Skip to main content

Εἰδήσεις ἀπό τὸ διαδίκτυο καὶ σχόλια

Ἡ ἀνασφάλεια τοῦ παπισμοῦ

Ὁ παπικός Ἀρχιεπίσκοπος Καλαβρίας Ν. Ἰταλίας, Vittoro Modello, παραπονιέται στήν ἐφημερίδα La Stampa, καί μέσω τοῦ Internet, γιά τήν παρουσία δύο ἁπλῶν ἁγιορειτῶν μοναχῶν στό Bivongi τῆς Κάτω Ἰταλίας, καί λέγει συγκεκριμένα ὅτι οἱ μοναχοί εἶναι “πρωταγωνιστές μιᾶς μορφῆς ἀπατηλοῦ καί ὕπουλου προσηλυτισμοῦ κάτω ἀπό τήν ψεύτικη ἐπιφάνεια τοῦ οἰκουμενισμού”.

Μιλάει γιά “αὐτοαποκαλούμενους Ὀρθοδόξους Ἱερεῖς πού ὕπουλα προσπαθοῦν νά ἁρπάξουν τήν πίστη τοῦ καλοῦ λαοῦ μας, μέ τήν χρήση Βυζαντινῶν Λειτουργιῶν, ὀδηγώντας τους ἔτσι, ἀσυνείδητα, εἰς τήν Ὀρθοδοξία”. Ἐπίσης, λέγει ὅτι πρέπει νά δίνουμε προστασία στά: “ἀδύνατα ἀρνιά μας ἀπό τήν ἐπίθεση τῶν ἁρπακτικῶν λύκων”!

Σημειωτέον ὅτι τούς καλεῖ Ἱερεῖς ἐνῶ δέν εἶναι• εἶναι μοναχοί στό Μοναστήρι τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεριστῆ καί δέχονται ἐπισκέπτας ὀρθοδόξους Ἱερεῖς, οἱ ὁποῖοι καί τελοῦν τήν θ. Λειτουργία.

Πάντως δέν πρέπει νά μᾶς φανῆ περίεργο ὅτι οἱ Ἰταλοί τῆς Καλαβρίας γυρίζουν στήν Ὀρθοδοξία. Ἔτσι καί ἀλλιῶς εἶναι ἡ πολιτική, πολιτιστική καί θρησκευτική τους κληρονομιά. Γιά αἰῶνες ἡ Καλαβρία δέν ὑπαγόταν καν στήν Πρεσβυτέρα Ρώμη, ἀλλά στήν Νέα καί ὁ λαός παρακολουθοῦσε τόν λεγόμενο “βυζαντινό τυπικό”. Ἔνδειξη αὐτοῦ εἶναι τά ἑλληνόφωνα καί ἀλβανόφωνα χωριά τῆς κάτω Ἰταλίας. Εἶναι γνωστό ὅτι οἱ Ὀρθόδοξοι Ἀλβανοί ζήτησαν καταφύγιο στήν Ἰταλία τόν 15ο αιώνα, πρός ἀποφυγή τῶν Τούρκων πού κατέλαβαν τήν Ἀλβανία καί ἐξισλάμησαν τήν πλειονότητα τῶν Ἀλβανῶν. Οἱ Ἀλβανοί, πού ξέφυγαν ἀπό τούς Τούρκους, ἔπεσαν στά χέρια τοῦ Πάπα καί ἀναγκάστηκαν, κάτω ἀπό σκληρή πίεση, νά ἀλλάξουν τήν ὀρθόδοξη πίστη τους καί νά γίνουν Οὐνίτες.

Ἐπίσης, φαίνεται πόσο ἐπιφανειακή εἶναι ἡ ἑνότητα τῶν παπικῶν, ἐφ’ ὅσον ἡ παρουσία δύο καί μόνο γνησίων ἁγιορειτῶν μοναχῶν τους ταράσσει τόσο πολύ. Ξέρουν ὅτι οἱ πρώην Ὀρθόδοξοί της Κάτω Ἰταλίας θά καταλάβουν πῶς ὁ παπισμός εἶναι μία βιτρίνα χωρίς βάθος. Ὅτι αὐτοί πού αὐτοαποκαλοῦνται Ρωμαιοκαθολικοί δέν εἶναι οὔτε Ρωμαῖοι οὔτε Καθολικοί. Θά δοῦν τήν ἑνότητα τῆς πίστεως καί λατρείας τῆς Ὀρθοδοξίας, τήν ἀδιάσπαστη καί ἀναλλοίωτη παράδοσή της, καί τήν ἀπόδειξη τῆς σπουδαίας φράσεως τοῦ Βικεντίου τοῦ ἐκ Λειρεῖνο ὅτι ἡ Παράδοση εἶναι “ὅ,τι πανταχοῦ, ὅ,τι πάντοτε, ὅ,τι ἀπό πάντων ἐπιστεύθη, τοῦτο ἐστίν ἀληθῶς καί ἴδια καθολικόν” (Quod ubique, quod semper, quod ab omnibum creditum est, hoc est vere propierque catholicum). Συνεπῶς, οἱ λεγόμενοι “Ρωμαιοκαθολικοί”, οἱ ὁποῖοι ἄλλαξαν πολλά δόγματα τῆς πίστεως, ἔπαυσαν νά εἶναι πραγματικά καθολικοί. Ἀντιθέτως, ἡ Ὀρθοδοξία οὐδέποτε ἄλλαξε τήν πίστη, οὐδέποτε ἔφερε καινούριες δοξασίες.

Φαίνεται, ἀκόμη, καί ἡ ὑποκρισία τοῦ παπισμοῦ. Ἀπό τήν μιά ἔχουμε τήν ἐπαγγελματική, “ἐπιστημονική”, ὀργανωμένη καί πλουσίως ἐπιχορηγούμενη οἰκονομικῶς προσπάθεια προσηλυτισμοῦ τῶν ὀρθοδόξων, πού καταβάλλει τό Βατικανό, τήν γνωστή Οὐνία. Ἀπό τήν ἄλλη δύο μοναχούς ὀρθοδόξους πού ἐγκαταβιοῦν σέ ἕνα μοναστήρι, ὅπου τελεῖται ἡ ἀληθινή μία θ. Λειτουργία, ἡ καλούμενη ἀπό τούς παπικούς “βυζαντινή”. Ἀπό τήν μία ὁ παπισμός κομπάζει γιά τά ἐπιτεύγματα τῆς “παντοδύναμης” Οὐνίας, ἡ ὁποία συνεπικουρεῖται ἀπό πλῆθος καπουτσίνων, ἰησουϊτῶν, δομινικανῶν κλπ. φράγκων ἀμόναχων μοναχῶν, καί ἀπό τήν ἄλλη διαρρηγνύει τά ἱμάτιά του γιά τήν παρουσία δύο μοναχῶν, πλήν ὀρθοδόξων.

Αὐτή ἡ ὑποκριτική στάση δείχνει δύο τινά: τό ὅτι ἡ πραγματική δύναμη δέν βρίσκεται στήν ὀργάνωση καί τά χρήματα τῶν δυτικῶν μοναχῶν, ἀλλά στό ἐκκλησιαστικό, λειτουργικό, ἀσκητικό πνεῦμα τῶν ἁγιορειτῶν. Ἡ δύναμη τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας εἶναι τό “ἀρνίο” πού σφαγιάζεται ἀναιμάκτως σέ κάθε θ. Λειτουργία πάνω στήν ἁγία Τράπεζα. Δεύτερον, δείχνει ποιός πραγματικά εἶναι ὁ ποιμένας, τῆς φωνῆς τοῦ ὁποίου ἀκοῦν τά πρόβατα. Σ’ αὐτό τό σημεῖο νά ὑπογραμμίσουμε τίς ἐκφράσεις τοῦ Modello: “τοῦ λαού μας” καί “τά ἀρνιά μας”. Ὁ παπικός Ἀρχιεπίσκοπος, ὡς γνήσιος ἀπόγονός των φεουδαρχῶν, θεωρεῖ τούς χριστιανούς δικούς του. Τά λογικά πρόβατα τοῦ Χριστοῦ τά θεωρεῖ δικά του. Τό νά θεωρεῖ ὁ “ποιμένας” τούς χριστιανούς δικούς του, αὐτό εἶναι χαρακτηριστικό γνώρισμά των, ὅπου γῆς καί θρησκευτικοῦ χώρου, “ἀναβαινόντων ἀλλαχόθεν”.

Οἱ ἐπαγγελματίες τῆς διαστρέβλωσης τῆς ἱστορίας, οἱ ἐπαγγελματίες τῆς προπαγάνδας, μέ τήν παγκόσμια καί “παντοδύναμη” πολιτική καί οἰκονομική ὀργάνωση, μέ τά ἰνστιτοῦτα προσηλυτισμοῦ, κυρίως ὀρθοδόξων πού βρίσκονται κάτω ἀπό δύσκολες συνθῆκες ἐξωτερικῆς πολιτικῆς ἀνελευθερίας, οἰκονομικῆς ἀνέχειας καί παιδευτικῆς ἀνεπάρκειας, αὐτοί οἱ ἐπαγγελματίες φοβοῦνται δύο μοναχούς, πού ὅμως “ἀσυνείδητα” θυμίζουν τόσα πολλά, καί τόσα ἀληθινά στούς κατοίκους τῆς πάλαι ποτέ ὀρθοδοξοτάτης Κάτω Ἰταλίας. Αὐτό τό ὀρθόδοξο ὑπόστρωμα, πού εἶναι γραμμένο μέσα στήν “κυτταρική μνήμη” τῶν Ἰταλῶν τῆς Κάτω Ἰταλίας, αὐτό φοβοῦνται οἱ φεουδάρχες τῆς “πίστεως”. Γι’ αὐτήν τήν ἀφύπνιση μιλώντας ὁ Modello λέγει: “μέ τήν χρήση βυζαντινῶν Λειτουργιῶν τούς ὁδηγοῦν ἀσυνείδητα στήν Ὀρθοδοξία”.

Ἔχουμε τήν ἐντύπωση ὅτι ἔστω καί ἕνας ὀρθόδοξος, Ρωμηός, νά μείνη στόν κόσμο καί ἐφ’ ὅσον “ἡ γνῶσις τοῦ εἶναι θεόν φυσικῶς ἠμίν ἐγκατέσπαρται”, ὁ παπισμός δέν πρόκειται νά ἀποβάλη τήν ἀνασφάλειά του.

“Δύναμις”

Στήν ἠλεκτρονική διεύθυνση τοῦ καθεδρικοῦ Ναοῦ τοῦ Ἁγίου Γεωργίου τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀμερικῆς τοῦ Πατριαρχείου Ἀντιοχείας (http://www.concentric.net/~vrfp/, παλιά κείμενα βρίσκονται στήν διεύθυνση: http://www.geocities.com/Heartland/Meadows/7812/index.html) ἀναλύεται καί σχολιάζεται ὁ Ἀπόστολος καί τό Εὐαγγέλιο τῆς ἡμέρας. Ἐκεῖ, χρησιμοποιοῦνται κατά κόρον χωρία ἀπό τά μεταφρασμένα στά ἀγγλικά βιβλία τοῦ Μητροπολίτου μας.

Παραθέτουμε ἕνα σύντομο ἀπόσπασμα ἀπό τήν “Δύναμις”, ὅπως ὀνομάζεται ἡ σχετική σελίδα:
“...Ἀλλά ποῦ εἶναι τό μέρος “ὅπου ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ εἶναι κρυμμένη”; Μέ ἁπλά λόγια εἶναι στά βάθη τῆς καρδιᾶς. Ὅπως ὁ Μητροπολίτης Βλάχος (Ἱερόθεος) λέει “ἐκεῖ ὁ Θεός συναντᾶ τόν ἄνθρωπο, ἐκεῖ του χαρίζει τήν γνώση Του, ἐκεῖ ὁ ἄνθρωπος κερδίζει μιά αἴσθηση τῆς ὑπάρξεως Τού”. Ἀλλά ὁ ... Ἐπίσκοπος ἐπιπλέον μᾶς προειδοποιεῖ “γιά νά συμβῆ αὐτή ἡ ἐπικοινωνία καί ἡ ὅραση τοῦ Θεοῦ, ἡ καρδιά πρέπει νά εἶναι ἁγνή. Ὁ Κύριος το διαβεβαιώνει αὐτό: “Μακάριοι οἱ καθαροί τή καρδία ὅτι αὐτοί τόν θεόν ὄψονται” (Ματθ. ε’, 8)”. Ἔτσι ἡ πραγματική ἐρώτηση εἶναι “πῶς πρέπει ἡ καρδιά νά θεραπευτῆ ἤ νά ἐξαγνιστῆ;” Σέ ὅτι ἀκολουθεῖ θά ἐξετάσουμε τά ἑπτά βήματα πού περιέχει ἡ ἀπάντηση τοῦ Μητροπολίτου...”.
(Σχόλιο στό Ἀποστολικό Ἀνάγνωσμα: Πράξ. κ', 7-12)

Θεολογικές ἀναζητήσεις - ἀθεολόγητη ποιμαντική

Δημοσιεύουμε μία ἐρώτηση - τοποθέτηση πού ἔκανε ἐπισκέπτης τῆς σελίδας Romanity. Στά γραφόμενά του ἀποτυπώνεται ἡ ἀναζήτηση τῶν δυτικῶν γιά τήν θεραπευτική μέθοδο τῆς Ἐκκλησίας μας, καί ἡ θλίψη του γιά τήν ἐκκοσμίκευση τῆς Ἐκκλησίας. Ἐπισημαίνει ἐπίσης τήν ἀδυναμία τῶν “δυτικῶν θεολόγων” νά κατανοήσουν τούς Πατέρας, καί ἑπομένως τήν ἀδυναμία τῆς δυτικῆς “ποιμαντικής” νά θεραπεύση. Δέν παραπονιέται γιά τήν ἔλλειψη “ἐκκλησιαστικών” σχηματισμῶν• ἀκαδημαϊκοί “ποιμένες”, στοχαστές, φιλόσοφοι, διοργανωτές θρησκευτικῶν ἐκδηλώσεων ὑπέρ-περισσεύουν, καί μάλιστα στήν Δύση, ἀλλ’ ὅμως χάθηκαν οἱ ποιμένες - ἰατροί τῶν ψυχῶν.

“Αγαπητέ Πάτερ,

Εὐχαριστῶ γιά μερικές σαφεῖς ἀπαντήσεις, ἔχοντας διαβάσει τήν ἐκτενῆ ἔκθεσή σας στό διαδίκτυο.

Ὁ Καθηγητής μου στήν Ποιμαντική Θεολογία, ἕνας Ἀγγλικανός, ἦταν ὁ μοναδικός ἄνθρωπος τόν ὁποῖο συνάντησα ποτέ προσωπικά νά διδάσκη γιά τήν θεραπεία τῆς ψυχῆς, γιά τό κτιστό καί τό ἄκτιστο, γιά τήν κάθαρση, τόν φωτισμό καί τόν δοξασμό, ὅπως τά ἔχετε ἐκθέσει.

Ἦταν ὅμως τραγικός γιατί ἑλκόταν πρός τά κάτω ἀπό τόν Jung καί τούς ἄλλους, πράγμα πού φαίνεται νά ἀποτελῆ μία εἰδική ἀρρώστια τῶν “Δυτικών” θεολόγων ὅταν ἀνακαλύπτουν τούς Πατέρες. Ἔχουν μία ἀθεράπευτη ἀνάγκη νά ἐκκοσμικεύουν τούς Πατέρες. Φυσικά, οὔτε ἕνας φοιτητής του δέν κατάλαβε αὐτά πού εἶπε. Βρίσκονταν σέ μιά Ἱερατική Σχολή, γιά νά ἀλλάξουν τόν κόσμο, νά τόν κάνουν καλύτερο γιά νά ζοῦμε καλύτερα, γιά νά ἐπιβληθοῦν στούς ἀνθρώπους, νά τούς κάνουν σοσιαλιστές κλπ....

Τί πρακτικές συμβουλές - προτάσεις ἔχετε γιά ἕναν ἄνθρωπο σάν ἐμένα ὁ ὁποῖος θέλει τήν θεραπεία τῆς ψυχῆς του; Ζωντας σέ περιβάλλον ὅπου καμμία συγκεκριμένη ἐκκλησιαστική δικαιοδοσία οὔτε καμμία ἐνορία φαίνεται νά συνδέεται μέ αὐτήν τήν διδασκαλία, καί ὅπου δέν ὑπάρχει αὐτόχθων μοναχισμός. Ἁπλῶς νά κάνω τό καλύτερο ποῦ μπορῶ; Εἰλικρινά, βρῆκα τό μόνο πρακτικό δόγμα τῆς θεραπείας τῆς ψυχῆς στόν σύνδεσμο “ΑΑ” (Ἀλκοολικοί - Ἀνώνυμοι: μία ὀργάνωση πού βοηθᾶ τούς ἀλκοολικούς νά ἀπεξαρτηθοῦν). Ἀλλά ὁ “ΑΑ” ἔχει ὑποκύψει σέ ἐκκοσμίκευση καί ψυχολογισμούς (μέ τήν συνηθισμένη ἔννοια) ὡς ἐπί τό πλεῖστον. Ἀλλά παραμένει τό μοναδικό παράδειγμα κλασσικῶν ὀρθόδοξων δογμάτων. Δέν τό βλέπω πουθενά στήν Ἐκκλησία ὡς χειροπιαστή πραγματικότητα. Οἱ Ἱερεῖς διδάσκονται δογματικά, καί ὑποθέτουν ὅτι οἱ ἄνθρωποί τους (ὁ λαός τους, τό ποίμνιό τους) θά κάνουν ὅτι θά τούς λένε νά κάνουν καί θά σκέφτονται μέ τόν τρόπο πού θέλουν αὐτοί νά σκέφτονται. Ὄχι σπανίως ὁ Ἱερέας εἶναι ὁ πιό ἄρρωστος ἄνθρωπος τῆς Ἐνορίας.

Owen J.”.

Τά ὅσα γράφει ὁ κ. Owen, τά ὁποῖα ἀφοροῦν κυρίως τήν κατάσταση τῶν χριστιανικῶν κοινοτήτων στήν Δύση, θά μποροῦσαν νά συνοψιστοῦν στήν φράση τοῦ Εὐαγγελίου: “Ἰδών δέ τούς ὄχλους ἐσπλαχνίσθη περί αὐτῶν, ὅτι ἤσαν ἐκλελυμένοι καί ἐρριμμένοι ὡς πρόβατα μή ἔχοντα ποιμένα.” (Ματθ. θ', 36).

Γράμματα ἀπό τό διαδίκτυο

Δημοσιεύουμε, ἐπίσης, δύο μηνύματα, ἀπό αὐτά πού λαμβάνουμε στίς σελίδες romanity.org καί pelagia.org καί πού δείχνουν τήν ἀναζήτηση τῶν δυτικῶν καί ὄχι μόνον. Ὁ ἀποστολέας τοῦ πρώτου εἶναι κάποιος Αὐστραλός, ὁ ὁποῖος διατυπώνει καί τίς διαφωνίες του ὡς πρός τήν διδασκαλία πού παρουσιάζεται στήν σελίδα. Ὡστόσο, εἴμαστε ἐπιφυλακτικοί γιά τό πῶς ἀκριβῶς κατανοεῖ τήν ἔννοια “θεραπεία ψυχής”, ἄν λάβουμε ὑπ’ ὄψιν καί τίς σχετικές ἀρχικές ἀντιρρήσεις Ἑλλήνων ὀρθοδόξων. Τό δεύτερο προέρχεται ἀπό κάποιον Τοῦρκο!

“Όχι, δέν συμφωνῶ ὅτι ὁ Χριστιανισμός εἶναι θεραπεία τῆς ψυχῆς, καί δέν συμφωνῶ μέ πολλές ἀπό τίς θέσεις σας, ἀλλά βρίσκω τήν σελίδα σᾶς συναρπαστική μέ τοποθετήσεις βαθειά ἐνορατικές, βρίσκω ὅτι ἔχετε πραγματικά διορατική - ὀξυδερκῆ τοποθέτηση - κατανόηση περί ἁγιότητος, τήν ὁποία (ἁγιότητα) συνεχῶς μέ ἔντονο ἐνθουσιασμό ζητῶ νά μάθω καί νά βιώσω καί ἐγώ προσωπικά. Θά διαβάσω περισσότερο καί θά ἐπισκεφθῶ τήν σελίδα σᾶς πάλι, γιατί ὑπάρχει τροφή γιά τήν ψυχή ἐδώ”.

Hank O.

“Η σελίδα σας στό διαδίκτυο εἶναι ἐξαιρετικά ἐνδιαφέρουσα. Σᾶς συγχαίρω.

Murat K. MD

President of Soulscience School”

  • Προβολές: 3103