱ Ναυπάκτιοι ποῦ ζοὺν σὲ ἄλλες πόλεις ἢ καὶ στὸ ἐξωτερικὸ καὶ ἔρχονται τὸ καλοκαίρι στὴν πατρίδα. Ἐπίσης, πολλὲς οἰκογένειες ἀνηφόρισαν μὲ τὰ παιδιὰ τοὺς κάθε ἡλικίας, ἐνῷ ἀρκετοὶ εἶναι ὅσοι διανύουν ὅλη τὴν γραφικὴ διαδρομὴ ἀπὸ τὴν πόλη μέχρι τὴν κορυφὴ μὲ τὰ πόδια παρὰ τὸν καύσωνα τῆς ἐποχῆς.

Ἑορτὴ Προφήτη Ἠλία, Κάστρο Ναυπάκτου, 2012

Στὸν ἑσπερινὸ ὁ Σεβασμιώτατος μίλησε γιὰ τὴν κατάσταση τῶν ἀνθρώπων τῆς ἐποχῆς τοῦ Προφήτη Ἠλία, ποῦ εἶχαν βιολογικὲς ἀνάγκες, ὅπως ἡ δίψα ἀπὸ τὴν ἀνομβρία, ἡ πεῖνα, οἱ ἀσθένειες καὶ ὁ θάνατος, ὅπως συνέβη μὲ τὸν υἱὸ τῆς χήρας στὰ Σάρεπτρα τῆς Σιδωνίας. Πάνω ἀπ' ὅλα τὰ προβλήματα ὅμως ἦταν ἡ ἀποστασία ἀπὸ τὸν ζῶντα Θεό.

Στὴν συνέχεια τόνισε ὅτι τὶς ἴδιες βιολογικὲς ἀνάγκες ἔχει καὶ ὁ ἄνθρωπος τῆς ἐποχῆς μας, ὁ ὁποῖος ὅμως πάσχει καὶ ἀπὸ τὶς ψυχολογικὲς καταστάσεις, δηλαδὴ θέλει νὰ ἀγαπᾶ καὶ νὰ ἀγαπᾶται. Καὶ πάνω ἀπὸ τὶς βιολογικὲς καὶ ψυχολογικὲς ἀνάγκες ὁ σύγχρονος ἄνθρωπος πάσχει ἀπὸ θεολογικὲς ἀνάγκες, ἀφοῦ ἀναζητᾶ νὰ βρὴ τὸν ζωντανὸ Θεό, ὁ ὁποῖος γεμίζει ὅλη τὴν ὕπαρξή του. Τόνισε ὅτι ἡ Πολιτεία καὶ ἡ ἐπιστήμη πρέπει νὰ ἀσχοληθοῦν μὲ τὶς βιολογικὲς ἀνάγκες τοῦ ἀνθρώπου, ἡ κοινωνία νὰ ἱκανοποιῇ τὶς ψυχολογικὲς ἀνάγκες καὶ ἡ Ἐκκλησία νὰ προσφέρη στὸν ἄνθρωπο τὸν Θεό, ἀφοῦ αὐτὴ εἶναι ἡ πραγματικὴ δίψα. Πρόκειται γιὰ μία εὐλογημένη τρόϊκα (Πολιτεία-Κοινωνία-Ἐκκλησία), τὴν ὁποία χρειάζεται ὁ σύγχρονος ἄνθρωπος.

Ἐπίσης στὸν ἑσπερινὸ τελέσθηκε ἀρτοκλασία ποῦ προσέφερε ὁ Σύλλογος τῶν ἐν Ἀθήναις Ναυπακτίων «Ὁ Ἔπαχτος» ὑπὲρ ὑγείας τῶν μελῶν του καὶ ὅλων τῶν Ναυπακτίων τῶν Ἀθηνῶν.

Τὴν κυριώνυμη ἡμέρα ἀνηφόρισαν καὶ πάλι πολλοὶ πιστοὶ γιὰ νὰ λειτουργηθοῦν στὴν χάρη του. Ὁ Σεβασμιώτατος στὸ κήρυγμά του ἀνέλυσε κυρίως τί σημαίνει γιὰ τὸν ἅγιο Μάξιμο τὸν Ὁμολογητὴ τὸ γεγονὸς ὅτι οἱ κόρακες ἔφεραν στὸν Προφήτη Ἠλία τὸ πρωΐ ἄρτο καὶ τὸ ἀπόγευμα κρέας. Ἀνέλυσε ὅτι ὁ Ἠλίας συμβολίζει τὸν γνωστικὸ νοῦ ποῦ κάθεται στὸν χείμαρρο τῶν πειρασμῶν καὶ τῆς ἀσκήσεως καὶ ζητᾶ τὴν γνώση τοῦ Θεοῦ. Κόρακας εἶναι ἡ φύση ποῦ μαύρισε ἀπὸ τὴν παρακοή. Ὁ Ἠλίας τρέφεται ἀπὸ τὴν μαυρισμένη φύση τὸ πρωΐ μὲ ἄρτο, ποῦ εἶναι ἡ γνώση τῆς φυσικῆς θεωρίας, οἱ λόγοι τῶν ὄντων, καὶ τὸ δειλινὸ μὲ κρέας, δηλαδὴ διδάσκεται τὰ μυστικὰ ἀπὸ τὰ μυστήρια τῆς ἐνανθρωπήσεως τοῦ Χριστοῦ ποῦ θὰ γινόταν στὸ τέλος τῶν καιρῶν. Στὴν συνέχεια ἀνέλυσε πρακτικὰ τὸ θέμα πῶς ὁ σύγχρονος ἄνθρωπος μπορεῖ νὰ τραφῇ πνευματικὰ ἀπὸ τὴν φύση καὶ κυρίως ἀπὸ τὸ μυστήριο τῆς θείας Εὐχαριστίας.

Μετὰ τὴν ἀπόλυση τῆς θείας Λειτουργίας οἱ ἱεροψάλτες, Πέτρος Παρράς, Διονύσιος Μίραρης, Μάριος Σαράντης κ.ά., ἔψαλαν ἐκ μέρους τοῦ λαοῦ τὸ πολυχρόνιο τοῦ Σεβασμιωτάτου ποῦ τὴν ἡμέρα τοῦ Προφήτη Ἠλία ἔχει τὴν ἐπέτειο τῆς χειροτονίας τοῦ σὲ Ἀρχιερέα, καὶ ὁ Σεβασμιώτατος ἀνταπέδωσε μὲ τὶς πατρικές του εὐχὲς στοὺς Χριστιανούς.

Α.Κ.

  • Προβολές: 3143