Skip to main content

Κύριο θέμα: Ἀπό τήν θεολογία τῆς Μ. Ἑβδομάδος - Ἡ Ἀρχιερωσύνη τοῦ Χριστοῦ

Τήν Δ΄ Κυριακή τῶν Νηστειῶν ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος ἐπισκέφθηκε τήν Λάρισα, προσκεκλημένος τοῦ οἰκείου Ἱεράρχου Σεβασμιωτάτου κ. Ἰγνατίου, καί ὁμίλησε στόν κατανυκτικό Ἑσπερινό, πού μέ μεγάλη λαμπρότητα καί συγχρόνως κατάνυξη καί μέ μεγάλη συμμετοχή τῶν πιστῶν ἐπί τῶν ἡμερῶν τοῦ νῦν Μητροπολίτου, τελεῖται ἐκεῖ, στόν μεγαλοπρεπῆ Ἱερό Ναό Ἁγίου Νικολάου. 

Ἡ ὁμιλία του στόν κατανυκτικό Ἑσπερινό, πού εἶχε τίτλο «Ἡ νοερά καί οὐρανοδρόμος ἄνοδος» καί θέμα τήν Κλίμακα τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Σιναΐτη, προκάλεσε ἐντύπωση στό εὐλαβές ἀκροατήριο καί ἐλπίζουμε σέ ἕνα ἑπόμενο τεῦχος νά τήν δημοσιεύσουμε πρός ὠφέλεια τῶν ἀναγνωστῶν μας.

Τό πρωΐ τῆς Κυριακῆς ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος λειτούργησε στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό Ἁγίου Ἀχιλλίου Λαρίσης καί ὁμίλησε γιά τήν Ἀρχιερωσύνη τοῦ Χριστοῦ.

Ὅλο τό Τριώδιο, εἶπε ὁ Σεβασμιώτατος, ἀποτελεῖ μιά θαυμάσια παιδαγωγική, κατηχητική, ποιμαντική καί θεολογική προετοιμασία τῶν πιστῶν γιά τήν βίωση τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδος καί τοῦ Πάσχα. Ἰδιαιτέρως δέ ἀπό τήν Κυριακή τῆς Σταυροπροσκυνήσεως ἡ Ἐκκλησία μᾶς ἑτοιμάζει γιά τόν Σταυρό τοῦ Χριστοῦ. Αὐτό φαίνεται στά Ἀποστολικά Ἀναγνώσματα, στά ὁποῖα γίνεται λόγος γιά τόν Μέγα Ἀρχιερέα, τόν Χριστό, κατά τήν τάξη Μελχισεδέκ. Ὁ Μελχισεδέκ ἦταν ἕνα μυστηριῶδες πρόσωπο τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, τύπος τοῦ Χριστοῦ, «ἀπάτωρ, ἀμήτωρ, ἀγενεαλόγητος», καί εὐλόγησε τόν Ἀβραάμ τοῦ προσέφερε μετά ἀπό μία νικηφόρο μάχη ἄρτο καί οἶνο καί ὁ Ἀβραάμ τοῦ ἔδωσε τό δέκατο τῶν λαφύρων.

Ὁ Χριστός πάνω στόν Σταυρό, ὡς Ἀρχιερεύς καί σφάγιον, ἔχυσε τό αἷμα Του καί τό προσέφερε στόν ἄνθρωπο γιά νά τόν θεραπεύση καί νά τόν σώση. Δέν τό ἔδωσε, ὅπως ὑποστήριζαν ὁρισμένοι, στόν διάβολο ὡς λύτρο γιά νά ἐλευθερώση τόν ἄνθρωπο, κάτι πού θά ἦταν βλάσφημο, κατά τόν ἅγιο Γρηγόριο τόν Θεολόγο, οὔτε ὅμως στόν Πατέρα, γιατί θά ἦταν παράλογο νά εὐχαριστῆ τόν Πατέρα τό αἷμα τοῦ Μονογενοῦς Του Υἱοῦ.

Ὅταν τήν Ἑβδομάδα τῶν Παθῶν δοῦμε τόν Χριστό πάνω στόν Σταυρό, νά μήν Τόν ἀντικρύσουμε συναισθηματικά, εἶπε ὁ Σεβασμιώτατος, ἀλλά θεολογικά, ὡς Μέγα Ἀρχιερέα. Ὁ Χριστός εἶναι Ἀρχιερεύς καί συγχρόνως τό σφάγιο - ὁ Ἀμνός, ὁ Σταυρός εἶναι τό Θυσιαστήριο καί τό Αἷμα Του εἶναι ἡ θεία Κοινωνία καί τό Σῶμα Του ὁ οὐράνιος Ἄρτος, γιά νά θεραπευθοῦμε καί νά ζήσουμε ἐμεῖς, κατέληξε ὁ Σεβασμιώτατος.

*

Ἡ θεολογία αὐτή τῆς θείας Οἰκονομίας, τῆς ἐνανθρωπήσεως τοῦ Δευτέρου Προσώπου τῆς Ἁγίας Τριάδος καί τῆς ἐξ αὐτῆς θεραπείας καί θεώσεως τοῦ ἀνθρώπου, ἀποτελεῖ τήν βάση καί τό κέντρο τῆς ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς καί σχετίζεται ἄμεσα μέ ὅλα τά Μυστήρια, ἰδίως τήν Ἀρχιερωσύνη, τήν θεία Εὐχαριστία, τό Βάπτισμα, καί ἀπετέλεσε τό περιεχόμενο τῶν θείων δογμάτων τῆς πίστεώς μας, πού διαφύλαξαν οἱ Πατέρες στίς Τοπικές καί Οἰκουμενικές Συνόδους καί στήν διδασκαλία τους.

Εὐχόμαστε στούς ἀναγνῶστες μας, πού θά βροῦν καταφύγιο κατά τήν Μεγάλη καί Ἁγία Ἑβδομάδα στίς Ἐκκλησιές μας, καλό καί εὐλογημένο Πάσχα, νά ἔχουμε τήν εὐλογία πού πηγάζει ἀπό τήν σταυρική θυσία τοῦ Μεγάλου Ἀρχιερέως Χριστοῦ καί διαφυλάσσεται στά Μυστήρια, τήν λατρευτική ζωή καί τήν ἄσκηση τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ.

ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ

  • Προβολές: 3668