Εἰδήσεις - Φωτογραφικὰ στιγμιότυπα Μαρτίου 2022

Ἑορτὴ Παρεκκλησίου Μητροπόλεως Αἰτωλίας & Ἀκαρνανίας - Χοροστασία & ψαλμωδία Ναυπάκτου κ. Ἱεροθέου (video)

00 0076

Την Τρίτη 1 Μαρτίου 2022, στο Ιερό Παρεκκλήσιο του Αγίου Θεοκλήτου που βρίσκεται στον αύλειο χώρο του Επισκοπείου, στην Ιερά Πόλη του Μεσολογγίου εορτάστηκε, εκ μεταθέσεως, η μνήμη του αγίου μάρτυρος Θεοκλήτου.

ΧΕΡΟΥΒΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ (Video)

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ (Video)

ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

 

Ἐπίσκεψη τοῦ Μητροπολίτη Ναυπάκτου στό Αἰτωλικό (φωτογραφίες)

Δεῖτε τίς Φωτογραφίες ΕΔΩ

 

Ποιμαντική περιοδεία του Μητροπολίτου Ναυπάκτου στο Αγρίνιο

Ποιμαντική περιοδεία του Μητροπολίτου Ναυπάκτου στο ΑγρίνιοΙερατική σύναξη συγκάλεσε σήμερα Τρίτη, 3 Μαρτίου 2022 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, ως Τοποτηρητής της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας, στο Αγρίνιο, στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Ζωοδόχου Πηγής και συμμετείχαν οι ιερείς των Αρχιερατικών Περιφερειών Αγρινίου και Στράτου, Παμφίας, Αμφιλοχίας, Ινάχου, Παραβόλας και Μακρυνείας.

Ο Σεβασμιώτατος, αρχικά, αναφέρθηκε στην γνωριμία του με τον Μητροπολίτη Κοσμά και τους μακαριστούς Μητροπολίτες Θεόκλητο και Ιερόθεο, καθώς και στη γνωριμία πού διατηρεί με ιερείς της Μητροπόλεως από τις πολλές του επισκέψεις.  Μίλησε για την διακονία του ως Τοποτηρητού στην Ιερά Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας κατά την οποία, κατά τους κανόνες, θα είναι «μεσίτης» μεταξύ της Ιεράς Συνόδου και της τοπικής Εκκλησίας και το αντίστροφο, διασαφηνίζοντας τα όρια στα οποία οφείλουμε όλοι να κινούμαστε.

Αναφέρθηκε στον πόλεμο στην Ουκρανία και ευχήθηκε να δώσει ο Θεός την ειρήνη. Τόνισε ότι γίνονται ταυτόχρονα τρεις πόλεμοι. Ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία, ο οικονομικός πόλεμος και ο τεχνολογικός πόλεμος που αφορά την παραπληροφόρηση των Μ.Μ.Ε. Ζήτησε από τους ιερείς να κάνουμε έναν τέταρτο πόλεμο προσευχής για την επικράτηση της ειρήνης.  Στη συνέχεια μίλησε για την θεολογία της Εκκλησίας, όπως αυτή φαίνεται, πολύ πλούσια, μέσα στην περίοδο του Τριωδίου και της Μεγάλης Τεσσαρακοστής που είναι ένα πνευματικό ταξίδι σε πέντε σταθμούς με τελικό λιμάνι στο σταυρώσιμο και αναστάσιμο Πάσχα.

Τόνισε ότι υπάρχει ενότητα μεταξύ των ευαγγελικών περικοπών και της υμνογραφίας, αυτό που ονομάζεται lex credendi και lex orandi και στα ευαγγελικά αναγνώσματα των τεσσάρων Κυριακών της ενάρξεως του Τριωδίου (προ της Μεγάλης Τεσσαρακοστής) φαίνεται η διάκριση μεταξύ δύο τύπων ανθρώπων, χριστιανών και θρησκευομένων. Ο ένας τύπος είναι της αυτομεμψίας που ακτινοβολεί το ορθόδοξο ήθος και ο άλλος τύπος είναι της αυτοδικαιώσεως και έκανε τη σχετική αναλυτική ερμηνεία των ευαγγελικών αναγνωσμάτων.

Στη συνέχεια ανέλυσε το νόημα των πέντε Κυριακών της Μεγάλης Τεσσαρακοστής.

Την Κυριακή της Ορθοδοξίας που είναι Κυριακή της ορθοδόξου θεολογίας προβάλλεται το πρόσωπο του Χριστού που είναι η κεφαλή της Εκκλησίας και το μυστήριο της Ενανθρωπήσεως του Υιού και Λόγου του Θεού. Ο Χριστός αποτελεί το κεντρικό πρόσωπο στους όρους των Οικουμενικών Συνόδων, τους οποίους ανέλυσε θεολογικά.

Την δεύτερη Κυριακή των Νηστειών προβάλλεται ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς ως συνέχεια της Κυριακής της Ορθοδοξίας, ο οποίος αντιμετώπισε τη δυτική σχολαστική θεολογία στο πρόσωπο τού Βαρλαάμ, τονίζοντας ότι το φως της θεότητος είναι άκτιστο και μετέχεται με τον ορθόδοξο ησυχασμό.

Την Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως παρουσιάζεται η θεολογία του Σταυρού και η θεολογία της δόξης και φαίνεται η μέθεξη του μυστηρίου του Σταυρού και της Αναστάσεως του Χριστού, χωρίς να γίνεται διάσπασή τους. Σε όλα τα μυστήρια της Εκκλησίας δεν υπάρχει διχοτόμηση μεταξύ της θεολογίας του Σταυρού και της θεολογίας της δόξης.

Την τετάρτη Κυριακή των Νηστειών προβάλλεται ο άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης με το βιβλίο το οποίο συνέγραψε με τίτλο «Η Κλίμαξ» στο οποίο παρουσιάζεται η πράξη της ορθοδόξου θεολογίας και η άνοδος στους βαθμούς της κλίμακας της πνευματικής ζωής μέχρι τη θεία αγάπη που είναι η θέα της δόξης του Θεού.

Η πέμπτη Κυριακή παρουσιάζει ένα ζωντανό παράδειγμα της εν Χριστώ μεταμόρφωσης στο πρόσωπο της οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας. Η οσία Μαρία δείχνει την σχέση μεταξύ της μετανοίας –ασκήσεως και της Θείας Ευχαριστίας.

Ολοκληρώνοντας ευχήθηκε να ετοιμαστούμε με αυτομεμψία και μετάνοια για να φθάσουμε να εορτάσουμε πνευματικά και εκκλησιαστικά το Σταυροαναστάσιμο Πάσχα.

Ακολούθησε διάλογος με τους ιερείς, όπου ο Σεβασμιώτατος απάντησε στις ερωτήσεις και τις απορίες που έθεσαν.

Ποιμαντική περιοδεία του Μητροπολίτου Ναυπάκτου στο ΑγρίνιοΚατόπιν, ο Σεβασμιώτατος περπάτησε στους κεντρικούς δρόμους του Αγρινίου και θυμήθηκε αναμνήσεις του από το παλαιό Αγρίνιο. Στην κεντρική πλατεία θυμήθηκε όταν ως μαθητές των Γυμνασίων, κατά τις εθνικές επετείους συμμετείχαν στις εκδηλώσεις και εκφωνούνταν οι πανηγυρικές ομιλίες. Κατά τον περίπατό συνομίλησε με τους Αγρινιώτες και κατευθύνθηκε στο Δημαρχείο της πόλεως όπου συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Αγρινίου κ. Γεώργιο Παπαναστασίου με τον οποίο συζήτησαν τρέχοντα θέματα.

Δεὶτε Φωτογραφίες

 

Ἡ Κυριακὴ τῆς Τυρινῆς στὸ Θέρμο

Στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου, στο Θέρμο ιερούργησε σήμερα, Κυριακή της Τυρινής, 6 Μαρτίου 2022, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου και Τοποτηρητής της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Ιερόθεος.

Ο Σεβασμιώτατος, κατά το κήρυγμά του, τόνισε ότι βρισκόμαστε σε περίοδο πολέμων. Είναι ο πόλεμος στην Ουκρανία με τα γνωστά όπλα και συγχρόνως ο οικονομικός πόλεμος που γίνεται με τα μέσα της οικονομίας. Ίσως για πρώτη φορά με τόση ένταση γίνεται ένας πόλεμος μεταξύ σχηματισμών που ο καθένας από αυτούς χρησιμοποιεί διαφορετικά είδη όπλων.

Συγχρόνως γίνεται και ένας τρίτος πόλεμος, ο λεγόμενος «κυβερνοπόλεμος», στον λεγόμενο «κυβερνοχώρο», τον ηλεκτρονικό, στα δίκτυα φορέων και ανθρώπων, στον οποίο τα σύνορα είναι διαπερατά και γίνονται «άυλες κυβερνοεπιθέσεις».

Σε αυτούς τους πολέμους η Εκκλησία προβάλλει, την περίοδο αυτή, και έναν πνευματικό πόλεμο, με την έναρξη της Αγίας και Μεγάλης Σαρακοστής, τον πόλεμο εναντίον των πνευμάτων της πονηρίας και του διαβόλου για την αντιμετώπιση των παθών.

Αυτή την πνευματική περίοδο η Εκκλησία παρουσιάζει ως πρότυπο τον Χριστό, ο Οποίος στην έρημο αντιμετώπισε τους τρεις πειρασμούς του διαβόλου. Ο πρώτος πειρασμός ήταν να μετατρέψει τις πέτρες σε άρτους, ο δεύτερος να πέσει από το πτερύγιο του Ναού και ο τρίτος να προσκυνήσει τον διάβολο για να του δώσει όλες τις εξουσίες του κόσμου.

Οι Πατέρες της Εκκλησίας είδαν στους τρεις αυτούς πειρασμούς που δέχονται οι χριστιανοί τα τρία πάθη, της φιλαργυρίας, της φιλοδοξίας και της φιλοκτημοσύνης και τα οποία πρέπει να αντιμετωπίζουν οι πιστοί με τη δύναμη του Χριστού.

Ο Απόστολος Παύλος, στην προς Εφεσίους επιστολή του, μας προτρέπει να αναλάβουμε την πανοπλία του Θεού, να χρησιμοποιήσουμε όλα τα αμυντικά και επιθετικά όπλα για να νικήσουμε τον εχθρό.

Πρόκειται για τη ζώνη που είναι η αλήθεια, τον θώρακα που είναι η δικαιοσύνη, τα υποδήματα που είναι η ετοιμότητα για το ευαγγέλιο της ειρήνης, την ασπίδα που είναι η πίστη, την περικεφαλαία που είναι η ελπίδα της σωτηρίας, την μάχαιρα του πνεύματος που είναι ο λόγος του Θεού. Πρέπει να είμαστε αγρυπνούντες και προσευχόμενοι.

Όταν ως χριστιανοί και μάλιστα ως ορθόδοξοι κάνουμε αυτόν τον πόλεμο τότε θα έχουμε ειρήνη, αγάπη, δικαιοσύνη, ενότητα, μεταξύ μας και στις κοινωνίες. Όταν δεν ζούμε ως σταυρωμένοι, τότε γινόμαστε σταυρωτές των άλλων.

Καταλήγοντας ο Σεβασμιώτατος τόνισε ότι αυτή την περίοδο της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής πρέπει να αγωνισθούμε για να μεταμορφώσουμε τον εαυτό μας καθώς επίσης να προσευχόμαστε για την ειρήνη του κόσμου, ιδιαίτερα στην πολύπαθη περιοχή της Ουκρανίας, η οποία εδώ και αιώνες ζητά την αυτονομία και ανεξαρτησία της.

Μεταξύ των πιστών που εκκλησιάστηκαν ήταν ο Δήμαρχος Θέρμου κ. Σπυρίδων Κωνσταντάρας με ομάδα συνεργατών του.

Κατά την απόλυση της Θείας Λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος ευχαρίστησε τους ιερείς και τον διάκονο, με τους οποίους συλλειτούργησαν, τον κ. Δήμαρχο και τους συνεργάτες του, τους ιεροψάλτες του Ιερού Ναού και όλους τους εκκλησιασθέντες. Ανέφερε ότι αγαπά ιδιαίτερα την περιοχή του Θέρμου, διότι είναι η πατρίδα του αγίου Κοσμά του Αιτωλού, τον οποίο τιμούσαν στα Γιάννενα πριν από την αγιοκατάταξή του και έχει ιδιαίτερη ευλάβεια προς αυτόν. Επίσης είναι η πατρίδα του Γέροντά του, αγίου Καλλινίκου, Μητροπολίτου Εδέσσης, ο οποίος αγαπούσε πολύ τον άγιο Κοσμά και μιλούσε παντού για αυτόν και μάλιστα ήταν αυτός που ως πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεως συνέταξε την αίτηση και τα κείμενα προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο για την επίσημη αγιοκατάταξή του. Αναφέρθηκε επίσης στον άγιο Παΐσιο και την γνωριμία και επικοινωνία που διατηρούσε με τον άγιο Καλλίνικο και ευχήθηκε δι’ ευχών τους να τελειώσουν οι εξωτερικοί πόλεμοι και να γίνονται οι πόλεμοι κατά του διαβόλου.

Αμέσως μετά την Θεία Λειτουργία, στο Δημαρχιακό Μέγαρο Θέρμου, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Δήμαρχος Θέρμου, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, αντιδήμαρχοι και άλλοι εκπρόσωποι τοπικών αρχών υποδέχθηκαν επίσημα τον Μητροπολίτη Ναυπάκτου.

Ο Δήμαρχος Θέρμου κ. Σπυρίδων Κωνσταντάρας προσφωνώντας τον Σεβασμιώτατο εξέφρασε την χαρά του για την σημερινή του επίσκεψη. Αναφέρθηκε στον άγιο Κοσμά τον Αιτωλό, στις εκκλησίες και τα μοναστήρια της περιοχής και στην καλή συνεργασία που υπάρχει μεταξύ του Δήμου και της τοπικής Εκκλησίας. Αναφέρθηκε στην σχέση του Δήμου Θέρμου με την Μητρόπολη Ναυπάκτου, αφού τρεις τοπικές κοινότητες ανήκουν εκκλησιαστικά στη Μητρόπολη αυτή και ευχαρίστησε τον Σεβασμιώτατο για την πολύ καλή συνεργασία που έχουν.

Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου αντιφωνώντας ευχαρίστησε ον Δήμαρχο και όλους τους παρόντες για την τόσο επίσημη και θερμή υποδοχή και αναφέρθηκε στην σχέση της εκκλησίας με τον τοπικό Δήμο τονίζοντας ότι υπάρχει μια εσωτερική ενότητα μεταξύ τους, αφού και οι δύο υπηρετούν τον άνθρωπο με διαφορετικούς σκοπούς.

 

Δείτε το κήρυγμα του Μητροπολίτου Ναυπάκτου

Δείτε την ἀπόλυση της θείας Λειτουργίας

Δείτε Φωτογραφίες ΕΔΩ

 

Ἑσπερινός τῆς Συγχωρήσεως στόν Ἱερὸ Ναὸ Ἁγίου Δημητρίου (φωτογραφίες-βίντεο)

Δεῖτε τήν ὁμιλία τοῦ Μητροπολίτου Ναυπάκτου

Δεῖτε Φωτογραφίες ΕΔΩ

 

Τετάρτη 9/3/2022 Προηγιασμένη Ἀρχιερατική Θεία Λειτουργία στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Δημητρίου Ναυπάκτου

Δεῖτε τόν λόγο τοῦ Μητροπολίτου Ναυπάκτου κατά τήν ἀπόλυση

Δεῖτε Φωτογραφίες ΕΔΩ

 

Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου στις Σχολές ΕΠΑ.Σ. Μεσολογγίου

Τις Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας του ΟΑΕΔ στην Ιερά Πόλη Μεσολογγίου επισκέφθηκε σήμερα, Πέμπτη 10 Μαρτίου 2022 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου και Τοποτηρητής της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Ιερόθεος, προσκεκλημένος του Διευθυντή των Σχολών κ. Κωνσταντίνου Καπλανίδη.

Ο Σεβασμιώτατος μίλησε στους μαθητές των δύο Σχολών (Μαγειρικής Τέχνης και Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων), παρουσία του Διευθυντή και Καθηγητών των Σχολών και απάντησε στις ερωτήσεις που του έθεσαν.

Αρχικά εξέφρασε την χαρά του για την πρόσκληση να βρεθεί σε ένα χώρο εργασίας και σπουδής και να συνομιλήσει με νέους ανθρώπους.

Μίλησε για την παράδοση του τόπου μας που συνδέεται με την Εκκλησία, όπως φαίνεται στη συνάντηση του Χριστιανισμού με την αρχαία ελληνική φιλοσοφία και απαντά στα οντολογικά, κοσμολογικά και ανθρωπολογικά προβλήματα.

Στη συνέχεια, λαμβάνοντας αφορμή από τις σπουδές τους στην μαγειρική, στην οποία πρέπει να υπάρχει σύνθεση πολλών ουσιών, χωρίς υπερβολές, μίλησε για την αρετή ως μεσότητα μεταξύ υπερβολής και ελλείψεως και τόνισε ότι οι άνθρωποι οφείλουμε να βρίσκουμε την ισορροπία μεταξύ όλων των πραγμάτων, δηλαδή της αγάπης, της ελευθερίας, της δικαιοσύνης. Για παράδειγμα η έλλειψη αγάπης δημιουργεί ψυχολογικά προβλήματα, αλλά εξ ίσου προβλήματα δημιουργεί και η υπερβολική αγάπη. Αντίστοιχα η έλλειψη ελευθερίας οδηγεί στην τυραννία αλλά και η υπερβολική ελευθερία οδηγεί στην αναρχία.

Έπειτα αναφέρθηκε στα σύγχρονα προβλήματα, με αφορμή το βιβλίο του Βίκτωρ Φράνκλ «Αναζητώντας νόημα ζωής και ελευθερίας σε ένα στρατόπεδο συγκεντρώσεως» και τις απόψεις που διατυπώνει εκεί, και μίλησε για το νόημα της ζωής, την εκστατικότητα της αγάπης, αλλά και την τραγική τριάδα που είναι ο πόνος, η ηδονή και ο θάνατος. Ανέλυσε και τα τρία αυτά με σύγχρονα παραδείγματα.

Απαντώντας σε αντίστοιχες ερωτήσεις αναφέρθηκε στον πόλεμο στην Ουκρανία και στην τραγικότητα του πολέμου, στην τακτική των Μ.Μ.Ε. που ενώ προβάλλουν όλα τα αρνητικά μιας κοινωνίας στη συνέχεια τα καταγγέλλουν, στην σχέση ηδονής και οδύνης, στον θάνατο από βιολογικής, ψυχολογικής πλευράς, κ.α.

Ολοκληρώνοντας την πολύ όμορφη και εποικοδομητική συνάντηση ο Διευθυντής κ. Καπλανίδης προσέφερε στον Σεβασμιώτατο μια εικόνα του Αγίου Συμεών του Θεοδόχου και τον ξενάγησε στις εγκαταστάσεις των Σχολών.

Ακολούθως, ύστερα από πρόσκληση, επισκέφθηκε και ευλόγησε τις εγκαταστάσεις του Βρεφονηπιακού Σταθμού ΟΑΕΔ, όπου ξεναγήθηκε από την Διευθύντρια κ. Παρασκευή Ντούλια, η οποία εξέφρασε την χαρά της για την επίσκεψη του Μητροπολίτου και του προσέφερε, ως αναμνηστικό, έναν πίνακα με καλλιτεχνικές δημιουργίες των μικρών παιδιών.

Δείτε Φωτογραφίες ΕΔΩ

 

Ἡ Α Στάση τῶν Χαιρετισμῶν στὴν Ἱερὰ Πόλη Μεσολογγίου

Σε κλίμα κατάνυξης τελέσθηκε σήμερα, Παρασκευή 11 Μαρτίου 2022 η ακολουθία της Α’ Στάσης των Χαιρετισμών προς την Υπεραγία Θεοτόκο, στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Σπυρίδωνος Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου.

Στην ακολουθία χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Τοποτηρητής Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, ο οποίος έψαλλε τους οίκους ενώπιον της εικόνας της Θεοτόκου και κήρυξε τον θείο λόγο στους πιστούς.

Ο Σεβασμιώτατος ανέφερε ότι συνδέεται η Θεοτοκολογία με την Χριστολογία και υμνούμε την Παναγία μας για τον καρπό της κοιλίας της που είναι ο Χριστός. Δεν νοείται η Παναγία χωρίς τον Χριστό. Αγαπούμε την Παναγία για να φθάσουμε στην αγάπη προς τον Χριστό και επειδή αγαπούμε τον Χριστό αγαπούμε και την Μητέρα Του.

Στην συνέχεια αναφέρθηκε στα περίφημα ψηφιδωτά που υπάρχουν στην Κωνσταντινούπολη, στη Μονή της Χώρας που χαρακτηρίζονται από την ζωηρότητα των χρωμάτων, την αρμονία των μελών, την έκφραση των προσώπων και την αρχοντικότητα της τεχνικής. Αναφέρθηκε σε δύο από αυτά. Το ένα εικονίζει την Παναγία ως «Χώρα του Αχωρήτου». Η Παναγία είχε τη χάρη του Θεού, είχε χαριτωθεί, είχε φθάσει στη θέωση και αξιώθηκε να χωρέσει τον Αχώρητο Θεό, δηλαδή να δώσει την ανθρώπινη φύση στον Χριστό

Στο δεύτερο ψηφιδωτό εικονίζεται ο Χριστός ως «Χώρα των ζώντων». Οι ζώντες είναι οι άγιοι, είναι όσοι ζουν κατά Θεόν, όσοι ζουν μέσα στην Εκκλησία, φυλάσσουν τις εντολές του Θεού και μετέχουν των μυστηρίων της Εκκλησίας. Όλοι είμαστε «υποψήφιοι» για να μετάσχουμε στην χώρα των ζώντων. Ό Χριστός χωράει όλον τον κόσμο μέσα στην αγκαλιά του, αρκεί να το θελήσουμε. Πρέπει να προσευχόμαστε να ενταχθούμε στην χώρα των ζώντων με τις πρεσβείες της Κυρίας Θεοτόκου.

Έτσι δεν θα έχουμε κερδίσει μόνο το είναι, δηλαδή την βιολογική ζωή, αλλά και το ευ είναι, δηλαδή την κατά Χριστόν ζωή. Θα έχουμε κερδίσει το αεί ευ είναι, που είναι ο παράδεισος και όχι το αεί φευ είναι πού είναι η κόλαση.

Ο Σεβασμιώτατος κατέληξε με την ευχή, δια πρεσβειών της Παναγίας μας, που είναι «η Χώρα του Αχωρήτου» να αξιωθούμε να εισέλθουμε και εμείς μέσα στην «Χώρα των ζώντων».

Δείτε το κήρυγμα του Μητροπολίτου Ναυπάκτου

Δείτε Φωτογραφίες ΕΔΩ

 

Κυριακὴ τῆς Ὀρθοδοξίας στὸ Ἀγρίνιο

Κυριακὴ τῆς Ὀρθοδοξίας, Ἱερὰ Μητρόπολις Αἰτωλίας & Ἁκαρνανίας

Μὲ λαμπρότητα ἐορτάσθηκε ὁ θρίαμβος τῆς Ὀρθοδοξίας τὴν Κυριακή Α' Νηστειῶν, 13 Μαρτίου 2022 στὸ Ἀγρίνιο.

Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου καὶ Ἁγίου Βλασίου καὶ Τοποτηρητής τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Αἰτωλίας καὶ Ἀκαρνανίας κ. Ἱερόθεος χοροστάτησε στὴν ἀκολουθία τοῦ Ὄρθρου καὶ προεξῆρχε τῆς Θείας Λειτουργίας στὸν Ἱερό Ναό Ἁγίας Τριάδος Ἀγρινίου.  Στὸ τέλος τῆς Θείας Λειτουργίας, ἐντός τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ, τελέσθηκε ἡ λιτάνευση τῶν ἱερῶν εἰκόνων καὶ ὁ Σεβασμιώτατος ἀνέγνωσε ἀποσπάσματα ἀπὸ τὸ Συνοδικό τῆς Ὀρθοδοξίας, κατά τὴν καθιερωμένη τάξη.

Κατά το κήρυγμά του ἀπάντησε στὸ ἐρώτημα «Τί εἶναι ἡ Ὀρθοδοξία;» λέγοντας ὅτι ἡ Ἐκκλησία μᾶς δείχνει τί εἶναι Ὀρθοδοξία μὲ τὴν ἀκολουθία τῆς λιτανείας τῶν ἱερῶν εἰκόνων, κατά τὴν τάξη τῶν Πατριαρχείων Ἀλεξανδρείας καὶ Ἱεροσολύμων ποὺ γίνεται αὐτήν τὴν ἡμέρα.  Ψάλλεται, κατά τμήματα, τὸ Ἀπολυτίκιο τῆς ἐορτῆς ποὺ φανερώνει ὅτι προσκυνοῦμε τὴν ἄχραντη εἰκόνα τοῦ Θεανθρώπου Χριστοῦ ποὺ εἰκονογραφεῖ τὸ μυστήριο τῆς Θείας Ἐνανθρωπήσεως τοῦ Υἱοῦ καὶ Λόγου τοῦ Θεοῦ.  Ἀκόμη διαβάζεται τὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως ποὺ καταρτίστηκε ἀπό τὶς δύο πρῶτες Οἰκουμενικές Συνόδους καὶ ἀποτελεῖ τὴν βάση τῶν ἑπομένων Οἰκουμενικῶν Συνόδων.  Ἔπειτα διαβάζονται σὲ τρεῖς στάσεις μερικά τμήματα ἀπό τὸ «Συνοδικόν τῆς Ὀρθοδοξίας» ποὺ φανερώνουν τὸ «μυστήριο τῆς Ὀρθοδόξου Θεολογίας».

Τὸ πρῶτο τμῆμα ἀναφέρεται στὸν Θεάνθρωπο Χριστό ἀφοῦ στὴν Ὑπόσταση τοῦ Λόγου ἐνώθηκαν οἱ δύο φύσεις, θεία καὶ ἀνθρώπινη, «ἀτρέπτως, ἀσυγχύτως, ἀδιαιρέτως καὶ ἀχωρίστως».  Ὁμολογοῦμε ὅτι στὸν Θεάνθρωπο Χριστό εἶναι ἐνωμένα τὸ κτιστό καὶ τὸ ἄκτιστο, τὸ ὁρατό καὶ τὸ ἀόρατο, τὸ παθητό καὶ τὸ ἀπαθές, τὸ περιγραπτό καὶ τὸ ἀπέριγραπτο. Αὐτή ἡ ὁμολογία εἶναι ἡ βάση τῆς ὀρθοδόξου πίστεως.

Τὸ δεύτερο τμῆμα προσδιορίζει ὅτι αὐτή ἡ πίστη στὸν Θεάνθρωπο Χριστό δὲν εἶναι ἀποτέλεσμα φιλοσοφικῆς διερεύνησης καὶ στοχασμοῦ, ἀλλά ἐμπειρία καὶ μάλιστα ὑπάρχει ταυτότητα ἐμπειριῶν καὶ διδασκαλίας τῶν Προφητῶν, τῶν Ἀποστόλων καὶ τῶν Ἁγίων, διὰ μέσου τῶν αἰώνων. Ἡ πίστη τῶν θεοπτῶν καὶ θεουμένων ἁγίων εἶναι ἡ ὀρθόδοξη πίστη καὶ θεολογία.

Στὸ τρῖτο τμῆμα μνημονεύονται καὶ μακαρίζονται οἱ ἅγιοι ποὺ ὑπερμάχησαν στὶς Οἰκουμενικές Συνόδους στὶς ὁποῖες καταδικάστηκαν οἱ αἱρετικοί ἐπειδή κατέληξαν σὲ αἰρέσεις, ἀκριβῶς διότι δὲν θεολόγησαν ἀπό ἐμπειρία ἀλλά ἀπό τὴν φιλοσοφία, τὸν στοχασμό καὶ τὴν φαντασία.

Ὁ Σεβασμιώτατος κατέληξε τὸ κήρυγμά του λέγοντας ὅτι ὅλοι μας καλούμαστε νὰ γίνουμε μιμητές τῆς ἐνθέου πολιτείας τῶν ἁγίων.

Κατά τὴν ἀπόλυση τῆς Θείας Λειτουργίας ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου ἐξέφρασε τὴν χαρά του γιατί ἀξιώθηκε ἀπό τὸν Θεό μιὰ τέτοια μεγάλη ἡμέρα νὰ ἱερουργήσει στὸν Ἱερό Ναό τῶν παιδικῶν του χρόνων, στὸν Ναό ποὺ ὡς μαθητής ἐκκλησιαζόταν, καὶ νὰ θυμηθεῖ τοὺς ἱερεῖς ποὺ διακονούσαν τότε στὴν Ἁγία Τριάδα.  Ἀνέφερε ὅτι τὸ Ἀγρίνιο εἶναι ἕνα πολύ σημαντικό κεφάλαιο τῆς ζωῆς του γιατί ἐδῶ γνώρισε τὸν ἅγιο Καλλίνικο καὶ ἔζησε δίπλα του καὶ ἔμαθε τί σημαίνει ὀρθόδοξος, ἅγιος καὶ εὐφυής ἐπίσκοπος. Τόνισε καὶ πάλι ὅτι ἡ ὀρθοδοξία εἶναι θεολογία καὶ ἡ θεολογία εἶναι ἡ φωνή τῆς Ἐκκλησίας καὶ εὐχήθηκε νὰ ἔχουμε ὅλοι στὴ ζωή μας ὀρθοδοξία καὶ ὀρθοζωΐα καὶ νὰ χαιρόμαστε γιατί εἴμαστε ὀρθόδοξοι χριστιανοί.

Τέλος, προέτρεψε τοὺς πιστούς νὰ προσευχηθοῦν γιὰ τὸν πόλεμο ποὺ γίνεται στὴν Οὐκρανία γιὰ νὰ σταματήσει ἡ αἱματοχυσία ὀρθοδόξων ἀμάχων χριστιανῶν.

Ό ἴδιος ἔζησε τὴν τραγωδία τοῦ πολέμου στὸν Λίβανο. Δὲν εὐθύνεται τόσο ὁ λαός, ὅσο οἱ ἡγέτες του, οἱ πολιτικοί ἀλλά καὶ ὅσοι ἐκκλησιαστικοί ταυτίζονται μὲ τοὺς πολιτικούς, σὲ τέτοιες ἀπάνθρωπες πράξεις.

Μὲ τέτοιες ἐνέργειες βλασφημεῖται τὸ ὄνομα τοῦ Χριστοῦ στὰ ἔθνη καὶ μάλιστα ὅταν γίνονται ἀπὸ ἀνθρώπους ποὺ ἔχουν βαπτισθεῖ ὀρθόδοξοι.

Κήρυγμα Κυριακὴ Ὀρθοδοξίας

Ὁμιλία στὴν ἀπόλυση τῆς Θείας Λειτουργίας

Φωτογραφίες Ἀρχιερατικὴ Θεία Λειτουργία Α Νηστειῶν

 

Β Κατανυκτικός Ἑσπερινός καὶ προσκύνηση ἱεροῦ λειψάνου Ἁγίου Καλλινίκου στὴν Ἱερά Πόλη Μεσολογγίου (VIDEO)

Μέσα σε κλίμα κατάνυξης τελέσθηκε σήμερα Κυριακή Α’ Νηστειών, 13 Μαρτίου 2022 ο Β’ Κατανυκτικός Εσπερινός στην Ιερά Πόλη Μεσολογγίου, στον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής.

Στην ακολουθία χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου και Τοποτηρητής της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Ιερόθεος, ο οποίος κατά την έναρξη του Εσπερινού μετέφερε στο Ναό, προς προσκύνηση και αγιασμό των πιστών, την δεξιά ευωδιάζουσα χείρα του αγίου Καλλινίκου, Μητροπολίτου Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας.

Ο Σεβασμιώτατος κατά την ομιλία του αρχικά εξήγησε την λέξη ορθοδοξία λέγοντας ότι σημαίνει την ορθή δόξα, δηλαδή την ορθή πίστη και την ορθή προσευχή. Επομένως η πίστη συνδέεται με την προσευχή της Εκκλησίας. Κατά τον Αδελφόθεο Ιάκωβο η πίστη παραδόθηκε από τον Θεό δια της αποκαλύψεως στους αγίους.

Υπάρχουν δύο είδη πίστεως, η πίστη εξ ακοής και η πίστη εκ θεωρίας. Πιστεύομε, ακούμε, τηρούμε τις εντολές του Θεού, έτσι καθαρίζεται η καρδία μας και φθάνουμε στην πίστη εκ θεωρίας.

Κατά τον άγιο Μάξιμο τον Ομολογητή η πίστη συνδέεται στενά με την αγάπη προς τον Θεό καθώς και με τα έργα. Τελικά η πίστη είναι δύναμη σχετική και σχέση δραστική της υπέρ φύση αμέσου του πιστεύοντος προς τον πιστευόμενο Θεό τελείας ενώσεως. Δεν υπάρχει πίστη χωρίς αγάπη προς τον Θεό, η οποία φανερώνεται με τα έργα.

Ο Σεβασμιώτατος συνέχισε την ομιλία του λέγοντας ότι η πίστη της Εκκλησίας δεν είναι κάτι αφηρημένο, αλλά έχει καταγραφεί στην Παλαιά και την Καινή Διαθήκη από τους Προφήτες, τους Δικαίους και τους Αποστόλους και από τους Αγίους Πατέρες της Εκκλησίας στα πρακτικά, στους όρους και τους κανόνες των Οικουμενικών Συνόδων.

Για αυτό εμείς οι ορθόδοξοι όταν λέμε πίστη δεν εννοούμε την πίστη του καθενός, αλλά την πίστη των αγίων, αυτών που είναι «πείρᾳ μεμυημένοι».

Ένας τέτοιος άγιος ήταν ο άγιος Καλλίνικος, επίσκοπος Εδέσσης, του οποίου την δεξιά χείρα έχουμε στο κέντρο του Ναού προς προσκύνηση.

Ο άγιος Καλλίνικος έζησε εδώ στο Μεσολόγγι ως λαϊκός θεολόγος, ιεροκήρυκας και πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεως και πάντα μιλούσε για το Μεσολόγγι και για τους κατοίκους του. Είναι ο πρώτος Επίσκοπος της Εκκλησίας της Ελλάδος που τα τελευταία χρόνια κατατάχθηκε στις αγιολογικές δέλτους.  Ήταν ένας ασκητής επίσκοπος, ένας μυσταγωγικός λειτουργός, ένας διαπρύσιος κήρυκας του θείου λόγου και πάνω από όλα ένας καταπληκτικός πνευματικός πατέρας.

Στην συνέχεια για να παρουσιάσει την προσωπικότητα του αγίου Καλλινίκου χρησιμοποίησε τέσσερις εικόνες από το έργο του αγίου Ιωάννου του Σιναΐτου «Προς ποιμένα».  Λέει ο άγιος Ιωάννης ότι ο Ηγούμενος πρέπει να είναι ο καλός ποιμένας που θα αναζητά και θα θεραπεύει τα απολωλότα πρόβατα με την ακακία, τον ζήλο και την προσευχή του.  Να είναι ο καλός κυβερνήτης του πλοίου που απέκτησε από τον Θεό, ώστε να σώζει το καράβι όχι μόνο μέσα από την τρικυμία, αλλά και να το ανασύρει μέσα από την άβυσσο.  Να είναι ο ιατρός που θα έχει αποκτήσει πνευματική και σωματική ανοσία και τέλος να είναι ο καλός διδάσκαλος που θα έχει την ενέργεια του Θεού στην καρδιά του και με αυτό να διδάσκει.

Ένας τέτοιος επίσκοπος ήταν ο άγιος Καλλίνικος. Ήταν καλός ποιμένας που αγαπούσε τα λογικά πρόβατά του και τον αγαπούσαν και αυτά και έδινε τη ζωή του για την σωτηρία τους. Ήταν καλός κυβερνήτης που κυβερνούσε επιδέξια το σκάφος της Εκκλησίας της Εδέσσης. Ήταν καλός πνευματικός ιατρός και αληθινός διδάσκαλος της Εκκλησίας.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο Μητροπολίτης κ. Ιερόθεος μίλησε για την δεξιά χείρα του αγίου Καλλινίκου που ετέθη προς προσκύνηση, με την οποία ευλογούσε τον λαό και η Χάρις δι’ αυτής τελούσε τα μυστήρια και ευχήθηκε να μας ευλογεί όλους ο άγιος Καλλίνικος, ώστε να μάθουμε τί θα πει πίστη και κυρίως να μάθουμε να ζούμε μέσα στην εκκλησία, σύμφωνα με την πίστη των αγίων.

Δείτε την ομιλία του Μητροπολίτου Ναυπάκτου

Δείτε Φωτογραφίες ΕΔΩ

Επίσκεψη στο Εργαστήρι «Παναγία Ελεούσα» στο Μεσολόγγι

Το Εργαστήρι Ειδικής Επαγγελματικής Αγωγής και Αποκαταστάσεως «Παναγία Ελεούσα» επισκέφθηκε την Τρίτη 15 Μαρτίου 2022 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου και Τοποτηρητής της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Ιερόθεος, ανταποκρινόμενος στην πρόσκληση της Προέδρου του Εργαστηρίου κ. Διονυσίας Σαμαντά.

Τον Σεβασμιώτατο υποδέχθηκαν η Ιδρύτρια και Επίτιμη Πρόεδρος του Εργαστηρίου κ. Μαρία Τσούτσου, η Πρόεδρος κ. Διονυσία Σαμαντά και μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου. Αφού τον καλωσόρισαν και τον ευχαρίστησαν για την ανταπόκριση στην πρόσκληση, τον ξενάγησαν στους χώρους των εργαστηρίων, των γραφείων και του οικοτροφείου.

Ο Σεβασμιώτατος ευλόγησε τα παιδιά και τους εκπαιδευτές και συνομίλησε μαζί τους. Δήλωσε εντυπωσιασμένος από το έργο που προσφέρει το Εργαστήρι, από την τάξη και την ποιότητα των παροχών και συνεχάρη όλους και όλες για την εργασία τους και την προσφορά τους, τονίζοντας ότι ο πολιτισμός μιας κοινωνίας φαίνεται από τον τρόπο που αντιμετωπίζει και φροντίζει αυτά τα παιδιά με τις ιδιαίτερες ανάγκες. Υποσχέθηκε δε, σύντομα, να επισκεφθεί και να ευλογήσει και τις υπόλοιπες εγκαταστάσεις στο Αγρίνιο και το Μεσολόγγι.

Δείτε Φωτογραφίες ΕΔΩ

 

Ἡ Β Στάση τῶν Χαιρετισμῶν στὸ Ἀγρίνιο

Ἡ Β Στάση τῶν Χαιρετισμῶν στὸ Ἀγρίνιο

Στην ακολουθία της Β’ Στάσης των Χαιρετισμών προς την Υπεραγία Θεοτόκο που τελέσθηκε σήμερα, Παρασκευή 18 Μαρτίου 2022, στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Αγρινίου χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Τοποτηρητής Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος.

Ο Σεβασμιώτατος έψαλλε τους οίκους ενώπιον της εικόνας της Θεοτόκου και κήρυξε τον θείο λόγο στους πιστούς ερμηνεύοντας τον στίχο από την ζ’ ωδή του κανόνος: «Ἰατῆρα τῶν ἀνθρώπων ἡ κυήσασα, χαῖρε, Θεόνυμφε».

Ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η Παναγία μας γέννησε τον Χριστό που είναι ο ιατρός των ανθρώπων. Η αμαρτία στην ορθόδοξη θεολογία πρέπει να προσεγγίζεται με ιατρικά κριτήρια, ως ασθένεια και όχι με δικανικά κριτήρια όπως κάνει η δυτική σχολαστική θεολογία.

Η προπατορική αμαρτία δεν είναι προσβολή της θείας δικαιοσύνης, αλλά η παρακοή του ανθρώπου προς τον Θεό που είχε ως συνέπεια την παθητότητα, την θνητότητα και την φθαρτότητα. Η θυσία του Χριστού έγινε όχι για να εξιλεωθεί η θεία δικαιοσύνη, αλλά για να νικηθεί η αμαρτία, ο θάνατος και ο διάβολος. Το Αίμα του Χριστού έγινε φάρμακο αθανασίας.

Η Εκκλησία είναι ένα θεραπευτήριο και ο Χριστός είναι συγχρόνως ο ιατρός, το θεραπευτήριο και το φάρμακο. Μέσα στην Εκκλησία θεραπεύεται ο νους του ανθρώπου και η θεραπεία τού νου αλλάζει όλες τις ψυχικές ενέργειες του ανθρώπου.

Έτσι, η ιδιοτελής αγάπη που έχει κάθε άνθρωπος, μέσα στην Εκκλησία γίνεται ανιδιοτελής. Ο χριστιανός αγαπά γιατί αυτή είναι η φυσική κατάσταση και γιατί δεν μπορεί να ζήσει χωρίς να αγαπά.

Η φιλαυτία που είναι η άλογος φιλία του σώματος, μέσα στην Εκκλησία γίνεται φιλοθεΐα και φιλανθρωπία.

Ολοκληρώνοντας το κήρυγμά του ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου ανέφερε ότι οι άγιοι της Εκκλησίας είχαν αυτήν αγάπη και μακάρι και εμείς να ζούμε μέσα στην Εκκλησία τον Θεό ως αγάπη, διότι αυτοί που ζουν έτσι αποτελούν μια πνευματική άνοιξη μέσα στον κόσμο.

Μεταξύ των πιστών που εκκλησιάστηκαν ήταν ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και πρώην Υπουργός κ. Σπήλιος Λιβανός.

Μετά την απόλυση ο Σεβασμιώτατος συναντήθηκε με την ομάδα εθελοντριών κυριών των συσσιτίων της Ενορίας, οι οποίες τον προσκάλεσαν να επισκεφθεί και να ευλογήσει το έργο τους, καθώς και με την ομάδα των Εθελοντών Διασωστών Αγρινίου, οι οποίοι ζήτησαν και έλαβαν την ευχή του Σεβασμιωτάτου.

Δείτε το κήρυγμα του Μητροπολίτου Ναυπάκτου

Δείτε Φωτογραφίες ΕΔΩ

 

Εὐαγγελισμὸς τῆς Θεοτόκου στὴν Ναύπακτο

 Εὐαγγελισμὸς τῆς Θεοτόκου στὸν Ἱερὸ Ναὸ Ἁγίου Δημητρίου

 

Δεῖτε τὸ κήρυγμα εἰς τὴν Θεία Λειτουργία ΕΔΩ

Δεῖτε φωτογραφίες ἀπὸ τὸν ἐορτασμὸ ΕΔΩ

 

Ἡ Γ Στάση τῶν Χαιρετισμῶν στὴν Βόνιτσα

 00 0014

Στην ακολουθία του μεθέορτου Εσπερινού της εορτής του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, στον Ιερό Ναό Αγίου Σπυρίδωνος Βονίτσης χοροστάτησε σήμερα, Παρασκευή 25 Μαρτίου 2022 ο Σεβασμιώτατος Τοποτηρητής Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος.

Ο Σεβασμιώτατος έψαλλε την Γ’ Στάση των Χαιρετισμών της Θεοτόκου και κήρυξε τον θείο λόγο στους πιστούς. Ανέφερε ότι η εορτή του Ευαγγελισμού είναι πολύ μεγάλη δεσποτική και θεομητορική εορτή και ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός την ονομάζει «Πάσχα». Ανέπτυξε τα γεγονότα του Ευαγγελισμού και την θεολογική σημασία τους. Αναφέρθηκε στο μυστήριο της Ενανθρωπήσεως του Υιού και Λόγου του Θεού και στην ένωση των δύο φύσεων του Χριστού στην υπόσταση του Λόγου μέσα στην κοιλία της Παναγίας.

Στη συνέχεια, ο Σεβασμιώτατος ανέπτυξε και ερμήνευσε μέσα από την διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας και κυρίως του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, τα γεγονότα πριν και μετά τον Ευαγγελισμό.  Πριν τον Ευαγγελισμό υπήρξαν τα Εισόδια της Θεοτόκου στον Ναό του Σολομώντα. Ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς αναλύει τί έκανε η Παναγία μέσα στον Ναό.  Μετά τον Ευαγγελισμό η Παναγία επισκέφθηκε την Ελισάβετ και ο Τίμιος Πρόδρομος εσκίρτησε στην κοιλία της Ελισάβετ γενόμενος προφήτης ο ίδιος και καθιστώντας και την μητέρα του προφήτιδα.

Ανέφερε ότι ο Χριστός συνελήφθη «εκ Πνεύματος Αγίου», αλλά αναπτύχθηκε σύμφωνα με τον φυσικό τρόπο, οπότε η σχέση που αναπτύχθηκε μεταξύ της Παναγίας και του Χριστού ήταν μοναδική. Ο Χριστός, εννέα μήνες, τρεφόταν από το σώμα της Παναγίας και την γέμιζε διαρκώς με την Χάρη Του. Είναι σαν να ζούσε μια αδιάλειπτη Θεία Λειτουργία και Θεία Κοινωνία.  Επεσήμανε ότι η Παναγία μας προετοιμάστηκε κατάλληλα για να γίνει η μητέρα του Θεού. Προετοιμάστηκε και έπειτα αντιμετώπισε με πολύ μεγάλη καθαρότητα, σιωπή και ταπείνωση.

Αυτό, κατά αναλογία και σε μικρότερο βαθμό, πρέπει να συμβαίνει και σε εμάς. Οτιδήποτε κάνουμε στη ζωή μας, είτε μικρό, είτε μεγάλο, πρέπει να γίνεται με προϋποθέσεις, με προετοιμασία, γιατί τίποτα δεν είναι απροϋπόθετο. Χρειάζεται προετοιμασία και αγώνα.  Ολοκληρώνοντας την ομιλία του προέτρεψε τους πιστούς να προσεύχονται στην Παναγία και να ζητούν τις πρεσβείες της.

Κατά την απόλυση της ακολουθίας, ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στις επισκέψεις του στην περιοχή της Βόνιτσας και τόνισε ότι η Βόνιτσα κάποτε αποτελούσε Επισκοπή της Μητροπόλεως Ναυπάκτου, η οποία Μητρόπολη έφθανε μέχρι την Χιμάρα. Επίσης αναφέρθηκε στον άγιο Καλλίνικο, επίσκοπο Εδέσσης, ο οποίος ως πρωτοσύγκελλος επισκεπτόταν την περιοχή και αγαπούσε πολύ τους κατοίκους της.

Δεῖτε φωτογραφίες ἀπὸ τὸν μεθέορτο Ἑσπερινὸ & Γ Στάση τῶν Χαιρετισμῶν ΕΔΩ

Δεῖτε τὴν ὁμιλία στὴν Γ Στάση τῶν Χαιρετισμῶν τῆς Θεοτόκου ΕΔΩ

 

Ἡ Κυριακὴ τῆς Σταυροπροκυνήσεως στὴν Ἱερά Μητρόπολη Αἰτωλίας καὶ Ἀκαρνανίας

Ἡ Κυριακὴ τῆς Σταυροπροκυνήσεως στὴν Ἱερά Μητρόπολη Αἰτωλίας καὶ Ἀκαρνανίας

Στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Αιτωλικό τέλεσε το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας σήμερα, Κυριακή Γ’ Νηστειών, 27 Μαρτίου 2022 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου και Τοποτηρητής της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Ιερόθεος.

Στο τέλος του Όρθρου πραγματοποιήθηκε η τελετή της λιτανεύσεως και προσκυνήσεως του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού.  Κατά το κήρυγμά του, ο Σεβασμιώτατος κ. Ιερόθεος αναφέρθηκε στον Σταυρό του Χριστού τον οποίο προσκυνούμε την Γ’ Κυριακή των Νηστειών, στο μέσον της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής.  Τόνισε ιδιαίτερα ότι στο πλοίο της ζωής μας που πλέουμε σε πελάγη και φουρτουνιασμένες θάλασσες ο Σταυρός ομοιάζει με το κατάρτι – ιστό της ζωής μας.

Όπως στο καράβι το κατάρτι δημιουργεί ισορροπία∙ δένονται σε αυτό τα πανιά (στο ιστιοφόρο)∙ βρίσκεται ο εφίστιος, λευκός φανός∙ ανεβαίνει σε αυτό ο ναύτης για να δει μακριά∙ και στα σύγχρονα πλοία υπάρχουν, εκεί, οι κεραίες επικοινωνίας, έτσι γίνεται και στη ζωή μας με τον Σταυρό του Χριστού. Με την ενέργεια του Σταυρού αποκτούμε ισορροπία μεταξύ διαφόρων άκρων∙ αποκτούμε την έμπνευση του Αγίου Πνεύματος∙ βλέπουμε το λαμπρό φως της ελπίδας και της Ανάστασης∙ ανεβαίνουμε ψηλά για να δούμε μακριά προς την Βασιλεία του Θεού και δεν κολλάμε στο παρόν, αλλά συνδεόμαστε με τον Θεό, έχοντας διαρκή επικοινωνία μαζί Του, δια της προσευχής.

Ο Σεβασμιώτατος, ολοκληρώνοντας την ομιλία του, είπε ότι ο Σταυρός που συνδέεται με την Ανάσταση του Χριστού μας εμπνέει στη ζωή μας και μας ενδυναμώνει. Μερικοί λένε ότι με τον Σταυρό δεν πηγαίνει κανείς μπροστά, εννοώντας ότι δεν μπορεί να εξασκήσει το εμπόριο και να προοδεύσει κοινωνικά. Το σίγουρο είναι ότι με τον Σταυρό πηγαίνει κανείς στο βάθος της καρδιάς του με την αυτομεμψία, ανεβαίνει ψηλά προς την Βασιλεία του Θεού και ατενίζει το φως της δόξας του Θεού.

Κατά την απόλυση της Θείας Λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος εξέφρασε τη χαρά του γιατί λειτούργησε για πρώτη φορά στο Αιτωλικό, σε αυτόν τον όμορφο Ναό με το περίτεχνο ηπειρώτικο τέμπλο και τον ξακουστό Επιτάφιο και γιατί είναι μεγάλη ευλογία να συμμετέχει κανείς στη Θεία Λειτουργία και πολύ περισσότερο να είναι ο λειτουργός του Θεού του Υψίστου. Κάθε Θεία Λειτουργία είναι σύνοδος ουρανού και γης.

Επίσης προέτρεψε τους πιστούς να είναι χαρούμενοι και υπερήφανοι που είναι ορθόδοξοι χριστιανοί και μετέχουν της Θείας Ευχαριστίας και να προσεύχονται και να επικαλούνται την δύναμη του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού επαναλαμβάνοντας το «Σταυρέ τοῦ Χριστοῦ, σῶσον ἡμᾶς τῇ δυνάμει σου» και «Σταυρέ τοῦ Χριστοῦ στερέωσόν μου τήν διάνοια».

Το απόγευμα της Κυριακής ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος χοροστάτησε στην ακολουθία του Κατανυκτικού Εσπερινού στον μεγαλοπρεπή Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Αγρινίου.  Κατά την έναρξη του Εσπερινού μετέφερε στον Ιερό Ναό την δεξιά χείρα του αγίου Καλλινίκου, Επισκόπου Εδέσσης, η οποία ετέθη στο μέσον του Ναού, δίπλα από τον Τίμιο Σταυρό, προς προσκύνηση, ενίσχυση και αγιασμό των πιστών.  Ο Σεβασμιώτατος κατά την ομιλία του Κατανυκτικού Εσπερινού παρουσίασε το θέμα: «Από την πτώση στην Ανάσταση».

Μίλησε για την ανάμνηση της εξόδου του ανθρώπου από τον παράδεισο και την πορεία του μέχρι το Πάσχα, διαρθρώνοντας την ομιλία του σε τρία συγκεκριμένα σημεία.  Πρώτον, ότι το νόημα της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής είναι η πορεία από την πτώση στην Ανάσταση, στο Πάσχα που είναι η ένωση μας με τον Θεό. Αυτός είναι ο σκοπός της ορθοδόξου θεολογίας και αυτής της ίδιας της Εκκλησίας.

Δεύτερον, ότι υφίσταται μια συγκεκριμένη μέθοδος θεογνωσίας. Όπως σε κάθε επιστήμη υπάρχει ιδιαίτερη μέθοδος γνώσεως, το ίδιο γίνεται και στην Εκκλησία και την ορθόδοξη θεολογία. Αυτή η μέθοδος περιγράφεται στην διδασκαλία του Χριστού, των Αποστόλων και των Πατέρων της Εκκλησίας και είναι η κάθαρση, ο φωτισμός και η θέωση των οποίων προσδιόρισε τη σημασία.  Τόνισε ότι δεν μπορεί να υπάρξει αυθεντική εκκλησιαστική ζωή και ορθόδοξη θεολογία έξω από την μέθοδο αυτή «της ορθοδόξου ευσεβείας», η οποία συνδέεται με τα μυστήρια της Εκκλησίας.

Στο τρίτο μέρος της ομιλία του, ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου, με την ευκαιρία της προσκυνήσεως της δεξιάς χειρός του αγίου Καλλινίκου, Επισκόπου Εδέσσης, του Αιτωλού, ύστερα από πρόσκληση του εφημερίου του Ιερού Ναού π. Κωνσταντίνου Καντάνη ανέφερε πως είδε αυτή την μέθοδο, κατά τα πολλά χρόνια που ήταν μαζί του, ως υποτακτικός του, παραμένοντας μαζί του στην Ιερά Μητρόπολη Εδέσσης και κατά την διάρκεια της ασθενείας του που αξιώθηκε, κατά την πρόρρησή του αγίου Καλλινίκου, να του κλείσει τα μάτια. Παρουσιάζοντας την αγία του βιοτή, τον παρουσίασε ως αγιορείτη, κατά την καρδία, Επίσκοπο, ως Αποστολικό Πατέρα κατά την διδασκαλία, ως πνευματικό πατέρα με αρχοντική αγάπη και ως «μάρτυρα τῇ προαιρέσει».

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του τόνισε ότι μελετώντας την ζωή των Αγίων μαθαίνουμε τόσο την μέθοδο της ορθοδόξου ευσεβείας, όσο και τους ευλογημένους καρπούς της.

 

Δεῖτε τὸ κήρυγμα στὴν Θεία Λειτουργία ΕΔΩ

Δεῖτε τὴν ὁμιλία στὴν Ἀπόλυση τῆς Λειτουργίας ΕΔΩ

Δεῖτε τὴν ὁμιλία στὸν Κατανυκτικὸ Ἑσπερινό ΕΔΩ

Δεῖτε φωτογραφίες ἀπὸ τὴν Θεία Λειτουργία ΕΔΩ

Δεῖτε φωτογραφίες ἀπὸ τὸν Κατανυκτικὸ Ἑσπερινό ΕΔΩ

 

Ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου στὴν ἐκπομπή «Δεύτερη Ματιά» τῆς ΑΧΕΛΩΟΣ TV

Ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου στὴν ἐκπομπή «Δεύτερη Ματιά» τῆς ΑΧΕΛΩΟΣ TV

Συνέντευξη ἐφ’ ὅλης τῆς ὕλης παραχώρησε ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου καὶ Ἁγίου Βλασίου καὶ Τοποτηρητής τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Αἰτωλίας καὶ Ἀκαρνανίας κ. Ἱερόθεος στὴν ἐκπομπὴ «Δεύτερη Ματιά» καὶ στὸν δημοσιογράφο κ. Παντελή Κούτσικο.

Ἡ ἐκπομπὴ προβλήθηκε στὸν τηλεοπτικὸ σταθμὸ ΑΧΕΛΩΟΣ TV τὴν Παρασκευὴ 25 Μαρτίου 2022.

Δεῖτε τὴν συνέντευξη ΕΔΩ

Ετικέτες: ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  • Προβολές: 414

Χρησιμοποιοῦμε cookies γιὰ νὰ βελτιώσουμε τὴν ἐμπειρία σας στὸν ἱστότοπο μας.  Διαβάστε Περισσότερα - Ἀποδοχή.

We use cookies to improve your site experience. Read More - Acceptance