Γράφτηκε στις .

Στὴν νομοπαρασκευαστικὴ Ἐπιτροπὴ τῆς Βουλῆς γιὰ τὴν Ἰατρικὴ Δεοντολογία

Τὴν Τετάρτη 12 Ὀκτωβρίου πραγματοποιήθηκε συνέλευση τῆς νομοπαρασκευαστικῆς Ἐπιτροπῆς τῆς Βουλῆς ποὺ ἐπεξεργάζεται τὸ νομοσχέδιο γιὰ τὸν Κώδικα Ἄσκησης Ἰατρικοῦ Ἐπαγγέλματος καὶ Δεοντολογίας.

Ὁ Μητροπολίτης κ. Ἰερόθεος ἀπεστάλη ἀπὸ τὴν Ἱερὰ Σύνοδο τῆς Ἐκκλησίας μας καὶ τὸν Μακαριώτατο Ἀρχιεπίσκοπο, ὡς ἐκπρόσωπός της γιὰ νὰ καταθέση τὶς ἀπόψεις τῆς Ἐκκλησίας. Ὁ Σεβασμιώτατος, ὡς γνωστόν, ἦταν μέλος τοῦ Ἐθνικοῦ Συμβουλίου Ἰατρικῆς Ἠθικῆς καὶ Δεοντολογίας τοῦ Ὑπουργείου Ὑγείας καὶ Πρόνοιας, τὸ ὁποῖο ἀπὸ τὸν Ἰανουάριο 2003 ἕως τὸν Ἀπρίλιο τοῦ 2004 προετοίμασε τὸν Σχέδιο Κώδικα Ἄσκησης Ἰατρικοῦ Ἐπαγγέλματος καὶ Δεοντολογίας. Μὲ τὴν ἰδιότητά του αὐτὴ κατέθεσε τὶς ἀπόψεις τῆς Ἐκκλησίας.

Στὴν αἴθουσα τῆς Βουλῆς βρέθηκε ὁ Ὑπουργὸς Ὑγείας Νικήτας Κακλαμάνης, ὁ πρ. Ὑπουργὸς Εὐάγγελος Βενιζέλος, ἐκπρόσωποι ὅλων τῶν κομμάτων καὶ τοῦ ἰατρικοῦ καὶ νομικοῦ κόσμου.

Ὁ πρόεδρος τῆς Ἐπιτροπῆς ἔδωσε ἀμέσως τὸν λόγο στὸν ἐκπρόσωπο τῆς Ἐκκλησίας, Μητροπολίτη κ. Ἰερόθεο, ὁ ὁποῖος ἀφοῦ εὐχαρίστησε γιὰ τὴν πρόσκληση, τόνισε ὅτι τὸ νομοθετεῖν τὴν Πολιτεία ἀνήκει στὸ Κοινοβούλιο, ὅτι ἡ Ἱερὰ Σύνοδος λέγει τὴν ἄποψή της ὡς ἐκφράζουσα ἕνα μεγάλο μέρος τῶν πολιτῶν, χωρὶς νὰ ἀπαιτῇ τὴν ἐπιβολή της καὶ σεβόμενη τοὺς πολῖτες ποὺ δὲν δέχονται τὴν ἄποψή της, καὶ ὅτι στὸ ἐν λόγῳ νομοσχέδιο οἱ ἀπόψεις της ἀναφέρονται κυρίως στὰ βιοηθικὰ θέματα καὶ ὄχι στὰ ἀμιγῶς ἰατρικά.

Μετὰ τὴν εἰσαγωγὴ αὐτή, ἀναφέρθηκε ἐν συντομίᾳ στὸ ἱστορικὸ τοῦ Ἐθνικοῦ Συμβουλίου Ἰατρικῆς Ἠθικῆς καὶ Δεοντολογίας καὶ τὸν τρόπο ἐργασίας του, ἐξαίροντας τὴν συμβολὴ τοῦ Προέδρου Δικηγόρου κ. Ἀντωνίου Βγόντζα, καὶ ἐν συνεχείᾳ ἐπανέλαβε τὶς ἀπόψεις τῆς Ἐκκλησίας, κυρίως ὡς πρὸς τὴν εὐθανασία, τὶς ἀναπαραγωγικὲς τεχνολογίες, τὴν κατοχύρωση τῆς ἐλευθερίας τῆς συνειδήσεως τῶν ἰατρῶν ποὺ δὲν ἐπιθυμοῦν νὰ ἐφαρμόζουν διακοπὴ κυήσεως, καὶ τὴν συνεργασία ἰατρικοῦ προσωπικοῦ καὶ θρησκευτικῶν λειτουργῶν. Παρατήρησε ὅτι τὸ νομοσχέδιο κινεῖται σὲ σωστὰ πλαίσια, ἀπαγορεύει τὴν εὐθανασία καὶ συμφωνεῖ μὲ τὶς περισσότερες ἀπόψεις τῆς Ἐκκλησίας, καὶ ζήτησε ἂν γίνεται νὰ γίνουν δεκτὲς καὶ οἱ ὑπόλοιπες, κυρίως ὡς πρὸς τὴν διατύπωση ὅτι τὸ ἔμβρυο εἶναι ἄνθρωπος μὲ ψυχὴ καὶ σῶμα ἀπὸ τὴν πρώτη στιγμὴ τῆς συλλήψεως. Στὴν συνέχεια ὁ Σεβασμιώτατος ἀπήντησε σὲ πολλὲς ἐρωτήσεις μελῶν τῆς Ἐπιτροπῆς, ὅπως τοῦ κ. Βενιζέλου, κ. Φοῦσα, κ.ά., οἱ ὁποῖοι εὐχαρίστησαν τὸν Σεβασμιώτατο γιὰ τὴν συμμετοχή του, γιὰ τὴν «διακριτικὴ καὶ σώφρονα τοποθέτησή του» καὶ γιὰ τὴν ἐνημέρωση. Ὁ Σεβασμιώτατος στὴν ἀπάντησή του τόνισε τὶς ἀλήθειες ὅτι ἡ Ἐκκλησία παραμένει σταθερὴ στὸ πιστεύω της, ὡστόσο εἶναι θεραπευτήριο ποὺ ἐργάζεται φιλάνθρωπα, μὲ ἐλευθερία καὶ γιὰ τὴν ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου, δὲν εἶναι οὔτε θρησκεία, οὔτε μεταφυσική, οὔτε Βατικανό, καὶ προσπαθεῖ νὰ διατηρῇ τὴν πολύτιμη καὶ ἀναγκαία ἰσορροπία καὶ τὸν συνδυασμὸ ἀγάπης καὶ ἐλευθερίας.