Εἰδήσεις - Φωτογραφικὰ στιγμιότυπα

Συνέντευξη σε μαθητές

Συνέντευξη σε μαθητέςΤην Τετάρτη 12-11-1997 έδωσε ο Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Ιερόθεος μια πρωτότυπη και ενδιαφέρουσα συνέντευξη στους μαθητές του πρώτου τμήματος της έκτης τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ναυπάκτου. Οι μαθητές του τμήματος αυτού εκδίδουν μια όμορφη εφημερίδα με ποικίλη ύλη που έχει τίτλο “Μαθητική Φωνή”. Έτσι οι μαθητές και οι μαθήτριες της τάξης αυτής, κάτω από την καθοδήγηση του δασκάλου τους κ. Θ. Παναγιωτοπούλου, ασκούνται στην αρθρογραφία και την δημοσιογραφία. Η εφημερίδα αυτή προσήλκυσε την προσοχή πολλών ανθρώπων που έχουν ενδιαφέρον για τον χώρο της εκπαίδευσης, κυρίως εκπαιδευτικών, αλλά και του Σεβ. Μητροπολίτου μας, ο οποίος σε επιστολή που έστειλε στους μαθητές, έγραφε: “Πράγματι η εφημερίδα σας είναι μαθητική φωνή που την διακρίνει η νεανική δροσιά, η ευαισθησία, η αγάπη σας για τον τόπο μας που είναι πλούσιος σε ιστορία, παράδοση και ζωή. Εκείνο που έχει σημασία είναι ότι από την Εφημερίδα αυτή μπορούν να ωφεληθούν και οι μεγάλοι σε ηλικία, γιατί ενημερώνει με τον δικό της ωραίο τρόπο”.

Οι μαθητές και ο δάσκαλός τους εκμεταλλεύτηκαν το ενδιαφέρον του Σεβασμιωτάτου για την εφημερίδα τους και τον προσκάλεσαν στην τάξη τους για μια εξονυχιστική συνέντευξη, η οποία πραγματοποιήθηκε μέσα σε ατμόσφαιρα ελευθερίας, αλλά και σεβασμού και κράτησε μιάμιση περίπου ώρα. Ήταν ένα δημοσιογραφικό και ταυτόχρονα ποιμαντικό γεγονός. Η συζήτηση απλώθηκε σε πολλά και ποικίλα θέματα, από τα πιο καθημερινά και “ανθρώπινα” μέχρι τα πιο σοβαρά και “θεολογικά”, από τις εμπειρίες των μαθητικών χρόνων του Σεβασμιωτάτου - που απεικόνιζαν προσωπικούς προβληματισμούς των παιδιών - μέχρι τις διαφορές της Ορθοδοξίας από τους δυτικούς Χριστιανούς, αλλά και τους Μουσουλμάνους.

Από την συνέντευξη αυτή κρατήθηκαν σημειώσεις που θα δημοσιευθούν στην “Μαθητική Φωνή”. Τα συγχαρητήρια της “Παρέμβασης” στον συντονιστή δάσκαλο και τους δημοσιογράφους μαθητές της “Μαθητικής Φωνής” είναι ειλικρινή και θερμά.

Έναρξη αγιογραφικών συνάξεων

Την Τετάρτη 29 Οκτωβρίου στο Πνευματικό Κέντρο της Μητροπόλεως έγινε ο αγιασμός εν όψει της έναρξης των αγιογραφικών συνάξεων της Ι. Μητροπόλεώς μας. Τον αγιασμό τέλεσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Ιερόθεος, ο οποίος ανέπτυξε και το πρώτο θέμα των φετεινών συνάξεων. Στις φετεινές αγιογραφικές συνάξεις θα μελετηθούν οι Πράξεις των Αποστόλων από 13ο κεφάλαιο και εξής.

Γιορτή πολυτέκνων

Την πρώτη Κυριακή μετά την 28η Οκτωβρίου γιορτάζουν, εκ μεταφοράς, οι πολύτεκνοι τους προστάτες αγίους τους μάρτυρες Τερέντιο, Νεονίλλη και τα επτά τέκνα τους.

Έτσι, την Κυριακή 2 Νοεμβρίου ο σύλλογος Πολυτέκνων Ναυπάκτου, μετά την θ. Λειτουργία προς τιμήν των αγίων στον Ι. Ναό της Αγίας Παρασκευής, διοργάνωσε εκδήλωση σε ξενοδοχείο της πόλεως, κατά την οποία βραβεύτηκαν 27 παιδιά πολύτεκνων οικογενειών που πέρασαν φέτος στα Ανώτερα και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας μας. Κάθε νέος φοιτητής έλαβε 20.000 δρχ., που ήταν προσφορά του Συλλόγου Πολυτέκνων, επιχορηγουμένη από τον Δήμο Ναυπάκτου, ενώ ο Σεβ. Μητροπολίτης μας δώρισε σε τέσσερις επιτυγχόντες από 50.000 δρχ. Τα χρήματα αυτά δόθηκαν, κατόπιν κληρώσεως, από το Ταμείο Ευποιΐας του Μητροπολίτου.

Χειροθεσία Πρωτοπρεσβυτέρου

Την Κυριακή 2 Νοεμβρίου ο Σεβασμιώτατος απένειμε στον Ιερέα του Μολυκρείου π. Νικόλαο Φούντα εν μέσω των ενοριτών του το οφφίκιο του Πρωτοπρεσβυτέρου.

Ο π. Νικόλαος είναι θεολόγος, καλός οικογενειάρχης με τρία παιδιά, και ποιμαίνει την ενορία του με ζήλο και πίστη, όρεξη και αυταπάρνηση.

Έχοντας αυτά τα στοιχεία υπ’ όψιν του ο Σεβασμιώτατος προέβη στην ως άνω χειροθεσία, ευχόμενος στον π. Νικόλαο ο σταυρός που φόρεσε να είναι πηγή εμπνεύσεως ώστε να βιώση περισσότερο την σταυρική ζωή, που είναι ταπείνωση, θυσία, υπακοή για την αγάπη του Εσταυρωμένου.

Εορτή των Παμμεγίστων Ταξιαρχών στην Σαργιάδα

Φέτος κατά την εορτή των Παμμεγίστων Ταξιαρχών ο Σεβασμιώτατος λειτούργησε στον ενοριακό Ναό της Σαργιάδας. Μικρό χωριουδάκι του μέλλοντος δήμου Παρακαμπυλίων, το οποίο ευτυχώς κρατάει ακόμα το δημοτικό σχολείο του, του οποίου οι μαθητές μαζί με τον δάσκαλό τους, αν και ήταν Σάββατο, συμμετείχαν στην θ. Λειτουργία. Στον Ι. Ναό προσήλθε όλο το χωριό, με τον Πρόεδρό του. Εκκλησιάστηκαν επίσης και τα κοντινά χωριά, ενώ στην θ. Λειτουργία συμμετείχαν ακόμη ο Αρχιερατικός Επίτροπος και Ιερείς απ’ την περιφέρεια του Αγίου Βλασίου.

Θ. Λειτουργία του αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου

Η αρχαιοπρεπής αυτή θ. Λειτουργία των Ιεροσολύμων τελείται με ιδιαίτερη λαμπρότητα στην Ναύπακτο κατά την ημέρα της εορτής του Αγίου, στις 23 Οκτωβρίου.

Η θ. Λειτουργία τελείται στον Ιερό Ναό της Αγίας Παρασκευής, ο οποίος είναι βυζαντινού ρυθμού, σταυροειδής και ευρύχωρος. Την θ. Λειτουργία τελεί ο Αρχιερέας πλαισιωμένος απ’ τους Ιεροκήρυκες και τους Ιερείς της Πόλεως. Στο αναλόγιο ψάλλει τους ψαλμούς του Δαυίδ και τους κατανυκτικούς ύμνους, όπως το “ελέησον ημάς ο Θεός ο Πατήρ ο Παντοκράτωρ”, χορωδία μοναχών.

Η θ. Λειτουργία του αγίου Ιακώβου συγκεντρώνει πολλούς πιστούς, εκ των οποίων μερικοί θα ήθελαν να τελείται συχνότερα η Λειτουργία αυτή για να αλλάζουν παραστάσεις ή για να “βλέπουν” τα τελούμενα. Για τους περισσοτέρους Χριστιανούς, όμως, είναι μία υπενθύμιση της παραδεισιακής πολιτείας των πρώτων Χριστιανών, οι οποίοι χάρη στον ζήλο τους και τον αγώνα τους για την σωτηρία ήταν σε θέση όχι μόνον να βλέπουν, αλλά και να ζουν την θεία Λειτουργία μαζί με τους Ιερείς, και να παίρνουν στα χέρια τους το Τίμιο Σώμα του Χριστού. Σήμερα, όμως, λόγω της εκκοσμικεύσεως των Χριστιανών, η Εκκλησία μας ύψωσε ως άλλον φράχτη γύρω απ’ τον “παράδεισο” της αγίας Τραπέζης, το Τέμπλο, αφήνοντας εν τη ευσπλαχνεία της την Πύλη την καλουμένη Ωραία, ανοιχτή, δίχως την πύρινη ρομφαία να την φυλάττει, αλλά να μπορεί να εξέρχεται ο Αρχιερέας ή ο Ιερέας και να μεταδίδει, στους αιτούντας, το Ξύλο της Ζωής, το όν επί της Αγίας Τραπέζης.

Στην φετεινή πανηγυρική θεία Λειτουργία του αγίου Ιακώβου ο Σεβασμιώτατος, παίρνοντας αφορμή από το ανάγνωσμα της Εξόδου, ομίλησε για τον φόβο που πρέπει να διακατέχει τον λαό και πολύ περισσότερο τους Ιερείς, όταν πρόκειται να πλησιάσουν το άγιο θυσιαστήριο και να τελέσουν οι μεν την θεία Λειτουργία, οι δε να μεταλάβουν των Τιμίων Δώρων και να αγιασθούν. Αν ο λαός στάθηκε εντρομος μπροστά στο Όρος Σινά, όπου κατέβηκε ο Θεός εν τη φωτεινή νεφέλη, και νήστεψε όλος ο λαός, και μόνο ο Μωϋσής με φόβο Θεού ανέβηκε στο Όρος, πολύ περισσότερο πρέπει να συμβαίνη αυτό με τους Χριστιανούς που πλησιάζουν τον Οίκο του Θεού και το Θυσιαστήριο, όπου βρίσκεται το Σώμα του Χριστού. Γιατί ανάλογα με την διάθεσή μας η θ. Μετάληψη γίνεται άλλοτε εις αγιασμόν και άλλοτε εις κολασμόν. Ν.Γ.

“Στον άγνωστο άρρωστο”

“Στον άγνωστο άρρωστο”Έτσι χαρακτήρισε την απρόσμενη, ασυνήθιστη αλλά και τόσο ευγενική και συνάμα ωφέλιμη χειρονομία του γιατρού κ. Ηλία Κιοκμενίδη η διευθύντρια του Κέντρου Υγείας Ναυπάκτου, κ. Μαριάτου. Ο κ. Κιοκμενίδης, που κατάγεται από την Αττάλεια και κατοικεί στην Θεσσαλονίκη, άκουσε από έναν ανηψιό του ότι το Κέντρο Υγείας Ναυπάκτου δεν είχε δικό του ασθενοφόρο, και αυτό που χρησιμοποιούσε δεν ήταν το πλέον ασφαλές για τους αρρώστους, και αποφάσισε να δωρίση στο Κέντρο Υγείας της πόλεώς μας ένα ολοκαίνουριο ασθενοφόρο, παρακινούμενος μόνον από την ευαισθησία του προς τον “άγνωστο άρρωστο”.

Ο αγιασμός του οχήματος έγινε την Κυριακή 9 Νοεμβρίου από τον Σεβ. Μητροπολίτη μας, παρόντος του κ. Νομάρχη, ο οποίος και χαρακτήρισε την προσφορά πρωτόγνωρη, αφού ο δωρητής δεν είχε τον παραμικρό δεσμό με την περιοχή μας, και του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, ο οποίος επέδωσε αναμνηστική, ευχαριστήριο πλακέτα στον κ. Κιοκμενίδη.

Η μικρή τελετή προβλήθηκε διακριτικά. Προβλήθηκε μεν, διότι η ανιδιοτελής αυτή προσφορά πρέπει να βρη μιμητές, σήμερα που “η κοινωνία μας είναι ατομοκεντρική και τα περιμένουμε όλα από το κράτος”, διακριτικά δέ, λόγω του χαρακτήρος του δωρητή.

Η διοίκηση του Κέντρου είχε ετοιμάσει εδέσματα για να γιορτάση το ευχάριστο γεγονός, ενώ ο κ. Κιοκμενίδης με μεγάλη ικανοποίηση έκανε μία βόλτα με το καινούριο ασθενοφόρο.

Εσπερινά κηρύγματα του Σεβ. Μητροπολίτου

Άρχισαν από την Κυριακή 16 Νοεμβρίου τα Κυριακάτικα εσπερινά κηρύγματα του Σεβ. Μητροπολίτου κ. Ιεροθέου στον Ι. Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Δημητρίου. Ως γνωστόν, μέσα στα πλαίσια προετοιμασίας των πιστών για τις μεγάλες εορτές των Χριστουγέννων και του Πάσχα, και μέσα στην ποιμαντική φροντίδα της Εκκλησίας μας για το λογικό ποιμνιό της, εντάσσονται και τα κηρύγματα αυτά του Σεβασμιωτάτου.

Φέτος, κατά την διάρκεια της Τεσσαρακοστής των Χριστουγέννων, ο Σεβασμιώτατος αναπτύσσει στους χριστιανούς της Μητροπόλεώς μας την ερμηνεία του βιβλίου της Αποκαλύψεως του Ιωάννου. Την ερμηνεία αυτού του βιβλίου της Αγίας Γραφής ο Σεβασμιώτατος την προσεγγίζει μέσα απ’ την ερμηνεία που έκαναν οι κατά καιρούς εκκλησιαστικοί συγγραφείς. Με τα κηρύγματα αυτά επιχειρείται μία ορθόδοξη προσέγγιση του βιβλίου της Αποκαλύψεως, με τρόπο θεολογικό και ποιμαντικό.

Κυκλοφόρησε σὲ Ἀγγλικὴ μετάφραση “Ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς ως αγιορείτης”

Πρόσφατα κυκλοφόρησε σε αγγλική μετάφραση το βιβλίο του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. Ιεροθέου “ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς ως Αγιορείτης”. Την μετάφραση έκανε η κ. Esther Williams, η οποία έχει μεταφράσει και άλλα βιβλία του Σεβασμιωτάτου που κυκλοφορούν ήδη στην αγγλική γλώσσα, όπως “Ορθόδοξη Ψυχοθεραπεία” και “η ζωή μετά τον θάνατο”. Στην συνέχεια δημοσιεύουμε τον πρόλογο που έγραψε για την αγγλική έκδοση ο Σεβ. Μητροπολίτης μας.

“Θεωρώ ειδική ευλογία του Θεού που εκδίδεται στην αγγλική γλώσσα το έργο μου “ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς ως αγιορείτης” για πολλούς λόγους, κυρίως όμως διότι στην Δύση παρατηρείται σήμερα μια μεγάλη στροφή στην ορθόδοξη ζωή, με την αυθεντική της έκφραση, όπως ακριβώς την έζησαν και την διατύπωσαν οι άγιοι Πατέρες, ιδίως ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, ο οποίος είναι η περίληψη όλης της πατερικής διδασκαλίας και της ορθοδόξου ζωής.

Ο αναγνώστης θα διαβάση στις επόμενες σελίδες την σπουδαιότητα του θέματος και τον λόγο για τον οποίο ασχολήθηκα με αυτό τό, σπουδαίο για την εποχή μας, θέμα και γιατί προσπάθησα να δώ τον άγιο Γρηγόριο Παλαμά μέσα από την προοπτική του Αγίου Όρους.

Εκείνο που πρέπει εδώ να παρατηρηθή είναι ότι σήμερα διαπιστώνεται ότι στην Δύση πολλοί μελετούν την ορθόδοξη ζωή και διδασκαλία και προσέρχονται στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Υπάρχει, πράγματι, μεγάλος ζήλος για την εσωτερική νηπτική και ησυχαστική ζωή. Πιστεύω ότι σε αυτήν την αναζήτηση θα ανταποκριθή και θα βοηθήση το παρόν βιβλίο. Η ζωή, η πολιτεία και η διδασκαλία του μεγάλου αυτού αγιορείτου Πατρός θα χειραγωγήση ορθόδοξα και σωστά στην νέα αυτή ζωή τους όσους έρχονται στην Ορθοδοξία, θα τους διδάξη αυθεντικά και γνήσια τα μυστήρια του πνεύματος.

Πέρα από αυτό πιστεύω ότι η ζωή και η διδασκαλία του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης θα χαράξη τα όρια και την μεγάλη διαφορά που υπάρχη μεταξύ της αφηρημένης και απρόσωπης ζωής των ανατολικών θρησκειών και της Ορθοδόξου Παραδόσεως, καθώς επίσης και μεταξύ του σχολαστικισμού - ηθικισμού του Βαρλαάμ και της ορθόδοξης πνευματικής ζωής. Και αυτό είναι σημαντικό, ακριβώς γιατί στην Δύση σήμερα κυριαρχούν τα ρεύματα που ήδη έχουμε σημειώσει, δηλαδή ο απρόσωπος τρόπος ζωής και ο σχολαστικισμός με τον ηθικισμό, πράγμα το οποίο δημιουργεί μεγάλη απόγνωση και προβληματισμό.

Επί πλέον η ανάγνωση του βιβλίου αυτού θα δείξη την ιδιαιτερότητα του Βυζαντίου, αυτού που παλαιότερα λεγόταν Ρωμανία (Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία), όπως διασώζεται και διατηρείται και σήμερα στο Άγιον Όρος. Θαυμάζουν πολλοί άνθρωποι σήμερα την τέχνη που αναπτύχθηκε στο Βυζάντιο (Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία), αλλά τελικά αυτή η τέχνη ήταν αποτέλεσμα της αγιασμένης ζωής, ήταν καρπός ενός τρόπου ζωής, όπως τον βλέπουμε στην ζωή και την διδασκαλία του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά.

Δοξάζω τον Θεό για την νέα δωρεά που μου δίδει, καθώς επίσης χρωστώ μεγάλη ευγνωμοσύνη στην κ. Esther Williams, η οποία ανέλαβε με ζήλο, αγάπη και την μετάφραση αυτή, με την ηθική συμπαράσταση της Rosly. Ενθυμούμαι ότι όταν είδε το βιβλίο αυτό στην ελληνική έκδοση, το πήρε στα χέρια της, φίλησε την εικόνα του αγίου Γρηγορίου που ήταν στο εξώφυλλο, όμοιο με αυτό που υπάρχει και στην αγγλική έκδοση, αγκάλιασε το βιβλίο και είπε: “τον αγαπώ πολύ τον άγιο Γρηγόριο Παλαμά”. Καρπός αυτής της αγάπης της είναι και αυτή η έκδοση.

Επίσης, ευχαριστώ πολύ την Έφη Μαυρομιχάλη, η οποία διάβασε το αγγλικό κείμενο σε συνδυασμό με το ελληνικό κείμενο, επειδή είναι γνώστης της ορθοδόξου νηπτικής και ησυχαστικής ορολογίας και επιμελήθηκε την έκδοση αυτή, καθώς και την Ιερά Μονή Γενεθλίου της Θεοτόκου της Ιεράς Μητροπόλεως Θηβών και Λεβαδείας, η οποία ανέλαβε την έκδοση. Θα ήταν ακόμη παράλειψη αν δεν ευχαριστούσα και τον π. Νικόλαο Πάλη, εφημέριο του Ιερού Ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου, Aliquippa Pennsylvania για την αγάπη του που δείχνει για τα ορθόδοξα νηπτικά βιβλία και τον ζήλο του για την διακίνηση και αυτού του βιβλίου.

Εύχομαι ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, ο μεγάλος αυτός ησυχαστής Πατέρας, ο οποίος με την καταπληκτική του δύναμη και σοφία ανάπτυξε τα ορθόδοξα θεολογικά πλαίσια του ησυχασμού, να γίνη οδηγός όλων των Χριστιανών, που ενώ ζουν στην Δύση στρέφονται προς την Ανατολή, έχουν ορθόδοξες αναζητήσεις, και κυρίως πορεύονται προς την “ανατολή ανατολών” που είναι ο Χριστός, όπως βιώνεται και ερμηνεύεται αυθεντικά από την Ορθόδοξη Εκκλησία”.

Ετικέτες: ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  • Προβολές: 1987

Χρησιμοποιοῦμε cookies γιὰ νὰ βελτιώσουμε τὴν ἐμπειρία σας στὸν ἱστότοπο μας.  Διαβάστε Περισσότερα - Ἀποδοχή.

We use cookies to improve your site experience. Read More - Acceptance