Skip to main content

Εἰδήσεις Ἰουλίου Αὐγούστου 2003

ΚΕΣΟ (Κέντρο Στήριξης Οἰκογένειας), εἶναι ὑπηρεσία τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς ποὺ μεταξὺ ἄλλων δραστηριοτήτων του περιλαμβάνει καὶ τὸν Ξενῶνα Στέγη Μητέρας. Ὁ Ξενῶνας φιλοξενεῖ ἄγαμες μητέρες καὶ κακοποιημένες γυναῖκες μὲ τὰ παιδιά τους, στὶς ὁποῖες παρέχεται πάσης φύσεως στήριξη μέχρι τὴν κοινωνική τους ἐπανένταξη. "....Οἱ γυναῖκες ποὺ χτυποῦν τὴν πόρτα μας, ἔχουν φτάσει τὰ ὅρια τῆς ἐξαθλίωσης καὶ αὐτὸ ποὺ ἐπιδιώκουμε εἶναι νὰ τοὺς δώσουμε ζεστασιά, ἀγάπη, περίθαλψη, συμπαράσταση καὶ κατανόηση γιὰ νὰ ξεχάσουν-γιατί δὲν σβήνουν- τὰ σημάδια τῆς κακοποίησης", λέει ἡ Διευθύντρια τῆς Στέγης.

***

Σημαντικὴ βοήθεια προσφέρει ἡ Ἱερὰ Ἀρχιεπισκοπη Ἀθηνῶν στοὺς ἄστεγους. Περισσότερα ἀπὸ 2500 ἄτομα σιτίζονται καθημερινὰ στὰ ἐνοριακὰ κέντρα. Στόχος εἶναι νὰ λειτουργήση στὸ ἄμεσο μέλλον καὶ ἐγκατάσταση λουτρῶν γιὰ τοὺς ἄστεγους.

***

Ὁ πολιτικὸς μηχανικὸς Ἄρης Βωβὸς σὲ συνεργασία μὲ τοὺς Συντηρητὲς Χωρὶς Σύνορα καὶ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως ἀνέλαβε τὴν ἀναστήλωση καὶ ἄνακαίνισή της Ἱερὰς Μονῆς Ἁγίου Γεωργίου Καρίπη, ποὺ βρίσκεται στὴν κορυφὴ τοῦ λόφου τῆς νήσου Ἀντιγόνης καὶ ἡ ὁποία ἀποτελεῖ σημαντικὸ κομμάτι τοῦ Ἑλληνισμοῦ καὶ τῆς ἱστορίας αὐτοῦ. Ἡ Μονὴ κατὰ τὴν Βυζαντινὴ περίοδο ὀνομαζόταν τοῦ Θεοκορύφωτου καὶ σύμφωνα μὲ τὶς πηγὲς ὅλο τὸ νησὶ ἀνῆκε στὸ Μοναστῆρι.

***

Ἕνα μνημειῶδες ἔργο ποὺ καταγράφει τὴν παρουσία τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Ἀμερικῆς κυκλοφορεῖ σὲ μιὰ νέα τρίτομη ἔκδοση. Εἶναι τὸ ἔργο τοῦ καθηγητῆ Ἀπόστολου Μανώλη μὲ τίτλο "Ἡ Ἱστορία τῆς Ἑλληνικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Ἀμερικῆς ἐξ ἐγγράφων καὶ κειμένων". Ὁ συγγραφέας καταγράφει λεπτομερῶς τὶς ἐξελίξεις στὴ διάρκεια τῆς ταραχώδους πορείας τῆς Ἑλληνικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Ἀμερικῆς. Ὁ ἴδιος προσέφερε πολλὰ ἐπὶ 50 χρόνια καὶ γι αὐτὸ ὀνομάσθηκε "Μέγας Ἄρχων τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου" ἀπὸ τὸν Πατριάρχη Ἀθηναγόρα καὶ τιμήθηκε μὲ τὸν Χρυσὸ Σταυρὸ τοῦ Ἁγίου Ὅρους ἀπὸ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο.

***

"Ἡ Ἑλληνικὴ γλῶσσα καὶ ὁ εὐρωπαϊκὸς πολιτισμὸς" ἦταν τὸ θέμα ἐκδήλωσης ποὺ διοργανώθηκε στὴν Πνύκα στὸ πλαίσιο τῆς ἑλληνικῆς Προεδρίας, ἀπὸ τὴν "Ἑλληνικὴ Κληρονομιά". Φιλοξενήθηκαν διαπρεπεῖς Ἕλληνες καὶ ξένοι ἐπιστήμονες ποὺ ἀνέπτυξαν τὶς θέσεις τους γύρω ἀπὸ τὸ ἐνδιαφέρον, ποὺ ἐκδηλώνεται στὶς σύγχρονες κοινωνίες τῶν πολιτῶν γιὰ τὰ κλασικὰ γράμματα καὶ τὸν ἑλληνικὸ πολιτισμό. Στὴν ἐκδήλωση παρουσιάστηκε ἡ πρώτη Γραμματικὴ τῆς Εὐρώπης τοῦ Ἕλληνα Φιλολόγου Διονυσίου τοῦ Θρακὸς (2ος αἰῶνας π.Χ)

***

Ἡ Ἱερὰ Ἀρχιερατικὴ Σύνοδος τῆς Σερβικῆς Ἐκκλησίας μὲ ὁμόφωνη καὶ ὁμόθυμη ἀπόφαση κατέταξε στὸ Ἁγιολόγιο τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τὸν Ἐπίσκοπο Ἀχρίδος καὶ Ζίτσας Νικόλαο Βελιμίροβιτς (1880-1956). Μὲ τὴν πράξη αὐτὴ ἐπιβεβαιωθηκε ἐπίσημα ἡ ἤδη ὑπάρχουσα καθολικὴ συνείδηση τοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ περὶ τῆς ἁγιοσύνης τοῦ Νικολάου Βελιμίροβιτς, ἡ ὁποία δὲν ὑπῆρξε μόνο στὴν τοπικὴ Σερβικὴ Ἐκκλησία ἀλλὰ καὶ στὶς ἄλλες τοπικὲς Ἐκκλησίες. Ἑορτάζεται ἡ μνήμη του στὶς 18 Μαρτίου, ἡμέρα τῆς κοιμήσεώς του.

***

Στὶς πρόσφατες Βουλευτικὲς Ἐκλογὲς ποὺ ἔγιναν στὴν Ἰορδανία ἐνισχυμένη βγῆκε ἡ Ὀρθόδοξη Κοινότητα, γιατί ἀπὸ τὶς ἐννέα βουλευτικὲς ἕδρες ποὺ δόθηκαν μὲ ποσόστωση στοὺς Χριστιανούς, οἱ Ὀρθόδοξοι ἐξέλεξαν πέντε. Κατόρθωσε δὲ νὰ κερδίση καὶ τὴν μοναδικὴ θέση ποὺ δινόταν σὲ ἀνεξάρτητο Χριστιανὸ Βουλευτὴ στὸ Ἀμμάν. Οἱ Ὀρθόδοξοι ποὺ ζοῦν στὸ Ἀμμὰν ξεπερνοῦν τὶς 75.000. Ἀπὸ τὰ 4,5 ἑκατομμύρια τῶν Ἰορδανῶν οἱ 120.000 εἶναι Ὀρθόδοξοι.

***

Σάρκα καὶ ὀστᾶ ἀποκτοῦν τὰ σχέδια τοῦ νέου Μητροπολίτη Καμεροὺν κ. Δημητρίου γιὰ τὴν δημιουργία μοναστικῶν κοινοβίων στὴν Μητρόπολή του. Οἱ πρῶτες Μοναχὲς ἀπὸ τὴν Ἱερὰ Μονὴ Παναγίας Ὑψενὴς Ρόδου ἔφθασαν μὲ σκοπὸ νὰ ἱδρύσουν τὸ πρῶτο γυναικεῖο μοναστήρι. Πρόκειται γιὰ τὴν Μοναχὴ Θέκλα Τσακίρη καὶ τὴν δόκιμη Παρασκευὴ Βαμβακίδου.

***

Τὸ βραβεῖο τῆς καλύτερης παρουσίας ἀπὸ πλευρᾶς πνευματικότητας πῆρε ἡ ἱστοσελίδα τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀμερικῆς στὸ διαδίκτυο κατὰ τὴ διάρκεια τοῦ ἕβδομου ἐτήσιου διαγωνισμοῦ διαδικτυακῶν βραβείων. Οἱ ἱστοσελίδες τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς εἶναι πλούσιες σὲ πνευματικὸ καὶ ἐκπαιδευτικὸ περιεχόμενο καθὼς καὶ σὲ πληροφοριακὸ ὑλικὸ γιὰ τὴν Ὀρθόδοξη Πίστη καὶ ζωή. Καθημερινὰ συμπεριλαμβάνει Εὐαγγελικὰ Ἀναγνώσματα, τοὺς Βίους τῶν Ἁγίων, ζωντανὲς καὶ μαγνητοσκοπημένες μεταδόσεις Θείας Λειτουργίας, εὔχετήριές κάρτες μὲ εἰκόνες ἁγίων, ὀπτικοακουστικὰ βοηθήματα κλπ.

Ἀπὸ τὸ πόρισμα τοῦ Συνεδρίου γιὰ τὴν Νεοειδωλολατρία

Ἡ εἰδωλολατρία δὲν εἶναι οὔτε τὸ μοναδικὸ οὔτε τὸ καλύτερο στοιχεῖο τῆς ἀρχαιοελληνικῆς παιδείας. Οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας καλλιεργοῦν καὶ συνεχίζουν σὲ ὅλους τοὺς τομεῖς τὴν ἑλληνικὴ παιδεία, ἱστοριογραφία, ποίηση, τέχνη, ἀποκαθαίροντάς την μόνον ἀπὸ τὴν ἀσέβεια καὶ τὴν ἀνηθικότητα τῶν εἰδώλων. Ὁ ἀληθινὸς Ἕλληνας δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι εἰδωλολάτρης, ὅπως στὴν οὐσία δὲν ἦσαν καὶ οἱ ἀρχαῖοι Ἕλληνες σοφοί. Οἱ μόνοι ποὺ μποροῦν νὰ διεκδικοῦ ἐπάξια τὸ ἀρχαιοελληνικὸ παρελθὸν εἶναι οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί. Ὁ Χριστιανισμὸς δὲν ἔβλαψε τὸν Ἑλληνισμὸ· τὸν διέσωσε ἀπὸ τὴν παρακμὴ καὶ τοῦ ἔδωσε νέα πνευματικὴ δύναμη γιὰ νὰ συνεχίσει τὴν πορεία του· ὁ ἐκχριστιανισμὸς τῶν λαῶν ἐσήμαινε σὲ μεγάλο βαθμὸ καὶ ἐξελληνισμό τους. Ὁ βυζαντινὸς πολιτισμὸς ἀποτελεῖ συνέχεια τοῦ ἀρχαιοελληνικοῦ πολιτισμοῦ. Οἱ νεοειδωλολάτρες, ἀποδεχόμενοι μόνον τὴν ἑλληνικὴ ἀρχαιότητα, κολοβώνουν καὶ συρρικνώνουν τὴν ἑλληνικὴ ἱστορία, στὴν ὁποία ὅμως ἀνήκουν καὶ ὁ Παρθενῶνας καὶ ἡ Ἀγιά-Σοφιά, ἡ ποίηση τοῦ Ὁμήρου καὶ τῶν τραγικῶν, ἀλλὰ καὶ ὁ Ρωμανὸς ὁ Μελωδὸς καὶ ὁ Ἀκάθιστος Ὕμνος, τὰ μωσαϊκὰ τῆς Βεργίνας, ἀλλὰ καὶ τῆς Μονῆς τῆς Χώρας. Ὅσοι διαγράφουν τὰ δύο χιλιάδες χρόνια τοῦ χριστιανικοῦ Ἑλληνισμοῦ ἐξυπηρετοῦν τοὺς ἐχθροὺς τοῦ ἑλληνικοῦ πολιτισμοῦ. Ἐξ ἄλλου ἡ μυθολογούμενη ἐκτεταμένη καταστροφὴ τῶν ἀρχαίων μνημείων ἀπὸ Χριστιανοὺς ἀποτελεῖ σκόπιμη διόγκωση μεμονωμένων παραδειγμάτων. Δὲν ἦταν ποτὲ ἐπίσημη κρατικὴ ἢ ἐκκλησιαστικὴ γραμμή. Ἀντίθετα πολλὰ ἀρχαία μνημεῖα τέχνης μεταφέρθηκαν στὴν Κωνσταντινούπολη καὶ διατηρήθηκαν θαυμαζόμενα ἀπὸ τοὺς Χριστιανούς. Συνέβη ὅ,τι καὶ μὲ τὰ ἀρχαῖα κείμενα ποὺ διασώθηκαν στὰ ἀντιγραφικὰ ἐργαστήρια τῶν μονῶν, διδασκόμενα καὶ σχολιαζόμενα ἀπὸ μεγάλους δασκάλους καὶ Πατέρες, ὅπως π.χ. τὸν Φώτιο καὶ τὸν Εὐστάθιο Θεσσαλονίκης. Οἱ Χριστιανοὶ μοναχοὶ ἀντέγραψαν, γιὰ νὰ τὶς διασώσουν, ἀκόμη καὶ τὶς προκλητικὲς κωμωδίες τοῦ Ἀριστοφάνη.

Δελτίο Τύπου - Ριζάρειος Ἐκκλησιαστικὴ Σχολή
Προκήρυξη Διαγωνισμοῦ γιὰ τὴν εἰσαγωγὴ Μαθητῶν

Ἡ Ριζάρειος Ἐκκλησιαστικὴ Σχολὴ προκηρύσσει διαγωνισμὸ εἰσαγωγῆς κατὰ τὸ σχόλ. ἔτος 2003-2004 στὴν Ἂ´ τάξη τοῦ Ἑνιαίου Ἐκκλησιαστικοῦ Λυκείου, 35 μαθητῶν ὑποτρόφων τῆς Ριζαρείου περιουσίας.

Ὁ διαγωνισμὸς θὰ διενεργηθεῖ στὴ Σχολὴ στὶς 2,3 καὶ 4 Σεπτεμβρίου. Δὲν γίνονται δεκτοὶ ὅσοι ἔχουν ἡλικία ἄνω τῶν 20 ἐτῶν.

Δεκτοὶ γίνονται: α) οἱ κάτοχοι Ἀπολυτηρίου τριταξίου Γυμνασίου, β) οἱ κάτοχοι Ἀπολυτηρίου Ἐκκλησιαστικοῦ Γυμνασίου.

Οἱ αἰτήσεις μὲ τὰ ἀπαιτούμενα δικαιολογητικὰ πρέπει νὰ ὑποβληθοῦν μέχρι τὴν 2α Σεπτεμβρίου 2003.

Ἡ Ριζάρειος Σχολὴ παρέχει δωρεὰν στοὺς ὑποτρόφους ἐκπαίδευση, τροφή, οἴκηση, ἐνδυμασία, ὑπόδηση, διδακτικὰ βιβλία, γραφικὴ ὕλη, ἀπογευματινὰ φροντιστήρια, ἰατρικὴ καὶ φαρμακευτικὴ περίθαλψη.

Πληροφορίες παρέχονται κάθε ἐργάσιμη μέρα στὰ Γραφεῖα Διοικήσεως τῆς Σχολῆς, Βασ. Σοφίας 24 Ἀθήνα, τήλ. 210 7242063 καὶ στὰ Γραφεῖα Διδακτηρίων κάθε Τρίτη καὶ ὥρα 9: 00-13: 00 τήλ. 210 6851866 καὶ 210 6850304.

Ἀθήνα 30 Ἰουνίου 2003

Τὸ Διοικητικὸ Συμβούλιο

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  • Προβολές: 2448