Skip to main content

Εἰδήσεις - Φωτογραφικὰ στιγμιότυπα Φεβρουαρίου 2014

ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ 2014 Πρόγραμμα Όμιλιῶν στούς Κατανυκτικούς Ἑσπερινούς

Κάθε Κυριακή ἀπόγευμα, ὥρα 6 μμ. Ἱερός Μητροπολιτικός Ναός Ἁγίου Δημητρίου Ναυπάκτου

  • Κυριακή Τυρινῆς, 2 Μαρτίου ὥρα 5 μμ  Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος
  • Α΄ Κυριακή Νηστειῶν - Ὀρθοδοξίας, 9 Μαρτίου Άρχιμ. Εὶρηναῖος Κουτσογιάννης,  «Ἡ θεολογία τῶν ἱερῶν Εἰκόνων»
  • Β' Κυριακή Νηστειῶν - Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ, 10 Μαρτίου Άρχιμ π Αντώνιος Βαζούρας, Ἱεροκήρυξ «Τῆς μετανοίας ἄνοιξόν μοι πύλας, Ζωοδότα»
  • Γ' Κυριακή Νηστειῶν - Σταυροπροσκυνήσεως 23 Μαρτίου Άρχιμ, η Συμεών Τσιρώνης, Ἐφημέριος «Τό Μυστήριο του Σταυροῦ»
  • Δ' Κυρ. Νηστειών - Αγ. Ιωάννου της Κλίματος, 30 Μαρτίου Πρωτ. η Θωμᾶς Βαμβίνης, Ἐφημέριος Ἱ.Ν. Ἁγ. Δημητρίους «Η Κλίμακα ἀπό τὴν ἀναισθησία στὴν ἐσυναίσθηση»
  • Ε' Κυριακή Νηστειῶν - Ἁγίας Μαρίας Αἰγυπίας ο Απριλίου Άρχιμ  Καλλίνικος Γεωργᾶτος, Ἱεροκήρυξ «Ὁ Φύλακας τοῦ Παναγίου Τάφου»

 

Ἱερός Ναός Ἁγίου Χαραλάμπους Πατρῶν 

Ἀπό τήν Ἀρχιερατική θεία Λειτουργία στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Χαραλάμπους Πατρῶν

 Πανήγυρις τοῦ Ἁγίου Βλασίου Τριχωνίδος.

Μετά τό πέρας τῆς Ἀρχιερατικῆς θείας Λειτουργίας στήν πανήγυρη τοῦ Ἁγίου Βλασίου Τριχωνίδος.

 Ἱερὰ Μονὴ Ἀμπελακιωτίσσης, τοῦ ἁγίου Πολυκάρπου.

Προσκυνητές τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἀμπελακιωτίσσης τήν ἡμέρα τῆς ἑορτῆς τοῦ ἁγίου Πολυκάρπου

 Χειροθεσία ἀναγνωστῶν. Ἀντώνης καί Κωστῆς Μάϊνος.

Χειροθεσία δύο νέων ἀναγνωστῶν τῆς Μητροπόλεώς μας. Πρόκεται γιά τούς δίδυμους ἀδελφούς Ἀντώνη καί Κωστῆ Μάϊνους, φοιτητές τοῦ Πολυτεχνείου Θεσσαλονίκης.

 Ἡ Πίττα τοῦ Ἠπειρώτη (16-2-2014) Στάδιο Εἰρήνης καί Φιλίας. Πανηπειρωτικὴ Συνομοσπονδία.

Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης κ. Ἱερόθεος εὐλογεῖ τήν Πίττα τοῦ Ἠπειρώτη (16-2-2014) στό Στάδιο Εἰρήνης καί Φιλίας, στήν κεντρική ἐκδήλωση τῆς Πανηπειρωτικῆς Συνομοσπονδίας, πού συγκεντρώνει χιλιάδες Ἠπειρῶτες, ἑκατοντάδες καλλιτέχνες, δεκάδες πολιτιστικούς συλλόγους, πού δημιουργοῦν ἕνα ἐντυπωσιακό παραδοσιακό σύνολο.

 

 Ἀστυνομία Ναυπάκτου. Μνημόσυνο πεσόντων στό καθῆκον Ἀστυνομικῶν.

Μέ τόν Διοικητή καί τόν Ὑποδιοικητή τῆς Ἀστυνομίας Ναυπάκτου Κων. Κακούση καί Παν. Κυρίτση καί τόν Διοικητή τῆς Τροχαίας Ναυπάκτου Πανταζῆ Ράμμο, μετά τό μνημόσυνο τῶν πεσόντων στό καθῆκον Ἀστυνομικῶν, τήν ἡμέρα τοῦ Ψυχοσάββατου.

 

Ἑορτή τῶν Τριῶν Ἰεραρχῶν στήν Ναύπακτο.

Στις 30 Ιανουαρίου 2014 εορτάσθηκε στην Ναύπακτο η εορτή των Τριών Ιεραρχών προστάτων, με εκκλησιασμό και αρτοκλασία υπέρ των εκπαιδευτικών και των μαθητών της Επαρχίας και με εκφώνηση πανηγυρικών λόγων. Στόν Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Δημητρίου ομίλησε ο φιλόλογος του 2ου Γυμνασίου καθηγητής Αριστείδης Λαδιάς και στον Ιερό Ναό της Αγίας Παρασκευής η δασκάλα του 2ου Δημοτικού Σχολείου Γλυκερία Παϊσίου. Ο Ιερός Μητροπολιτικός Ναός του Αγίου Δημητρίου μετά την Αρχιερατική θεία Λειτουργία δεξιώθηκε τούς καθηγητές και μαθητές στην αίθουσα εκδηλώσεων, ενώ οι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί έκοψαν την βασιλόπιττά τους, την οποία ευλόγησε ο Σεβασμιώτατος, και τίμησαν τον άρτι συνταξιοδοτηθέντα συνάδελφό τους Γιάννη Κουτσοσπύρο σέ κατάστημα εστίασης της πόλεως. Το απόγευμα της εορτής πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη εκδήλωση της Ιεράς Μητροπόλεως για τούς Εκπαιδευτικούς της Επαρχίας μας στην Αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου, που περιελάμβανε απόδοση εκκλησιαστικών ύμνων για τούς Τρείς Ιεράρχες από τον χορό Ιεροψαλτών της Μητροπόλεώς μας με χοράρχη τον κ. Παντελή Αναστασόπουλο και ομιλία από τον Σεβ. Μητροπολίτη κ. Ιερόθεο με θέμα: «Ρωμαίοι Πατέρες και Φράγκοι Θεολόγοι».

Το θέμα ήταν πρωτότυπο, διαρθρωμένο σέ δύο ενότητες, την ιστορική και την θεολογική. Ο Σεβασμιώτατος παρουσίασε πώς οι Φράγκοι που κατέκτησαν το δυτικό τμήμα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας το αποξένωσαν κατ' αρχάς πολιτικά από την Κωνσταντινούπολη και έπειτα και θεολογικά με την σχολαστική θεολογία η οποία είναι ξένη προς την εμπειρική θεολογία των αγίων Πατέρων, φωτεινό παράδειγμα των οποίων αποτελούν οι Τρείς Ιεράρχες. Η ομιλία προκάλεσε το ενδιαφέρον των Εκπαιδευτικών, γιατί είναι αλήθεια ότι η ιστορική άποψη που έχει επικρατήσει για την ιστορία της Ευρώπης και του λεγομένου Βυζαντίου από την κάθοδο των Φράγκων και μετά και αφορά άμεσα και την ιστορία και της Πατρίδας μας, είναι η άποψη των Φράγκων που δέν ταυτίζεται με την πραγματικότητα. Γι' αυτό και η παρουσίαση των γεγονότων στην πραγματική τους διάσταση, προκαλεί, αν μη τί άλλο, έκπληξη. Εκπληξη προκαλεί επίσης και η αποκάλυψη των ιστορικών και πολιτικών παραγόντων διαμόρφωσης της θεολογίας της Δύσεως και διαφοροποίησής της από την θεολογία των αγίων Πατέρων. Η εκδήλωση μαζί με την συζήτηση διήρκησε σχεδόν δύο ώρες, στο τέλος της οποίας προσφέρθηκε κέρασμα από τίς Κυρίες των Συνδέσμων Αγάπης της Ναυπάκτου. Παρόντες ήταν Εκπαιδευτικοί της Επαρχίας μας που γέμισαν την Αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Χρήστος Σικώλας και ο Αντιδήμαρχος κ. Κωνσταντίνος Σταυρόπουλος.

 Στόν Ἅγιο Τρύφωνα Βυτίνας

Τό Σάββατο 1 Φεβρουαρίου ἐ.ἔ. ἑορτή τοῦ ἁγίου Μάρτυρος Τρύφωνος πανηγύριζε ἡ Βυτίνα Ἀρκαδίας τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως. Τῆς πανηγύρεως προέστη ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος, προσκεκλημένος ἀπό τόν οἰκεῖο Ἱεράρχη κ. Ἱερεμία.  Κατά τόν πανηγυρικό ἑσπερινό στόν λαμπρό ἐνοριακό Ναό τῆς Βυτίνας, μετά τήν ἀρτοκλασία ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος εὐχαρίστησε τόν Σεβασμιώτατο κ. Ἱερεμία γιά τήν πρόσκλησή του, ἐξέφρασε τήν χαρά γιά τήν συνάντηση καί τοῦ μετέφερε τήν ἀγάπη ὅλων τῶν Ναυπακτίων συμπατριωτῶν του. Στήν συνέχεια ἀναφέρθηκε στό μαρτύριο τοῦ ἁγίου Τρύφωνος καί παρουσίασε τά σκληρά καί ἀπίστευτα μαρτύριά του. Ὑπεγράμμισε δέ δύο σημεῖα μέ ἀφορμή τό μαρτύριο.

  • Τό πρῶτον, ὅτι συνδέεται ἡ μαρτυρία μέ τό μαρτύριο. Μαρτυρία εἶναι ἡ ὁμολογία πίστεως, ἐνῶ μαρτύριο εἶναι ἡ ἐπισφράγιση τῆς ὁμολογίας. Μαρτυρία χωρίς μαρτύριο, εἶπε, ἔχει ἀξία, ἀλλά μαρτύριο χωρίς ὀρθόδοξη μαρτυρία ἔχει ἀπαξία, γιατί μπορεῖ κανείς νά μαρτυρήση καί γιά μιά ἰδεολογία φιλοσοφική ἤ κοινωνική.
  • Τό δεύτερο σημεῖο, ὅτι ἔχει σημασία τό πῶς φθάνει κανείς νά ὁδηγηθῆ στήν μαρτυρία καί τό μαρτύριο. Πρόκειται γιά μιά πορεία τήν ὁποία ὑποδεικνύουν οἱ μακαρισμοί τοῦ Χριστοῦ, κατά τήν ὁποία ὁ ἄνθρωπος γίνεται ταπεινός, μετά ἀποκτᾶ πένθος, ἔπειτα τήν πραότητα, τήν ἀναζήτηση τοῦ Θεοῦ, τήν ἐλεημοσύνη, τήν καθαρότητα τῆς καρδιᾶς, τήν εἰρήνη καί τέλος τόν διωγμό ὑπέρ τοῦ ὀνόματος τοῦ Χριστοῦ. Πρέπει νά ἐπαινοῦμε καί νά ἀναζητοῦμε, κατέληξε, τήν ἁγιότητα, ἀλλά πρέπει νά ἀκολουθοῦμε καί τήν μεθοδολογία, τό πῶς ὁδηγεῖται κανείς στήν ἁγιότητα.

Στό τέλος τοῦ Ἑσπερινοῦ τελέσθηκε ἁγιασμός καί ἀναγνώσθηκε ἡ εἰδική εὐχή τοῦ Ἁγίου Τρύφωνος γιά τά ἀμπέλια καί τά χωράφια, μιά ἀκολουθία πού τήν ἀναμένουν μέ προσμονή κάθε χρόνο οἱ κάτοικοι, ἰδίως ὅσο ἡ κοινότητα βασιζόταν στήν παραδοσιακή γεωργική παραγωγή. Τήν κυριώνυμο ἡμέρα τελέσθηκε λαμπρό Ἀρχιερατικό Συλλείτουργο. Στό κήρυγμά του ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος εἶπε ὅτι ὁ ἅγιος Τρύφων ἔχει τό χάρισμα τῆς θεραπείας ἀσθενειῶν, τῆς ἀποδίωξης δαιμονίων, τῆς προστασίας τῶν κήπων, τῶν ἀμπελιῶν καί τῶν ἀγρῶν ἀπό βλαπτικούς ὀργανισμούς καί ἐπιδράσεις. Ἔλαβε ἀφορμή ἀπό τά χαρίσματά του αὐτά, γιά νά μιλήση γιά τήν ὀρθόδοξη οἰκολογία, γιά τό πῶς λειτουργοῦσε ἡ κτίση πρό τῆς πτώσεως τοῦ Ἀδάμ μέσα στήν δόξα καί πῶς μετά ἀπό αὐτήν μέσα στήν φθορά καί ἀνέφερε σχετικά χωρία τῆς Ἁγίας Γραφῆς καί τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας. Κυρίως ἑρμήνευσε τόν λόγο τοῦ Ἀποστόλου Παύλου ὅτι «πᾶσα ἡ κτίσις συστενάζει καὶ συνωδίνει ἄχρι τοῦ νῦν» καί ὅτι «καὶ αὐτὴ ἡ κτίσις ἐλευθερωθήσεται ἀπό τῆς δουλείας τῆς φθορᾶς εἰς τὴν ἐλευθερίαν τῆς δόξης τῶν τέκνων τοῦ Θεοῦ» (Ρωμ. η΄, 19-22). Οἱ ἅγιοι βλέπουν τήν ὀδύνη τῆς κτίσεως, τόν πόνο της, καθώς ἐπίσης ἀποκτοῦν ἐμπειρία τῆς ἀνακαινίσεώς της. Ἔπειτα μίλησε γιά τόν βιασμό πού ὑφίσταται σήμερα ἡ κτίση ἀπό τόν ἐμπαθῆ καί ἐπαναστάτη ἄνθρωπο. Ἡ ὑπερκατανάλωση δημιουργεῖ τήν ἀνάγκη τῆς ὑπερπαραγωγῆς, μέ ἀποτέλεσμα νά βιάζεται ἡ κτίση καί στήν συνέχεια νά ἐκδικεῖται τόν ἄνθρωπο. Τά ἀκραῖα φυσικά φαινόμενα πού παρατηροῦνται στίς ἡμέρες μας ὀφείλονται καί στόν βιασμό τῆς κτίσεως ἀπό τόν ἄνθρωπο. Τέλος ὑπογράμμισε ὅτι δέν πρέπει μόνον νά παρακαλοῦμε τόν ἅγιο Τρύφωνα νά προστατεύη τά κτήματά μας, ἀλλά ἀφ' ἑνός μέν νά σεβόμαστε τήν κτίση, τό περιβάλλον ὡς δῶρο Θεοῦ, ἀφ' ἑτέρου δέ νά ἁγιαζόμαστε ἐμεῖς γιά νά παρασύρουμε καί τήν κτίση στήν ἀνακαίνιση ἐν Χριστῷ. Καί στίς δύο ὁμιλίες του ὁ κ. Ἱερόθεος ἐπήνεσε τόν κ. Ἱερεμία γιά τήν θεολογική του γνώση, ἰδίως τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, γιά τήν ἰδιότητά του ὡς καθηγητοῦ τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς, ἀλλά καί γιά τήν ἁπλότητά του.

Ἀλλά καί ὁ κ. Ἱερεμίας μίλησε μέ τά καλύτερα λόγια γιά τόν «Ποιμενάρχη τῆς ἰδιαίτερης πατρίδος» του κ. Ἱερόθεο. Εἶπε, μεταξύ ἄλλων, χαρακτηριστικά:

«Θά μοῦ ἐπιτρέψετε, κύριοι ἄρχοντες καί ἀδελφοί μου Χριστιανοί, νά ἐκφράσω τή χαρά μου γιά τήν ἐφετινήν ἑορτή, διότι ἔχουμε ἐν μέσω ἡμῶν εὐλογοῦντα, ἁγιάζοντα καί φωτίζοντα διά τοῦ λόγου του τοῦ φωτιστικοῦ καί τῆς ἁγιότητός του, τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη τῆς ἰδιαιτέρας μου πατρίδος, τῆς Ναυπάκτου. Καί ἐπειδή ἐμεῖς θεολογικά στό πρόσωπο τοῦ Ἀρχιερέως Ποιμενάρχου τό βλέπουμε ὅτι σαρκώνει ὅλο τό ποίμνιό του, ἔχω αὐτήν τήν μυστική χαρά σήμερα, ἄρχοντες καί Χριστιανοί μου, ὅτι βλέπω ὅλη τήν πατρίδα μου, ἡ ὁποία μέ ἐγέννησε καί μέ ἔθρεψε καί μέ ἀνέθρεψε καί διά τοῦτο εἶμαι ἰδιαίτερα χαρούμενος, ἀλλά καί συγκεκινημένος τήν σημερινή ἡμέρα. Ἔχω ὡραία πατρίδα, ἀδελφοί μου Χριστιανοί, τήν Ναύπακτο, ἐκεῖ πού ἔγιναν τά πρῶτα πλοῖα τοῦ κόσμου, διά τοῦτο καί τό ὄνομα τῆς πόλεως ναῦς-πήγνυμι, τά πρῶτα πλοῖα τοῦ κόσμου ἔγιναν στήν Ναύπακτο, τήν ὁποίαν ποιμαίνει ὁ Ἀρχιερεύς, ὁ Σεβασμιώτατος Ἀρχιερεύς, ὁ ὁποῖος εἶναι ἐν μέσῳ ἡμῶν. Δέν μέ παίρνει ὁ χρόνος νά μιλήσω περί τοῦ σεπτοῦ ἡμῶν Ποιμενάρχου, ἔτσι αἰσθανόμεθα καί ἔτσι παρακαλοῦμε νά αἰσθάνεσθε καί ἐσεῖς Σεβασμιώτατε τήν σημερινή ἡμέρα, ὡς Ποιμενάρχης ἡμῶν, πού ἔχουμε ἐνώπιόν μας, λέγοντας ὅτι εἶναι ὁ Σεβασμιώτατος Ναυπάκτου Ἱερόθεος εἶναι ὁ θεολόγος τῆς Ἐκκλησίας μας. Ἔχουμε ἀνάγκη ἀπό θεολογία. Τά πράγματα στήν Ἐκκλησία καί στήν κοινωνία πρέπει νά λύνονται θεολογικῶς. Δυστυχῶς, δέν ὑπάρχουν θεολόγοι. Μᾶς ἔκαναν ζημιά πολλά πράγματα, ἀκόμη καί αὐτή ἡ φιλοσοφία διότι ἀνεμείχθη μέ τήν θεολογία καί αὐτό ἔκανε ζημιά. Ἡ φιλοσοφία πρέπει νά εἶναι ἐργαλεῖον, θεραπαινίς, καί νά χρησιμοποιεῖται ἀπό τήν θεολογία. Τό κορύφωμα τῆς φιλοσοφίας εἶναι ἡ θεολογία καί ἡ ἀπαρχή τῆς θεολογίας εἶναι ἡ φιλοσοφία. ...».

Στήν Βυτίνα, πού κατά τά ἄλλα εἶναι ἕνας τουριστικός προορισμός κυρίως τῶν κατοίκων τῶν μεγάλων ἀστικῶν κέντρων, γευθήκαμε ζωντανή τήν παράδοση, τόσο τήν ἐκκλησιαστική ὅσο καί τήν πολιτιστική, καί τήν φιλοξενία τοῦ οἰκείου Ἱεράρχου κ. Ἱερεμίου, τῶν Ἱερέων, τῶν κατοίκων. Ὁ ἐκκλησιασμός ἦταν πάνδημος καί συμμετεῖχαν οἱ Ἀρχές τοῦ τόπου καί τῆς Ἀρκαδίας.
Ι.Κ.

Μέ τούς Ναυπακτίους Πατρῶν

Ναυπάκτιοι Πατρῶν, Βασιλόπιτα 2014Τήν βασιλόπιττα τῶν Ναυπακτίων Πατρῶν εὐλόγησε ὁ Μητροπολίτης κ. Ἱερόθεος, σέ αἴθουσα κεντρικοῦ Ξενοδοχείου τῆς Πάτρας, σέ μιά ἐκδήλωση πού ἀποτελεῖ σημαντική σύναξη τῶν Ναυπακτίων μέ μεγάλη συμμετοχή. Μετά τίς εὐχές τοῦ Σεβασμιωτάτου πρός τόν Σύλλογο καί ὅλους τούς Ναυπακτίους τῶν Πατρῶν, χαιρετισμό ἀπηύθυνε ὁ Πρόεδρος τοῦ Συνδέσμου Ἠλίας Δημητρόπουλος καί οἱ ἐκπρόσωποι τῶν Ἀρχῶν.

Ἡ ἐκδήλωση περιελάμβανε ἐπίσης ἀπόδοση ἐκκλησιαστικῶν ὕμνων καί καλάντων ἀπό πολυμελῆ χορωδία ἱεροψαλτῶν, μέ ἐπικεφαλῆς τόν κ. Παντελῆ Γεωργαλῆ, ἀπονομή τιμῆς στήν συνταξιοῦχο δασκάλα κ. Ἀνθή Δημαρᾶ γιά τήν προσφορά της στό Σύλλογο καί ἐπίδοση βραβείων σέ μαθητές Ναυπακτιακῆς καταγωγῆς, πού εἰσήχθησαν σέ Πανεπιστημιακές Σχολές. Ἐπίσης βραβεῖο δόθηκε στόν ὁμογενῆ Γεώργιο Σακελλάρη τοῦ Χρήστου, μέ καταγωγή ἀπό τήν Περίστα Ναυπακτίας, γιά τήν διάσωση ἀρχειακῆς ταινίας ἀπό τήν Ναυπακτία καί τήν Πάτρα τοῦ 1933. Στήν ἐκδήλωση παρέστησαν ὁ Δήμαρχος καί Δημοτικοί Σύμβουλοι Ναυπακτίας, ἐκπρόσωποι τῆς Περιφέρειας καί τοῦ Δήμου Πατρέων, ἐκπρόσωποι φορέων καί πολλοί Ναυπάκτιοι πού κατέκλυσαν τήν αἴθουσα τοῦ ξενοδοχείου.

*

Λίγες ἡμέρες μετά, στίς 10 Φεβρουαρίου, οἱ Ναυπάκτιοι Πατρῶν εἶχαν ἄλλη μία γιορτή, τοῦ Ἁγίου Χαραλάμπους, κατά τήν ὁποία ἑορτάζει τό ἰδιωτικό Ναΰδριο πού ἔχουν στήν ἰδιοκτησία τους στά Ζαρουχλέϊκα Πατρῶν, ἀλλά καί ὁ ἴδιος ὁ Σύνδεσμος τῶν ἐν Πάτραις Ναυπακτίων, πού φέρει τό ὄνομα τοῦ ἁγίου Χαραλάμπους. Ὁ Σεβασμιώτατος τέλεσε τήν θεία Λειτουργία καί ὁμίλησε στό πολυπληθές ἐκκλησίασμα γιά τήν μεγάλη σημασία τοῦ Τριωδίου ὡς λειτουργικοῦ βιβλίου καί λατρευτικῆς περιόδου τῆς Ἐκκλησίας μας. Στό τέλος τῆς θείας Λειτουργίας ὁ Πρόεδρος τοῦ Συνδέσμου Ἠλίας Δημητρόπουλος προσεφώνησε τόν Σεβασμιώτατο κ. Ἱερόθεο, τόν εὐχαρίστησε γιά τήν εὐλογία τῆς τέλεσης τῆς θείας Λειτουργίας, ἐξέφρασε τόν σεβασμό του καί τήν τιμή πού αἰσθάνονται οἱ Ναυπάκτιοι γιά τόν Μητροπολίτη τῆς Πατρίδος τους. Ὁ Πρόεδρος ἀναφέρθηκε ἐνδεικτικά καί ὡς «αὐτόπτης μάρτυς» στήν προσπάθεια καί ἐπιμέλεια τοῦ Μητροπολίτη γιά τήν καλή λειτουργία τῶν Ἱδρυμάτων καί τόν σεβασμό τῆς νομιμότητος, τοῦ δημοσίου χρήματος καί τῆς προσφορᾶς τῶν Εὐεργετῶν. Εὐχαρίστησε ἐπίσης τόν ἐπιχώριο Μητροπολίτη Πατρῶν γιά τήν λειτουργία τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ μέ τήν εὐλογία του, τόν Δήμαρχο Ναυπακτίας Γιάννη Μπουλέ καί τούς παρισταμένους ἐπισήμους καί ἀναφέρθηκε στήν ἱστορία τοῦ Συνδέσμου καί στό σημαντικό γεγονός τῶν ἐγκαινίων τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ τό ἔτος 1925. Μετά τήν θεία Λειτουργία προσφέρθηκε κέρασμα σέ παρακείμενο ἀναψυκτήριο σέ μιά οἰκογενειακή-ναυπακτιακή ἀτμόσφαιρα.
Ι.Κ.

Ἑορτή τοῦ Ἁγίου Πολυκάρπου

Ἐφέτος ἦταν ἡ πρώτη φορά μετά ἀπό αἰῶνες πού ἡ Ναυπακτία ἑόρτασε τόν ἅγιο Πολύκαρπο χωρίς τήν αἰσθητή παρουσία τοῦ τιμίου Λειψάνου του στήν Ἱερά Μονή Ἀμπελακιωτίσσης. Στίς 13 Μαρτίου συμπληρώνεται ἕνα ἔτος ἀπό τήν σύληση τοῦ τιμίου Λειψάνου. Οἱ ἔρευνες τῆς Ἀστυνομίας ἦταν γρήγορες καί ἀποτελεσματικές, ἀφοῦ ὁ δράστης βρέθηκε, ἀλλά διαφεύγει στό ἐξωτερικό, ἐνῶ τό τίμιο Λείψανο, σύμφωνα μέ τίς ἕως τώρα ἐνδείξεις, βρίσκεται κρυμμένο στήν περιοχή μας. Τό θέμα εἶναι τώρα στά χέρια τῆς Δικαιοσύνης. Τό Σάββατο ἀπόγευμα, στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Πολυκάρπου Μαμουλάδας, τελέσθηκε ἀρχιερατικός ἑσπερινός μέ ἀρτοκλασία καί θεῖο κήρυγμα, κατά τό ὁποῖο ὁ Σεβασμιώτατος ἀναφέρθηκε στήν μεγάλη προσωπικότητα τοῦ ἁγίου Πολυκάρπου ὡς Ἀποστολικοῦ Πατέρα πού συνέδεσε, ὅπως καί οἱ ἄλλοι Ἀποστολικοί Πατέρες, τούς Ἁγίους Ἀποστόλους μέ τούς Μεγάλους Πατέρες, παραλαμβάνοντας καί παραδίδοντας τήν ὑγιῆ παράδοση τῆς ὀρθόδοξης πίστης πού ὁριοθετήθηκε τελικά ἀπό τίς Οἰκουμενικές Συνόδους τῆς Ἐκκλησίας μας. Μετά τόν Ἑσπερινό στήν Αἴθουσα ἐκδηλώσεων τῆς Ἐνορίας προσφέρθηκε ἀπό τίς Ἐνορίτισσες κέρασμα σέ ὅλους τούς ἐκκλησιασθέντες.

Ἑορτή τοῦ Ἁγίου Πολυκάρπου

Τήν Κυριακή τό πρωΐ τελέσθηκε ἀρχιερατική θεία Λειτουργία στήν Ἱερά Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου Ἀμπελακιωτίσσης. Στό κήρυγμά του ὁ Σεβασμιώτατος, λαμβάνοντας ἀφορμή ἀπό τό εὐαγγελικό ἀνάγνωσμα τῆς Κυριακῆς, ἤτοι τήν περικοπή τῆς Μελλούσης Κρίσεως, «ὅταν δὲ ἔλθῃ ὁ υἱός τοῦ ἀνθρώπου ἐν τῇ δόξῃ αὐτοῦ καὶ πάντες οἱ ἅγιοι ἄγγελοι μετ᾿ αὐτοῦ, τότε καθίσει ἐπὶ θρόνου δόξης αὐτοῦ» (Ματθ. κε΄, 31) ἀναφέρθηκε στήν θεία δόξα, δηλαδή τήν θεία Χάρη πού ὁρᾶται ὡς φῶς, ὅπως μαρτυρεῖται ἐπανειλημμένως στήν Ἁγία Γραφή, ἡ ὁποία θεία δόξα θεᾶται ἀπό τούς Ἁγίους, τούς θεώνει καί θά τούς δοξάζη καί στήν μέλλουσα ζωή. Τῆς θείας αὐτῆς δόξης μέτοχος ἦταν καί ὁ ἅγιος Πολύκαρπος, ὁ ὁποῖος παραμένει ὁ προστάτης τῆς Ἱερᾶς Μονῆς καί τήν εὐλογεῖ, ὅπως καί ὅλη τήν Ἐπαρχία, καί εὐχήθηκε γρήγορα νά ἐμφανισθῆ καί αἰσθητῶς καί πάλι τό τίμιο λείψανό του. Μέ τήν εὐκαιρία συνεχάρη τήν Ἑλληνική Ἀστυνομία γιά τίς προσπάθειές της καί εὐχήθηκε γιά τήν ὁλοκλήρωσή τους ἀπό τήν πλευρά τῶν ὑπολοίπων ὑπηρεσιῶν. Μέ τόν Σεβασμιώτατο συλλειτούργησαν ὁ Ἱεροκήρυξ π. Ἀντώνιος Βαζούρας, ὁ Ἡγούμενος π. Πολύκαρπος Παστρωμᾶς, καί τά μέλη τοῦ Ἡγουμενοσυμβουλίου τῆς Ἱερᾶς Μονῆς, ὁ πρώην Ἐφημέριος Ἀμπελακιωτίσσης π. Ἰωάννης Πολύζος. Ἔψαλε ὁ κ. Δημήτριος Μαστροκώστας καί μέλη τῆς Ἱερᾶς Μονῆς, ἐνῶ ἐκκλησιάσθηκαν πολλοί προσκυνητές ἀπό τήν Ναύπακτο, τήν ὑπόλοιπη Αἰτωλοακαρνανία καί τήν Πάτρα. Σέ αὐτό βοήθησε καί ὁ κάθε ἄλλο παρά χειμωνιάτικος καιρός. Μεταξύ τῶν ἐκκλησιασθέντων ἦταν ὁ Δήμαρχος Ναυπακτίας κ. Γιάννης Μπουλές, Ἀντιδήμαρχοι καί Δημοτικοί Σύμβουλοι τοῦ Δήμου, ὁ τέως Νομάρχης κ. Εὐθύμιος Σιῶκος κ.ἄ. Στήν μεσημεριανή τράπεζα ὁ Σεβασμιώτατος συζήτησε πνευματικά θέματα μέ τούς Ἱερεῖς, τούς Μοναχούς καί τούς προσκυνητές, μεταξύ τῶν ὁποίων καί ὁ Μοναχός Σαμουήλ πού ὑπηρέτησε δέκα χρόνια στόν Πανάγιο Τάφο.
Ι.Κ.

  • Προβολές: 3221