Εἰδήσεις ἀπό τὸ διαδίκτυο καὶ σχόλια

Ενδιαφέρουσες παρουσίες στο Διαδίκτυο

Μετά από αρκετές πειραματικές προσπάθειες οι εκδόσεις των βιβλίων του Σεβ. Μητροπολίτη Ναυπάκτου κ. Ιεροθέου απέκτησαν μόνιμη παρουσία στον χώρο του παγκόσμιου δικτύου υπολογιστών, τό γνωστό ως internet. Αναλυτικές παρουσιάσεις των περισσοτέρων έργων, ενδιαφέροντα άρθρα, καθώς και μια μικρή παρουσίαση της Ι. Μονής Γενεθλίου της Θεοτόκου Λιβαδειάς, που είναι οι εκδότες των έργων, είναι τό υλικό που παρουσιάζεται αυτή την στιγμή. Η διεύθυνση, για όσους έχουν πρόσβαση στό internet είναι: http://www.pelagia.org. Η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι: pelagia (at) pelagia.org. Μπορεί κανείς να στέλνει παρατηρήσεις, υποδείξεις για βελτιώσεις, να ζητάει πληροφορίες ακόμα και να παραγγέλλει βιβλία, ιδιαίτερα για όσους μένουν εκτός Ελλάδος.

Μια δεύτερη ενδιαφέρουσα διεύθυνση είναι η: http://www.romanity.org, με στόχο την παρουσίαση της ξεχασμένης από τον Ελληνισμό Ρωμαϊκότητάς του. Στην διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. μπορεί κανείς να προσφέρη υλικό να στέλνη υποδείξεις, σχόλια, κλπ. Μπορεί κανείς να βρη βιβλία και κείμενα του Σεβασμιωτάτου, του π. Ιωάννη Ρωμανίδη, του π. Γεωργίου Μεταλληνού, του Clifton R. Fox και του κ. Αναστασίου Φιλιππίδη. Η ιδέα για την υλοποίηση ανήκει στον καθηγητή π. Ιωάννη Ρωμανίδη. Ο ίδιος έχει σκοπό να παρουσιάση όλο το αξιόλογο έργο του, - επιστημονική δουλειά και έρευνα ιστορικών πηγών πολλών ετών - σε αυτήν την σελίδα. Έτσι διευκολύνονται και πολλοί αναγνώστες του που δυσκολεύονταν πολύ να βρουν τυπωμένα έργα του. Από την στιγμή που γίναν διαθέσιμα στο internet πολύ εύκολα θα διαδοθούν σε όσους τα ζητούν σε όλο τον κόσμο. Η προσπάθεια ξεκίνησε με στόχο αγγλόφωνο κοινό, αλλά προστέθηκε υλικό και στα Ελληνικά. Η σελίδα συνεχώς εμπλουτίζεται. Ευπρόσδεκτα είναι σχόλια, υποδείξεις, υλικό για την καλύτερη παρουσίασή της.

Τα έργα που παρουσιάζονται στις δύο σελίδες τα χαρακτηρίζει, μεταξύ των άλλων: η μαθηματική ακρίβεια που περιγράφουν τις προϋποθέσεις τους στόχους και τα ορόσημα της επιστήμης των επιστημών, της πατροπαράδοτης αλλά λησμονημένης μεθόδου θεραπείας του ανθρώπου, όπως μας παραδόθηκε από τους αγίους Πατέρας και διασώζεται στην Εκκλησία μας από αιώνες, και, σύμφωνα με τον καθηγητή Ιωάννη Ρωμανίδη, είναι το κλειδί για την κατανόηση της αλλαγής που συντελέσθηκε στην Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία επί της βασιλείας του Μεγάλου Κωνσταντίνου, καθώς και η έντονη αγωνία για το ξεχώρισμα των “κομπογιαννιτών” από τους ακριβείς μελετητές της επιστήμης αυτής. Από πολλούς τονίζεται η αξία του Χριστιανισμού και η ανωτερότητά του. Γίνεται όμως φανερή η αδυναμία τους να διακρίνουν ανάμεσα στον λόγο ενός μεμυημένου στην επιστήμη αυτή και ενός που τελεί σε πλήρη άγνοια αν και χρησιμοποιεί την ίδια ορολογία. Αυτό έχει όμως σοβαρές εκκλησιολογικές και σωτηριολογικές συνέπειες. Πολλές ενδείξεις υπάρχουν πώς αυτή η σύγχυση καλλιεργείται και εξυπηρετεί στόχους και γραμμές συγκεκριμμένες.

Οι σελίδες έχουν αποκτήσει αναγνώστες σε όλα τα πλάτη και μήκη του κόσμου: στην Ευρώπη, την Αμερική, μέχρι την Ισλανδία και την Ιαπωνία. Σε άλλο τεύχος της Παρέμβασης θα παραθέσουμε μερικά μηνύματα, από αυτά που λαμβάνουμε στις σελίδες αυτές, που δείχνουν την μεγάλη απήχηση της Πατερικής διδασκαλίας σ’ όλον τον κόσμο και την ωφέλεια που προκαλείται από τα βιβλία και τα κείμενα αυτά.

 

Ο Πάπας ενθαρρύνει τους Ουνίτες των Αγίων Τόπων

Ο Πάπας σε συνάντησή του με μέλη αντιπροσωπειών που “εργάζονται στις Εκκλησίες με το Ανατολικό Τυπικό” (Ουνιτικές) τους είπε πώς η προσπάθειά που καταβάλουν στους Αγίους Τόπους δεν πρέπει να γίνεται αντιληπτή μόνο ως “προσπάθεια διατήρησης των τόπων όπου περπάτησε ο Ιησούς”, αλλά πρέπει να αποβλέπη και στην καλλιέργεια της πνευματικής ζωής των ανθρώπων που ζουν σε εκείνα τα μέρη σήμερα. “Έχετε καθήκον να κάνετε την παρουσία σας αισθητή στο όνομα του Χριστιανισμού, να στηρίξετε την εκκλησιαστική ζωή και να αντιμετωπίσετε τις κοινωνικές και πολιτιστικές ανάγκες στους τόπους αυτούς...” (καθήκον, Χριστιανισμός, εκκλησιολογία που δεν ενδιαφέρεται για την “ενότητα της πίστεως”, δράση, κοινωνικο-πολιτιστική προβληματική· σε μια πρόταση ο παπισμός). Ο Πάπας τόνισε ακόμα το “ζωντανό πνεύμα” των Ανατολικών Εκκλησιών (Ουνιτικών), αναφερόμενος στις πρόσφατες αγιοποιήσεις δύο Ουνιτών. Επίσης, αναφέρθηκε σε δύο ιδιαίτερα ινστιτούτα στην Ρώμη τα οποία είναι αφοσιωμένα στην ανάπτυξη των Χριστιανών με “ανατολικό τυπικό” (Eastern-rite Christians).

Πολλά θα μπορούσαμε να σημειώσουμε από ορθοδόξου πλευράς, αφού στην ανακοίνωση αυτή του Γραφείου Τύπου του Βατικανού καθρεφτίζεται το πνεύμα του παπισμού. Είναι φανερή, βέβαια, η προτροπή του προς τους Ουνίτες να δράσουν, “νά κάνουν την παρουσία τους αισθητή”. Το ότι γίνεται αυτό στο “όνομα του Χριστιανισμού”, δηλαδή μιας ιδεολογίας –όπως έχει καταντήσει ο Χριστιανισμός στα πλαίσια του παπισμού– είναι κάποια ...πρόοδος, από το να καλύπτουν τις ενέργειές τους κάτω από τον Σταυρό του Χριστού (βλ. Σταυροφόροι). Ακόμη, αλγεινή εντύπωση προκαλεί η συνεχιζόμενη τακτική του Πάπα, ο οποίος περηφανεύεται για τα ινστιτούτα του στην Ρώμη –το ένα εκπαιδεύει αραβόφωνους Ουνίτες ιερείς και το άλλο Ουκρανούς– που σκοπό έχουν να υποτάξουν τους Ορθοδόξους στην “Αγία Έδρα”, ανακαλώντας στην μνήμη μας το περίφημο “Ελληνικό Κολλέγιο της Ρώμης”, που τόσο είχε διαφθείρει επί Τουρκοκρατίας το φρόνημα των ταλαντούχων Ελληνοπαίδων της υπόδουλης Ρωμηοσύνης. Σ’ αυτό αναφερόμενος ο Κύριλλος Λούκαρης έγραφε: “εκείνοι οι Ρωμαίοι, όπου υπαγένουν εις την Ρώμην, δια να μάθουν, άλλο δεν μανθάνουσι παρά να εναντιούνται των Ρωμαίων, ούτε εκείνοι όπου τους διδάσκουν άλλο τους δείχνουν παρά να μάθουν να χαλούσι τα δόγματα της Ανατολικής Εκκλησίας”. Η ανασφάλεια του παντοδύναμου παπισμού απέναντι στην εμπερίστατη Ορθοδοξία εκφραζόταν και εκφράζεται με το αρνητικό του έργο.

Κατά τα άλλα, ιεραποστολή, κοινωνική και πολιτιστική προσφορά, οργάνωση, σεμινάρια, ινστιτούτα, ... ζήλος πολύς αλλ’ ου κατ’ επίγνωσιν. Όλα αυτά που γίνονται έτσι απροϋπόθετα –και όχι μόνο στον χώρο του παπισμού– για έναν -ισμό, χωρίς τις ορθόδοξες, πατερικές, εκκλησιαστικές προϋποθέσεις, μας φέρνουν αβίαστα στον νου τον λόγο του Χριστού: “ουαί υμίν ... ότι περιάγετε την θάλασσαν και την ξηράν ποιήσαι ένα προσήλυτον, και όταν γένηται, ποιείτε αυτόν υιόν γεένης διπλότερον υμών” (Ματθ. κγ’, 15).

M.M.R. - Ν.Γ.

  • Προβολές: 1387

Χρησιμοποιοῦμε cookies γιὰ νὰ βελτιώσουμε τὴν ἐμπειρία σας στὸν ἰστότοπο μας.  Διαβάστε Περισσότερα - Ἀποδοχή.

We use cookies to improve your site experience. Read More - Acceptance