Συναντήσεις του Μητροπολίτου με τους Μαθητές - Συνεργασία Σχολείων και Τοπικής Εκκλησίας

Συναντήσεις του Μητροπολίτου με τους Μαθητές

Την Τρίτη 13 Δεκεμβρίου ο Μητροπολίτης επισκέφθηκε το Α Τεχνικό και Επαγγελματικό Λύκειο Ναυπάκτου, προσκεκλημένος από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο Καθηγητών, για να μιλήση στους μαθητές και μαθήτριες του Σχολείου.

Η ομιλία έγινε στην Αίθουσα εκδηλώσεων του Σχολείου, παρουσία όλων των μαθητών, των Καθηγητών και του Διευθυντού του Σχολείου κ. Παναγιωτόπουλου, ο οποίος και προλόγισε τον Σεβασμιώτατο με θερμά λόγια.

Ο Σεβασμιώτατος έκανε μία εισαγωγική εισήγηση αναλύοντας στα παιδιά τις έννοιες του πολιτισμού και της παιδείας, των πολιτιστικών αξιών και της σημασίας που έχει η σωστή ιεράρχησή τους, θίγοντας και πολλά άλλα θέματα που ενδιαφέρουν τους νέους.

Ο Σεβασμιώτατος στην συνέχεια δέχθηκε ερωτήσεις από τους ακροατές για την κάθαρση στην Εκκλησία, την ανοικοδόμηση τζαμιού, την εξομολόγηση κλπ. και επεξέτεινε τις σκέψεις του. Η συνάντηση διήρκησε περίπου 2 ώρες.

Στο τέλος της ομιλίας οι μαθητές της Τρίτης Λυκείου ζήτησαν από τον Σεβασμιώτατο να επισκεφθή ιδιαιτέρως την τάξη τους για να συζητήσουν σε πιο προσωπικό επίπεδο και με μεγαλύτερη άνεση θέματα που τους απασχολούν. Η πρόταση έγινε, βεβαίως, αποδεκτή με χαρά.

*

Την επομένη ημέρα, Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου, ο Μητροπολίτης επισκέφθηκε το 1ο Λύκειο Ναυπάκτου, προσκεκλημένος του φιλολόγου καθηγητού κ. Πέτρου Πιτσιάκκα και μαθητών της Β Τάξης για να διδάξη το μάθημα της ιστορίας σχετικά με το Σχίσμα των Εκκλησιών. Προλόγισε ο Διευθυντής του Σχολείου κ. Απόστολος Ζορμπάς.

Ο Σεβασμιώτατος μίλησε στους μαθητές για το πως οδηγηθήκαμε στο Σχίσμα του 1054, ποιά ήταν τα θεολογικά και πολιτικά αίτια, και κάνοντας έναν παραλληλισμό με το διαζύγιο μεταξύ των συζύγων, αναφέρθηκε στο «συναισθηματικό» και το τελικό «διαζύγιο»-σχίσμα μεταξύ των δύο Εκκλησιών.

Το μάθημα με την συζήτηση διήρκησε μιάμιση περίπου ώρα, η συμμετοχή εκ μέρους των μαθητών ήταν έντονη και τέθηκαν πολλές ερωτήσεις από τους μαθητές. Σημειώνουμε ορισμένες από αυτές:

–Ποιές είναι οι διαφορές μεταξύ Ορθοδόξων και Καθολικών;

–Ποιά αίτια προηγήθηκαν του Σχίσματος, τα θεολογικά η τα πολιτικά;

–Οι διαλεγόμενοι επιθυμούν πράγματι την ένωση των Εκκλησιών, η όχι φοβούμενοι μήπως χάσουν την εξουσία τους;

–Μήπως υπάρχουν αντιδράσεις από τον λαό για την ένωση των Εκκλησιών;

–Μήπως οδηγηθούμε απλώς σε μια ψευδώνυμη ένωση;

–Πως γίνεται κατανοητό ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι παραδοσιακότερη και γνησιότερη;

–Γιατί οι Επίσκοποι κρατούν μπαστούνι;

–Γιατί οι Κληρικοί φορούν μαύρα ράσα;

–Γιατί η Εκκλησία συγχωρεί τον φόνο και όχι την αυτοχειρία;

–Ποιά είναι η διαφορά μεταξύ Ορθοδόξων και Προτεσταντών;

–Ποιά η διαφορά Ορθοδόξων και Παλαιοημερολογιτών; κ.α.

*

Επίσης, την επομένη ημέρα, Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου, ο Μητροπολίτης επισκέφθηκε την Γ Τάξη του 2ου Λυκείου, ύστερα από πρόσκληση του Διευθυντού κ. Κ. Κουτσόπουλου και παράκληση της Θεολόγου Καθηγήτριας Θρησκευτικών κ. Αδαμαντίνης Τσώτα και των μαθητών για να κάνη το μάθημα «Θρησκεία και Παραθρησκεία». Ο Σεβασμιώτατος ανέλυσε τι είναι η θρησκεία, ποιά είναι τα θρησκεύματα, ποιά είναι τα γνωρίσματα μεταξύ κατωτέρων και ανωτέρων θρησκειών, πως μπορούν να συνυπάρξουν ειρηνικά οι θρησκείες, τι είναι οι παραχριστιανικές και παραθρησκευτικές κινήσεις (οι Σέκτες) κλπ.

Έγινε ενδιαφέρουσα συζήτηση. Οι μαθητές με ωριμότητα έκαναν πολλές ερωτήσεις, οι οποίες χωρίζονται στις ακόλουθες κατηγορίες:

-Γιατί οι άνθρωποι είναι η γίνονται άθεοι;

–Ποιά είναι τα αίτια που οι άνθρωποι καταλήγουν σε παραθρησκεύματα;

–Πως μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τους ανθρώπους που αλλάζουν πίστη;

–Πως επιδρά στην κοινωνία ο Χριστιανισμός και πως μπορούμε εμείς να βοηθήσουμε;

–Ποιά είναι τα αρνητικά αποτελέσματα από την είσοδο των ανθρώπων σε παραθρησκεύματα;

–Σε ποιά κατηγορία υπάγεται η «Εκκλησία» των Πεντηκοστιανών της Ναυπάκτου;

–Γιατί η Εκκλησία επιμένει να γράφεται το θρήσκευμα στις ταυτότητες; κ.α.

Απαντώντας ο Μητροπολίτης είχε την ευκαιρία να κάνη λόγο για την ειρηνική συνύπαρξη μεταξύ των θρησκειών, για την γνώση του εσωτερικού βάθους της Ορθόδοξης Εκκλησίας, για το φαινόμενο του σατανισμού, για τις νεανικές υποκουλτούρες και την προσπάθεια να μείνουν οι νέοι ελεύθεροι και να διατηρήσουν την νεανικότητά τους στην μετέπειτα ζωή κλπ.

Η όλη συνάντηση κράτησε δύο διδακτικές ώρες μαζί με το διάλειμμα και οι μαθητές ευχαριστήθηκαν και ζήτησαν να γίνη και νέα συζήτηση μετά τις γιορτές.

*

Οι συναντήσεις του Μητροπολίτου με τους Μαθητές ήταν εποικοδομητικές και ωφέλιμες και εκτός από τον λόγο του τους προσέφερε συμβολικό γλύκισμα και τις πατρικές ευλογίες του.

Συνεργασία Σχολείων και Τοπικής Εκκλησίας

Μια πολύ καλή και ομαλή συνεργασία έχει αναπτυχθή ανάμεσα στα Σχολεία και την Ιερά Μητρόπολη, μια συνεργασία με βασικά χαρακτηριστικά τον σεβασμό και την αλληλοεκτίμηση.

Η συνεργασία αυτή ξεκινά κάθε σχολική χρονιά με τον αγιασμό των Σχολείων, όπου έρχονται σε πρώτη επαφή οι Καθηγητές με τον Μητροπολίτη και τους Εφημερίους, καθώς και με την ανά έτος συνάντηση των θεολόγων και εκπροσώπων των δασκάλων με Κληρικούς της Ιεράς Μητροπόλεως. Η συνεργασία αυτή αναφέρεται κυρίως στις επισκέψεις του Μητροπολίτου σε Σχολεία, στον εκκλησιασμό των μαθητών, στο μυστήριο της εξομολόγησης κ.α.

Σχετικά με τις επισκέψεις του Μητροπολίτου στα Σχολεία, κατόπιν προσκλήσεων των μαθητών και των καθηγητών τους γράψαμε παραπάνω.

Επίσης, πολλά Σχολεία σε συνεννόηση με τους Εφημερίους και την Ιερά Μητρόπολη προβαίνουν σε καλύτερη οργάνωση του εκκλησιασμού των μαθητών για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους. Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα του 1ου Λυκείου και του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ναυπάκτου, που προγραμματίζουν εκκλησιασμό κατά τμήματα (δύο η τρία) στα παρακείμενα στα Σχολεία Παρεκκλήσια του Αγίου Διονυσίου και του Αγίου Στεφάνου, τα οποία αποτελούν και εξωτερικά στολίδια για την πόλη, όπου τα παιδιά σε συνεννόηση με τους γονείς και τους δασκάλους τους συμμετέχουν στο μυστήριο της θείας Ευχαριστίας και ακούνε σύντομο λόγο από εντεταλμένους Ιερείς. Το ίδιο περίπου γίνεται και με άλλα Σχολεία της πόλεως, αλλά και της ευρυτέρας περιοχής, όπως π.χ. της Γαυρολίμνης, όπου οι δάσκαλοι σε συνεννόηση με τον Εφημέριο προγραμματίζουν έναν εκκλησιασμό κάθε μήνα και έτσι προσφέρεται στα παιδιά «εποπτική κατήχηση» και μυούνται στην εσωτερική ζωή της Εκκλησίας.

Στο θέμα της εξομολόγησης, τα Γυμνάσια και Λύκεια της πόλεως σε συνεργασία με την Ιερά Μητρόπολη προγραμματίζουν εξομολόγηση πριν τις εορτές των Χριστουγέννων, με την ελεύθερη συμμετοχή των μαθητών, σε Ναούς η Παρεκκλήσια που βρίσκονται κοντά στα Λύκεια και τα Γυμνάσια, δίχως να αναστατώνεται το καθημερινό πρόγραμμα του Σχολείου και με σεβασμό στους μαθητές και τους Καθηγητές των Σχολείων. Επίσης υπάρχει συνεργασία και σε άλλα ζητήματα, όπως σε εορταστικές εκδηλώσεις, εκδρομές κ.α. Και βεβαίως η συνεργασία αυτή μπορεί να αναπτυχθή ακόμη όπου υπάρχουν δυνατότητες.

Εκείνο που πρέπει να σημειωθή είναι ότι στην όλη αυτή συνεργασία από πλευράς Ιεράς Μητροπόλεως επικρατούν οι απόψεις και το όλο «πνεύμα» του Σεβασμιωτάτου, που είναι καθαρά εκκλησιαστικό, δηλαδή, υπάρχει σεβασμός του προσώπου, της διαφορετικότητος, της νομιμότητος, της παραδόσεως, της ελευθερίας, με πραγματική αγάπη στα παιδιά, δίχως προκαταλήψεις και αγκυλώσεις. Οι οδηγίες που δίνει ο Μητροπολίτης στους εντεταλμένους Ιερείς είναι σαφείς και στην προοπτική που αναφέραμε, κυρίως να αντιμετωπίζουν τα παιδιά με ιδιαίτερη αγάπη και κατανόηση. Η Ιερά Μητρόπολη συνεχώς υπενθυμίζει ότι είναι πρόθυμη να βοηθήση, και το κάνει όπου και όταν κληθή, με διάκριση και δίχως να παραβιάζη την ελευθερία μαθητών και καθηγητών, αλλά προσπαθώντας να φανή χρήσιμη και ωφέλιμη σε αυτούς.

Πιστεύουμε απόλυτα, ότι όπου δεν υπάρχουν προκαταλήψεις και τραυματικές εμπειρίες αλλά το αμίαντο ρεύμα της παραδόσεώς μας που είναι παράδοση ελευθερίας και αγάπης, η συνεργασία αυτή ωφελεί, εποικοδομεί και απελευθερώνει τους νέους.

Α.Κ.

  • Προβολές: 1536

Χρησιμοποιοῦμε cookies γιὰ νὰ βελτιώσουμε τὴν ἐμπειρία σας στὸν ἱστότοπο μας.  Διαβάστε Περισσότερα - Ἀποδοχή.

We use cookies to improve your site experience. Read More - Acceptance