Εἰδήσεις - Φωτογραφικὰ στιγμιότυπα

Εγκαίνια Ιερού Ναού Αναλήψεως Αφροξυλιάς

Την Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου έγιναν τα εγκαίνια του Ιερού Ναού Αναλήψεως Αφροξυλιάς.

Πολλοί Ιερείς συμμετείχαν στην ακολουθία, μαζί με τις δημοτικές αρχές της πόλεως, και πλήθος πιστών.

Ο Σεβασμιώτατος συνεχάρη τον π. Φώτιο Κυρίτση και το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο για το κατόρθωμά τους αυτό, να κτίσουν Ναό που αποτελεί στολίδι για την περιοχή, και συνεχάρη επιπλέον τους μηχανικούς του Ιερού Ναού, κ. Κώστα Σχοινά και τους αδελφούς Κωτσόπουλους, που προσέφεραν δωρεάν τις υπηρεσίες τους. Ο π. Φώτης ευχαρίστησε και αυτός με την σειρά τον λαό και τους παράγοντες που βοήθησαν ο καθένας με τον τρόπο του το κτίσιμο του Ι. Ναού.

Στο τέλος της Ακολουθίας προσφέρθηκε γεύμα στο Ιερατείο, τις Δημοτικές Αρχές, και σε ενορίτες.

Πανηγύρισε το Ι. Ησυχαστήριο της Παναγίας Γοργοεπηκόου

Την Παρασκευή 1 Οκτωβρίου πανηγύρισε το Ι. Ησυχαστήριο Παναγίας Γοργοεπηκόου, όπου είναι Ηγουμένη η Γερόντισσα Μακρίνα και Πνευματικός ο π. Αρσένιος Κομπούγιας.

Τελέσθηκε Αρχιερατική θ. Λειτουργία στο μικρό καθολικό της Μονής. Μαζί με τον Σεβασμιώτατο λειτούργησαν οι σεβάσμιοι Γέροντες π. Αντώνιος Βαζούρας, Ιεροκήρυκας, και π. Αρσένιος, ο Γέροντας της Μονής. Στους στενούς αλλά ζεστούς χώρους της Μονής προσφέρθηκε κέρασμα στους προσκηνυτές και το μεσημέρι παρατέθηκε εορταστική τράπεζα, κατά την διάρκεια των οποίων ο Σεβασμιώτατος έκανε μακρές και ενδιαφέρουσες πνευματικές συζητήσεις με τους συνεορταστές.

Μαθήματα Χορωδίας

Η Ιερά Μητρόπολις Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου στο πλαίσιο του ενδιαφέροντός της για την καλλιέργεια της Εθνικής μας Μουσικής Παραδόσεως οργάνωσε από πέρυσι Χορωδία Εθνικής Παραδοσιακής Μουσικής, η οποία ασχολείται με την εκμάθηση και απόδοση εκκλησιαστικών ύμνων και δημοτικών τραγουδιών.

Η χορωδία αυτή αποτελεί δραστηριότητα της “Σχολής Βυζαντινής Μουσικής” της Ιεράς Μητροπόλεώς μας και δίνη την δυνατότητα, σε όσα από τα μέλη της το επιθυμούν, να καταρτισθούν και θεωρητικά στην βυζαντινή μουσική τέχνη.

Καλούμε και φέτος, στο νέο ξεκίνημα της χορωδίας, με δάσκαλο τον Κωνσταντίνο Λανάρα, ιεροψάλτη και καθηγητή Βυζαντινής μουσικής, τους νέους και τις νέες, τους μικρούς και τους μεγάλους, που αγαπούν την βυζαντινή ψαλμωδία και το δημοτικό τραγούδι, να πλαισιώσουν την χορωδία αυτή, εγγραφόμενοι μέλη της.

Η πρώτη συνάντηση της χορωδίας έγινε το Σάββατο, 16 Οκτωβρίου, στις 6.15 το απόγευμα, στο Πνευματικό Κέντρο της Ιεράς Μητροπόλεως. Οι εγγραφές των μελών γίνονται κάθε Σάββατο στις συναντήσεις της χορωδίας, (6.15 το απόγευμα, στο Πνευματικό Κέντρο της Ιεράς Μητροπόλεως).

Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως.

 

Πραγματοποιήθηκε η δεύτερη Σύναξη Πρεσβυτερών

Πραγματοποιήθηκε η δεύτερη Σύναξη ΠρεσβυτερώνΠραγματοποιήθηκε με επιτυχία στις 22 Σεπτεμβρίου, ημέρα Τετάρτη, στον χώρο των κατασκηνώσεων της Ιεράς Μητροπόλεώς μας σύναξη πρεσβυτερών με θέμα: “Η πρεσβυτέρα ως σύζυγος και μητέρα”, υπό την καθοδήγηση του Σεβ. Μητροπολίτου μας, κ. Ιεροθέου.

Από νωρίς το απόγευμα άρχισε η συγκέντρωση των πρεσβυτερών, μέσα σ’ ένα κλίμα οικογενειακό και φιλικό. Η ανταπόκρισή τους στο κάλεσμα του Μητροπολίτου υπήρξε συγκινητική και σχεδόν καθολική. Παραμερίσθηκαν εμπόδια και οικογενειακές υποχρεώσεις κι έτρεξαν όλες, γνωρίζοντας ότι ο πνευματικός ανεφοδιασμός θα είναι πλούσιος.

Ο Εσπερινός μέσα στην κατανυκτική ατμόσφαιρα του Ιερού Ναού του Αγίου Παντελεήμονος ήταν η αρχή της συνάξεως. Εν συνεχεία έγινε συγκέντρωση στον χώρο της τραπεζαρίας, όπου αναπτύχθηκε το παραπάνω θέμα από την πρεσβυτέρα κ. Μαρία Πλατανιώτη - Τσιτσιρίκη, καθηγήτρια φυσικής. Στην ομιλία παρουσιάσθηκε ο σημαντικός ρόλος της πρεσβυτέρας ως συζύγου και μητέρας. Μέσα από το πνεύμα των Πατέρων καταδείχθηκε το “πώς” μπορεί να πορεύεται η σύγχρονη πρεσβυτέρα προς το “καθ’ ομοίωσιν” συντελώντας στην πνευματική –καί όχι μόνον– προκοπή του οίκου της και την εκπλήρωση του έργου του Ιερέα. Επισημάνθηκαν δυσκολίες και προβλήματα. Η αναφορά στον “βίο και την πολιτεία” αγίων γυναικών, παλαιών και συγχρόνων, έδωσε κριτήρια και πρότυπα ζωής.

Αμέσως μετά ακολούθησε συζήτηση επί σοβαρών προβλημάτων και δόθηκαν εμπνευσμένες απαντήσεις από τον Σεβ. Μητροπολίτη μας σε απορίες και ερωτήσεις, που τέθηκαν από τα μέλη της συνάξεως. Το πρόγραμμα τελείωσε με νηστίσιμο αλλά και πλούσιο δείπνο καί, “άδουσαι και ψάλλουσαι τω Κυρίω”, ανεχώρησαν μέσα σ’ ένα ευχαριστηριακό κλίμα με την ευχή “η χάρη και η δύναμη της αγάπης του Θεού να ενεργή μέσα στις καρδιές των Πρεσβυτερών”.

πρεσβ. Π. Τ.

Η εκδημία του Ιερέως π. Σωτηρίου Σερεμέτη

Εξεδήμησε προς Κύριον, την Κυριακή 3 Οκτωβρίου, ύστερα από ολιγόμηνη αθεράπευτη ασθένεια ο Ιερέας π. Σωτήριος Σερεμέτης.

π. Σωτήριος ΣερεμέτηςΟ π. Σωτήριος χειροτονήθηκε Διάκονος και Πρεσβύτερος από τον αείμνηστο Μητροπολίτη Ναυπακτίας και Ευρυτανίας Δαμασκηνό, στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Ναυπάκτου, τα Χριστούγεννα του 1976, και διορίστηκε εφημέριος στον Ασπριά, όπου υπηρέτησε έως το 1995, όταν μετατέθηκε στην Ενορία της ιδιαίτερης πατρίδας του, Κεντρικής. Είχε νυμφευθή την κ. Μαρία με την οποία απέκτησε εννιά παιδιά, από τα οποία τα έξι ξενιτεύθηκαν, χωρίς ποτέ να πάψουν να δείχνουν το ενδιαφέρον και την αγάπη τους για την πατρίδα και τους γονιούς τους.

Η κηδεία του έγινε πάνδημη, την Δευτέρα 4 Οκτωβρίου, στην Κεντρική.

Ο Σεβασμιώτατος, ο οποίος την ημέρα εκείνη εόρταζε, και ο οποίος ετοιμαζόταν να αναχωρήση για την Αθήνα, για να λάβη μέρος στην Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος, εξεφώνησε συγκινητικότατο επικήδειο, υπογραμμίζοντας τις αρετές του κεκοιμημένου Ιερέως, που ήταν η απλότητα, η υπακοή και η λειτουργική του ζωή. Ήταν απλός, ταπεινός λειτουργός του Υψίστου, δεν επίκρανε ποτέ τον Επίσκοπό του, κάνοντας υπακοή ενώ ήθελε μέχρι τις τελευταίες του στιγμές να τελεί τα ιερατικά του καθήκοντα, τα λειτουργικά, αλλά ακόμη και τα λεγόμενα γραφειοκρατικά.

Αποτέλεσμα και απόδειξη αυτών των αρετών του ήταν το γεγονός της πάνδημης συμμετοχής του λαού στην κηδεία του, η συνεχής και ανελλιπής συμπαράσταση της πρεσβυτέρας του, των εννέα παιδιών, γαμπρών και νυμφών του στην ασθένειά του, οι οποίοι ήλθαν οι περισσότεροι από το εξωτερικό για να τον αποχαιρετήσουν, και ενώ είχαν την δυνατότητα να περνούν την νύκτα τους κάπου, αυτοί προτιμούσαν να ξενυχτούν δίπλα στην κλίνη της ασθενείας του στο νοσοκομείο.

Αυτές οι αρετές έκαναν τον Σεβασμιώτατο, όπως τόνισε στον λόγο του, να αφήση τους συνεορταστές του, να θυσιάση την δυνατότητα ολιγόωρης ξεκούρασης από την ένταση και την συνεχή κούραση των ημερών, και να ανεβή στην “ορεινή (Ναυπακτία) μετά σπουδής”, για να δώση την “εκ βάθους καρδίας” ευχή του, στον απλό και αξιαγάπητο Κληρικό της Εκκλησίας του Χριστού. Έδωσε επίσης κουράγιο στην Πρεσβυτέρα και τα παιδιά του, οι οποίοι ανταπέδωσαν στον π. Σωτήριο την αγάπη που είχαν δεχθή.

Κατόπιν τον λόγο πήρε ο πρ. Πρόεδρος Ασπριά, κ. Αλτανόπουλος, ο οποίος εξέφρασε και αυτός με την σειρά του την αγάπη και εκτίμηση του χωριού για τον Εφημέριό του.

Σωτηρίου Ιερέως, αδελφού και συλλειτουργού ημών γενομένου, αιωνία η μνήμη.

Έγνοια Φιλολόγων για τη γλώσσα

Η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων σε ανακοίνωσή της, που υπογράφουν όλα τα μέλη του Δ.Σ., κάνει μια αυστηρή κριτική του νέου εκπαιδευτικού νόμου, που άρχισε να εφαρμόζεται στα Λύκεια. “Η τελευταία εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση, γράφουν, δεν στηρίζεται σε ορθές βάσεις και η μερική μέχρι σήμερα εφαρμογή της απέδειξε πλέον την αδυναμία της να αποτελέση μία σοβαρή προσπάθεια βελτιώσεως της Ελληνικής Παιδείας”.

Πρέπει να πούμε, βέβαια, ότι υπάρχουν και άλλες απόψεις για την εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση, αμερόληπτων μελετητών των εκπαιδευτικών μας πραγμάτων, διαφορετικές από αυτήν της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων, οι οποίοι βλέπουν πολλά θετικά στοιχεία στο νέο νόμο για τα Λύκεια. Μπορεί, λοιπόν, κανείς να μη συμφωνή με ορισμένες γενικές τοποθετήσεις της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων, απορριπτικές του νέου συστήματος ή, ακόμη, με μια διαφαινόμενη αντιδικία της με άλλους καθηγητικούς κλάδους, δεν μπορεί, όμως, να μην ανησυχήση με μια επισήμανσή της, που ακουμπά μια από τις βαθύτερες πληγές της Παιδείας μας. Γράφει η ανακοίνωσή της:

“Η γλωσσική διδασκαλία της Ελληνικής στη διαχρονική της διαδρομή είναι ελλιπέστατη, με αποτέλεσμα να στερή από τους Ελληνόπαιδες το δικαίωμα να προσεγγίζουν γλωσσικώς τα δημιουργήματα του Ελληνικού πνεύματος όχι μόνον των αρχαίων χρόνων, αλλά και των μέσων και των νεωτέρων...

...Με την προοπτική εφαρμογής της μεταρρυθμίσεως και στην Γ' τάξη του Λυκείου οι ώρες των φιλολογικών μαθημάτων μειώνονται ακόμη περισσότερο, ενώ αντιθέτως αυξάνονται των θετικών. Ειδικώτερα:

Σε ένα Λύκειο του προηγουμένου τύπου με τα 4 τμήματα ανά τάξη και 4 τμήματα “Δέσμης” στην Γ' τάξη (Ι,ΙΙ,ΙΙΙ,ΙV) οι φιλολογικές ώρες ήσαν 152, των Μαθηματικών 56 και των Φυσικών 64. Το ίδιο σχολείο, ως Ενιαίο Λύκειο, με 4 τμήματα ανά τάξη και 6 τμήματα “Κατευθύνσεως” στην Β· και Γ' τάξη (2 Θεωρητικά, 2 Θετικά, 2 Τεχνολογικά) καλύπτει 132 φιλολογικές ώρες (-20), 78 Μαθηματικών (+22) και 72 Φυσικών (+8)...

...Τεκμήριο παραθεωρήσεως της γλωσσικής διδασκαλίας και πνευματικής καλλιέργειας αποτελεί και το γεγονός ότι Αρχαία Ελληνικά δεν διδάσκονται στην Θετική και Τεχνολογική κατεύθυνση του Ενιαίου Λυκείου, ενώ διδάσκονται Μαθηματικά και Φυσική στην Θεωρητική, σά να μην έχουν ανάγκη γλωσσικής καταρτίσεως και πνευματικής συγκροτήσεως οι θεράποντες των θετικών κλάδων της επιστήμης και του πρακτικού βίου!”.

Είναι βέβαιο, ότι τα “στοιχεία της στατιστικής”, που διδάσκονται οι μαθητές της Θεωρητικής Κατεύθυνσης, της Γ' τάξης του Λυκείου, στα μαθήματα Γενικής Παιδείας, είναι στις μέρες απαραίτητα και σε αυτούς θέλουν να ακολουθήσουν “θεωρητικούς” πανεπιστημιακούς κλάδους. Όμως, η απουσία του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών, από τα μαθήματα Γενικής Παιδείας της Γ' τάξης, που έχει ως αποτέλεσμα να μη τα διδάσκονται οι μαθητές της Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, είναι αντίθετη με το γενικότερο πνεύμα της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης, που θέλει τα παιδιά να αποκτούν στο Λύκειο άρτια γενική Παιδεία.

Η ανάπτυξη της Τεχνολογίας δεν πρέπει να μας οδηγήση σε “γλωσσική πενία”· στον περιορισμό του γλωσσικού μας πλούτου, στις τυποποιημένες εκφράσεις των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Η “γλωσσική πενία”, επειδή ο λόγος είναι ένα από τα κύρια γνωρίσματα του ανθρώπου, σημαίνει “πολιτιστική πενία”.

π.Θ.Α.Β.

Ετικέτες: ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  • Προβολές: 1260

Χρησιμοποιοῦμε cookies γιὰ νὰ βελτιώσουμε τὴν ἐμπειρία σας στὸν ἰστότοπο μας.  Διαβάστε Περισσότερα - Ἀποδοχή.

We use cookies to improve your site experience. Read More - Acceptance