Εἰδήσεις - Φωτογραφικὰ στιγμιότυπα Δεκεμβρίου 2024
Μαθητικός Λογοτεχνικὸς Διαγωνισμὀς Τριών Ιεραρχών 2025 - Προκήρυξη
Η Ιερά Μητρόπολη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου με την ευκαιρία της ετήσιας εορτής των Τριών Ιεραρχών, των προστατών της παιδείας μας, προκηρύσσει και εφέτος Μαθητικό Λογοτεχνικό Διαγωνισμό (Διηγήματος και Ποιήματος), για τους μαθητές των Γυμνασίων και των Λυκείων της περιφερείας της, σε συνεργασία με την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας.
Θέμα του εφετινού διαγωνισμού
Το Γενικό θέμα του εφετινού διαγωνισμού είναι: «Μια βραδυά στην έρημο του Αγίου Όρους, μια βραδυά στο λιμάνι της Ναυπάκτου».
«Μια βραδυά στην έρημο του Αγίου Όρους» είναι ο τίτλος του πρώτου βιβλίου του Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιεροθέου, το οποίο έγραψε νέος Αρχιμανδρίτης το 1978 και έχει μεταφραστεί σε 27 γλώσσες. Μετά από το βιβλίο αυτό ακολούθησε μια πλούσια συγγραφική παραγωγή που έδωσε ως καρπό πάνω από 120 βιβλία. Το βιβλίο «Μια βραδυά στην έρημο του Αγίου Όρους», που αποτελεί το μισό του θέματος του εφετινού διαγωνισμού, είναι διάλογος του συγγραφέα με έναν Γέροντα του Αγίου Όρους, στο ασκητήριό του, με κεντρικό θέμα την προσευχή, την λεγόμενη νοερά ή καρδιακή προσευχή, για τους τρόπους της προσευχής αυτής, τις προϋποθέσεις της, τους βαθμούς εξελίξεώς της και τα αποτελέσματά της. Εκτός από την θεολογία και την ασκητική της Εκκλησίας σε σχέση με την προσευχή, το βιβλίο αυτό, όταν το βλέπουμε μέσα στην ιστορική συγκυρία στην οποία γράφηκε, εκφράζει τις πνευματικές αναζητήσεις των νέων της δεκαετίας του ᾿70, στην αρχή της μεταπολίτευσης. Τότε οι άνθρωποι, και ιδιαίτερα οι νέοι, ύστερα από την πτώση της δικτατορίας και την κατοχή μεγάλου τμήματος της Κύπρου από τους Τούρκους, μέσα στις κοινωνικές, εκκλησιαστικές και πολιτικές αναστατώσεις και ανατροπές που προκλήθηκαν, ζητούσαν απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα, καθώς και πνευματικά στηρίγματα απευθυνόμενοι όπου θεωρούσαν ότι θα μπορούσαν να τα βρουν. Πολλοί τότε κατευθύνθηκαν στο Άγιον Όρος, όχι υποχρεωτικά για να μονάσουν, αλλά κυρίως να συζητήσουν με ειλικρίνεια και ελευθερία τα θέματα που τους απασχολούσαν και να βοηθηθούν στις επιλογές της ζωής τους. Εδώ και τριάντα χρόνια ο συγγραφέας του βιβλίου είναι Μητροπολίτης Ναυπάκτου και το οίκημα στο οποίο κατοικεί (το κελλί και το γραφείο του) είναι στο λιμάνι της Ναυπάκτου. Εδώ συνεχίζει την συγγραφική παραγωγή του μαζί με το ποιμαντικό έργο του. Αλλά το λιμάνι της Ναυπάκτου είναι και ο χώρος όπου η νεολαία της Πόλης συγκεντρώνεται, επικοινωνεί, συζητά και διασκεδάζει με τους τρόπους της σύγχρονης ζωής. Ο συγγραφέας του βιβλίου αυτού, όπως και άλλων πολλών, όχι μόνο ζει στο λιμάνι της Ναυπάκτου, αλλά το διέρχεται πολλές φορές πεζοπορώντας, συλλαμβάνει την «φωνή» του, προσεύχεται και διαλέγεται με τους νέους μέσα από τα γραπτά του κείμενα και την επαφή μαζί τους στα Σχολεία, όταν καλείται από τους Διευθυντές τους.
Ερωτήματα για διερεύνηση και έμπνευση:
- Ποιο νόημα δίνουν στην ζωή του ανθρώπου τα βράδια στο λιμάνι της Ναυπάκτου και ποιο τα βράδια στην έρημο του Αγίου Όρους;
- Τι ομοιότητες και τι διαφορές έχει μια βραδιά στην έρημο του Αγίου Όρους με μια βραδιά στο λιμάνι της Ναυπάκτου;
- Στις συζητήσεις που γίνονται στο λιμάνι της Ναυπάκτου μπορεί να έχει θέση η συζήτηση για εναγώνιες αναζητήσεις για την αυθεντική ζωή του ανθρώπου, τα υπαρξιακά ερωτήματα των νέων;
- Πώς μπορεί κάποιος να συνδέσει την ζωή μέσα στον θόρυβο του κόσμου με την μυστική ζωή που βιώνεται στην ησυχία της ερήμου;
- Πώς μπορεί να αντιμετωπισθεί η σύγχρονη ενδοσχολική και κοινωνική βία από την ζωή της Εκκλησίας και τους Γέροντες της ερήμου;
Στόχος του εφετινού διαγωνισμού
Με το θέμα του εφετινού διαγωνισμού η Ιερά Μητρόπολη θέλει οι μαθητές :
- Να έλθουν σε επαφή με την εσωτερική, μυστική ζωή της Εκκλησίας, να μάθουν στοιχειώδη πράγματα για το βαθύ περιεχόμενο της Εκκλησιαστικής ζωής, όπως μας την διδάσκουν οι Απόστολοι του Χριστού και οι Πατέρες της Εκκλησίας, με κορυφαίους διδασκάλους τους Τρεις Ιεράρχες.
- Να γνωρίσουν ότι υπάρχει εξωτερική, αλλά και εσωτερική ζωή, όπως υπάρχει εξωτερική, αλλά και εσωτερική ησυχία, που είναι αναγκαίες, όχι μόνο στους ερημίτες, αλλά και σε όλους τους Χριστιανούς, προκειμένου να επιτυγχάνουν την περισυλλογή και την αυτοσυγκέντρωση, που είναι προϋποθέσεις αποτελεσματικής αυτογνωσίας, ταπείνωσης, προσευχής και πνευματικού αγώνα.
- Να μάθουν την διαφορά μεταξύ της ασκητικής παραδόσεως του Χριστιανισμού από αντίστοιχες παραδόσεις ανατολικών θρησκειών.
- Να έλθουν σε επαφή με ένα τμήμα από το συγγραφικό έργο του Μητροπολίτου Ναυπάκτου και αγίου Βλασίου κ. Ιεροθέου, που αναφέρεται στο βαθύ περιεχόμενο της Εκκλησιαστικής ζωής, στο πως μέσα στην Εκκλησία θεραπεύεται η ψυχή του ανθρώπου με την ησυχία, την προσευχή, την επιστήμη των λογισμών, την άσκηση στην τήρηση των ευαγγελικών εντολών και από την ασθένεια της φιλαυτίας φθάνει στην υγεία της ανιδιοτελούς αγάπης.
- Να τους δοθεί η αφορμή να σκεφτούν, ότι η φυσική επαναστατικότητα των νέων γίνεται δημιουργική, όταν στρέφει όλο τον δυναμισμό της στην αναζήτηση του νοήματος της ζωής, εν τέλει στην αναζήτηση της εμπειρικής γνώσης του Θεού, που με την αγάπη Του συνέχει τον κόσμο.
- Να βρουν τις ψυχικές και πνευματικές βάσεις για να αντιμετωπίζουν την έκφραση της βίας στα Σχολεία και την κοινωνία.
Όροι συμμετοχής στον Διαγωνισμό
Στον Διαγωνισμό μπορούν να συμμετάσχουν μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων των Γυμνασίων και Λυκείων (δημόσιων και ιδιωτικών) που βρίσκονται εντός των ορίων της Ιεράς Μητροπόλεως Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου, αλλά και των μαθητών και μαθητριών που κατοικούν εντός των ορίων της Μητροπόλεώς μας, αλλά το σχολείο στο οποίο φοιτούν βρίσκεται έξω από αυτά. Το θέμα του Διαγωνισμού είναι κοινό, αλλά οι μαθητές του Γυμνασίου θα αξιολογηθούν ξεχωριστά από τους μαθητές του Λυκείου και βεβαίως θα υπάρχουν ξεχωριστά βραβεία για κάθε βαθμίδα (Γυμνάσιο-Λύκειο). Ο κάθε διαγωνιζόμενος μπορεί να συμμετάσχει στον Διαγωνισμό
- –με ένα ΔΙΗΓΗΜΑ ή
- –με ένα ΠΟΙΗΜΑ (σε παραδοσιακό ή ελεύθερο στίχο) ή
- –με ένα ΔΙΗΓΗΜΑ και ένα ΠΟΙΗΜΑ (σε παραδοσιακό ή ελεύθερο στίχο).
Τα έργα πρέπει να είναι αδημοσίευτα, δακτυλογραφημένα ή χειρόγραφα. Τα χειρόγραφα θα πρέπει να είναι καθαρογραμμένα και ευανάγνωστα. Για την τροφοδοσία της έμπνευσης των διαγωνιζομένων θα αναρτηθούν σε λίγες ημέρες στην ιστοσελίδα της Μητροπόλεώς μας ορισμένα αντιπροσωπευτικά κείμενα. Οι διαγωνιζόμενοι είναι ελεύθεροι να χρησιμοποιήσουν και οποιαδήποτε άλλη πηγή, την οποία θα βρουν είτε σε βιβλιοθήκες είτε στο διαδίκτυο. Τα έργα θα παραδοθούν στην Ιερά Μητρόπολη δια μέσου της Διεύθυνσης του Σχολείου τους ή απευθείας στα Γραφεία της Ιεράς Μητροπόλεως, το αργότερο μέχρι την Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2025. Οι διαγωνιζόμενοι θα αναγράφουν ευκρινώς τα εξής απαραίτητα στοιχεία τους: Ονοματεπώνυμο, Όνομα Πατέρα, Σχολείο, τάξη και τηλέφωνο επικοινωνίας. Προαιρετικά ταχυδρομική Διεύθυνση και ηλεκτρονική διεύθυνση (e-mail). Τα γραπτά έργα των διαγωνιζομένων θα τα αξιολογήσει ειδική επταμελής Επιτροπή, που έχει ορίσει η Ιερά Μητρόπολη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου, αποτελούμενη από φιλόλογους και θεολόγους και έναν εκπρόσωπο της Ιεράς Μητροπόλεως. Οι αξιολογητές, κατά την αξιολόγηση, δεν θα γνωρίζουν τα στοιχεία των διαγωνιζομένων. Συνολικά θα δοθούν τα εξής βραβεία:
Για το διαγωνισμό Διηγήματος:
- 1 βραβείο, για μαθητή ή μαθήτρια του Γυμνασίου και
- 1 βραβείο, για μαθητή ή μαθήτρια του Λυκείου.
Για το διαγωνισμό ποιήματος:
- 1 βραβείο, για μαθητή ή μαθήτρια του Γυμνασίου και
- 1 βραβείο, για μαθητή ή μαθήτρια του Λυκείου
Τα βραβεία θα συνοδεύονται από ένα βιβλίο και χρηματικό ποσό.
Κατά την κρίση της Επιτροπής, θα δοθούν έπαινοι και σε άλλα έργα που θα διακριθούν, ενώ και σε κάθε διαγωνιζόμενο, ανεξάρτητα από την επίδοσή του, θα δοθεί αναμνηστικό δίπλωμα συμμετοχής.Η βράβευση θα γίνει στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Δημητρίου Ναυπάκτου, την παραμονή της Εορτής των Τριών Ιεραρχών (Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2025) μετά τον Πανηγυρικό Εσπερινό της Εορτής (ο Εσπερινός αρχίζει στις 5:00 μ.μ. και τελειώνει στις 6:30 μ.μ.). Τα έργα των μαθητών που θα βραβευθούν θα δημοσιευθούν στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου (http://parembasis.gr).
Στοιχεία επικοινωνίας:
Για κάθε πρόσθετη πληροφορία οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στα Γραφεία της Ιεράς Μητροπόλεως: Γ. Αθανασιάδη-Νόβα 1, πλατεία Λιμένος, Ναύπακτος (τηλ: 2634027207, υπόψη π. Θωμά Βαμβίνη, Γενικού Αρχιερατικού Επιτρόπου, ηλεκτρονική διεύθυνση:
Κυριακή ΙΔ΄Λουκᾶ στόν Ἱερό Ναό Ἀγίου Ἀνδρέου στό Ξηροπήγαδο
Πανήγυρις Ἁγίου Πορφυρίου στό παρεκκλήσιο τοῦ Ἱ. Ν. Ἁγίου Δημητρίου
Ἑορτή Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ στό Ἐπισκοπεῖο τῆς Ναυπάκτου
Πανήγυρις τοῦ Ἁγίου Νικολάου στό Ἀντίρριο
Τό Ἀντίρριο ἑόρτασε καί φέτος τήν ἑορτή του πολιούχου τοῦ ἁγίου Νικολάου, Ἀρχιεπισκόπου Μύρων της Λυκίας, τοῦ θαυματουργοῦ, προστάτου τῶν ναυτικῶν. Τήν παραμονή τῆς ἑορτῆς, Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου, ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἰερόθεος, χοροστάτησε στήν ἀκολουθία τοῦ πανηγυρικοῦ Ἑσπερινοῦ πλαισιούμενος ἀπό πολλούς ἱερεῖς τῆς Μητροπόλεως μας.
Στό κήρυγμά του ἀναφέρθηκε στόν ἅγιο Νικόλαο Ἐπίσκοπο Μύρων τῆς Λυκίας ὡς μέλος τῆς Α΄Οἰκονομικῆς Συνόδου, τῆς ὁποίας τό ἑπόμενο ἔτος θά ἑορτάσουμε τήν ἐπέτειο τῶν 1700 ἐτῶν. Εἶπε ὅτι πολλοί ἀπό τούς ἐπισκόπους πού ἦταν μέλη τῆς Α΄Οἰκουμενικῆς Συνόδου πού ὁμολογοῦσαν ὅτι ὁ Χριστός εἶναι Θεός, ἦταν ὁμολογητές τῆς πίστεως κατά τήν διάρκεια τῶν διωγμῶν, εἶχαν ἀκρωτηριασθεῖ ἀπό τούς διώκτες, εἶχαν χάσει τά πόδια, τά χέρια, τούς ὀφθαλμούς ὑπέρ τοῦ Χριστοῦ. Ὁ ἅγιος Νικόλαος εἶχε συλληφθῆ ἀπό τόν ἄρχοντα τῆς Λυκίας, τιμωρήθηκε μέ δαρμούς καί στρεβλώσεις, ρίχθηκε στήν φυλακή καί ἐλευθερώθηκε ὅταν ὁ Μέγας Κωνσταντῖνος σταμάτησε τούς διωγμούς. Ἀντίθετα ὁ Ἄρειος καί οἱ Ἀρειανοί πού ὑποστήριζαν ὅτι ὁ Χριστός δέν εἶναι Θεός ὁμιλοῦσαν φιλοσοφικά, ἦταν ρήτορες καί σοφιστές. Ἔτσι ὑπάρχουν δύο κατηγορίες ἀνθρώπων καί θεολόγων, ἡ μία πού ἔχουν πείρα τῆς θεολογίας, εἶναι «θεούμενοι» καί ἡ ἄλλη πού διαπνέονται ἀπό τήν ἀνθρώπινη φιλοσοφία. Κατέληξε ὅτι στά θεολογικά καί ἐκκλησιαστικά θέματα πρέπει νά σεβόμαστε καί νά ἀκολουθοῦμε αὐτούς πού ἔχουν πείρα καί γνώση Θεοῦ. Μιά Σύνοδος Ἐπισκόπων ἔχει ἐκκλησιαστική ἀξία ὅταν στηρίζεται στούς θεούμενους Πατέρας.
Παρόντες στήν ἀκολουθία τοῦ Ἑσπερινοῦ ἦταν ὁ Δήμαρχος Ναυπακτίας κ. Βασίλειος Γκίζας, ὁ Πρόεδρος τοῦ Δημοτικοῦ Συμβουλίου Ἄγγελος Σταυρόπουλος, Ἀντιδήμαρχοι, Δημοτικοί Σύμβουλοι, ὁ Πρόεδρος τῆς Τοπικῆς Κοινότητας Ἀντιρρίου Νῖκος Ταμπάκης καί ἐκπρόσωπος τοῦ Λιμενικοῦ Σώματος.
***
Ἀνήμερα τῆς ἑορτῆς, Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου, ὁ Σεβασμιώτατος προεξῆρχε τῆς πανηγυρικῆς θείας Λειτουργίας. Μαζί τοῦ συλλειτούργησαν οἱ ἱερεῖς ἀρχιμ. Πρόδρομος Ἀσημακόπουλος, π. Ἰωάννης Πολύζος, π. Νικόλαος Δημόπουλος, π. Ἰωάννης Βλάχος καί οἱ διάκονοι π. Παΐσιος καί π. Ἀντώνιος. Στό κήρυγμά του συνέχισε τά ὅσα εἶπε κατά τήν διάρκεια τοῦ Ἑσπερινοῦ, λαμβάνοντας ἀφορμή ἀπό τό ὅτι στήν Α΄Οἰκουμενική Σύνοδο συμμετεῖχε καί ὁ ἅγιος Νικόλαος.
Εἶπε ὅτι ἡ Α΄Οἰκουμενική Σύνοδος κατεδίκασε τίς ἀπόψεις τοῦ Ἀρείου καί τῶν Ἀρειανῶν. Ὁ Ἄρειος δίδασκε ὅτι ὁ Χριστός δέν εἶναι Θεός, ἀλλά ὡς Υἱός τοῦ Πατρός ἐκτίσθη ἐν χρόνῳ ἀπό τόν Πατέρα, εἶναι ἑτερούσιος ἀπό τόν Πατέρα ὡς κτίσμα, εἶναι τρεπτός καί ἀγνοεῖ τόν Πατέρα, καί τό Ἅγιο Πνεῦμα εἶναι τό πρῶτο κτίσμα πού κτίστηκε ἀπό τόν Πατέρα διά τοῦ Υἱοῦ. Αὐτές οἱ αἱρέσεις καταδικάστηκαν ἀπό τήν Ἐκκλησία στήν Α΄ Οἰκουμενική Σύνοδο καί στήν Β΄ πού ἀκολούθησε καί ἔτσι γράφηκε τό Σύμβολο τῆς Πίστεως, τό γνωστό «Πιστεύω», τό ὁποῖο διαβάζεται κάθε φορά στήν θεία Λειτουργία καί σέ κάθε ἀκολουθία καί εἶναι ἡ ὁμολογία τῆς πίστεώς μας. Γι’αὐτό πρέπει νἀ μαθαίνουμε καλά τό «Πιστεύω» γιατί αὐτή εἶναι ἡ πίστη μας. Στήν ἄποψη τοῦ Ἀρείου ὅτι ὁ Λόγος ἐκτίστη ἐν χρόνῳ γράφεται στό Σύμβολο τῆς Πίστεως «γεννηθέντα, οὐ ποιηθέντα» καί «γεννηθέντα πρό πάντων τῶν αἰώνων»· στό ἑτερούσιος τῷ Πατρί τοῦ Ἀρείου γράφεται «ὁμοούσιος τῷ Πατρί»· στό ὅτι ὁ Λόγος εἶναι τρεπτός κατά τόν Ἄρειο γράφεται «Φῶς έκ Φωτός, Θεόν ἀληθινόν ἐκ Θεοῦ ἀληθινοῦ»· στό ὅτι τό Πνεῦμα εἶναι κτιστόν γράφεται «εἰς τό Πνεῦμα τό Ἅγιον».
Εἶναι χαρακτηριστικό ὅτι μεταξύ τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου καί τῆς Β΄Οἰκουμενικῆς Συνόδου πέρασαν 56 χρόνια καί ἔγιναν περίπου 30 Σύνοδοι γιά νά καταλήξουν οἱ Πατέρες σέ αὐτό τό Σύμβολο τῆς Πίστεως. Στήν συνέχεια εἶπε ὅτι ἡ ἄρνηση τῆς θεότητας τοῦ Χριστοῦ εἶναι τό κέντρο τῆς σύγχρονης πολιτιστικῆς, κοινωνικῆς καί χριστιανικῆς ἀκόμη ζωῆς στή Δύση. Ἄλλοι ἀνεβάζουν τόν ἄνθρωπο στή θέση τοῦ θεανθρώπου Χριστοῦ, δηλαδή θεοποιοῦν τόν ἄνθρωπο, καί ἄλλοι ὑποβιβάζουν τόν Χριστό σέ ἀνθρώπινα σχήματα, τόν ἐκλαμβάνουν ὡς φιλόσοφο, κοινωνιολόγο, ἠθικολόγο, ἀκόμη καί ἀρχηγό μιᾶς ἀνθρώπινης θρησκείας. Ὅμως ὁ Χριστός εἶναι ἀληθινός Θεός ἐκ Θεοῦ ἀληθινοῦ, πού ἔγινε ἄνθρωπος γιά νά μᾶς κάνει κατά Χάρη Θεούς. Πρέπει νά παραμένουμε πιστοί σέ αὐτήν τήν ὁμολογία καί πίστη.
Πρό τοῦ «Δι' εὐχῶν» τελέσθηκε ἡ καθιερωμένη λιτανεία μέ στάση γιά δέηση στά καράβια τοῦ Πορθμείου τά ὁποῖα τήν ὑποδέχθηκαν μέ ἤχους ἀπό τίς κόρνες τους. Τήν λιτανεία συνόδευσε μέ τούς ἤχους της ἡ Φιλαρμονική του Ἀντιρρίου «Ἀπόλλων». Τήν εἰκόνα τοῦ ἁγίου Νικολάου πλαισίωσαν μέλη τοῦ Συλλόγου Ἀναβίωσης Ἀπογόνων Σουλιωτῶν Ναυπακτίας. Παρόντες στήν θεία Λειτουργία ἦταν ὁ πρόεδρος τοῦ Περιφερειακοῦ Συμβουλίου Δυτικῆς Ἑλλάδος Χρῆστος Παΐσιος, ὁ ἐπικεφαλῆς τῆς μείζονος ἀντιπολιτεύσεως τῆς περιφέρειας Σπύρος Σκιαδαρέσης, ὁ Ἀντιδήμαρχος Νῖκος Ραυτόπουλος καί ὁ Πρόεδρος τῆς Τοπικῆς Κοινότητας Ἀντιρρίου Νῖκος Ταμπάκης καί ἐκπρόσωποι τοῦ Λιμενικοῦ Τμήματος.
Κυριακή Ι΄Λουκᾶ στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Γεωργίου Ναυπάκτου
Πανήγυρις Ἁγίου Σπυρίδωνος
Ἱερατική Σύναξη Δεκεμβρίου 2024
Τήν Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε ἡ μηνιαία Ἱερατική Σύναξη τῶν Κληρικῶν τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου, στό Πνευματικό Κέντρο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, στήν Ναύπακτο. Στήν ἀρχή τὴς Συνάξεως ὁ Σεβασμιώτατος ἔκανε μιά μικρή παρουσίαση τῶν ἐγκυκλίων του πού θά διαβαστοῦν στούς Ἱερούς Ναούς τά Χριστούγεννα καί τήν Πρωτοχρονιά. Στήν ἐγκύκλιο τῶν Χριστουγέννων εἶπε ὅτι ἀναφέρεται στό σπήλαιο καί τήν φάτνη τῆς Βηθλεέμ, ὅπως τά περιγράφει ἀναγωγικά ὁ ἅγιος Γρηγόριος Νύσσης, ἐνῶ στήν ἐγκύκλιο τῆς Πρωτοχρονιᾶς, πού θά διαβαστῆ στήν ἀρχή τοῦ ἔτους 2025 κατά τό ὁποῖο συμπληρώνονται 1700 ἔτη ἀπό τήν Α΄ Οἰκουμενική Σύνοδο, παρουσιάζει τίς βασικές θέσεις ἑνός κειμένου τοῦ ὁσίου Ἰουστίνου Πόποβιτς, τό ὁποῖο ἔγραψε ὁ νέος ὅσιος τό 1925, στό ὁποῖο ἀναφέρεται στόν σύγχρονο ἀρειανισμό.
Συνεχίζοντας τήν θεματολογία του ἀπό τίς Ἐγκυκλίους τοῦ ἁγίου Καλλινίκου, παρουσίασε μέσα ἀπό αὐτές τό ποιμαντικό ἔργο του. Κυρίως ἀναφέρθηκε στίς πρῶτες Ἐγκυκλίους του, ἐπισημαίνοντας ὅτι ἀπό τήν ἀρχή τῆς ἀρχιερατικῆς του διακονίας ἐνδιαφέρθηκε γιά τήν καλή ὀργάνωση τοῦ ποιμαντικοῦ ἔργου τῆς Μητροπόλεώς του. Ἔδειξε ὅτι τό ἔργο του, ὡς Μητροπολίτου, ἦταν ἔργο θεολογικό, λειτουργικό καί ποιμαντικό. Θεμελιωνόταν στήν θεολογία τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων, στίς διδασκαλίες τῶν Προφητῶν, τῶν Ἀποστόλων καί τῶν ἁγίων Πατέρων. Συνδεόταν μέ τά μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας καί κυρίως τήν θεία Λειτουργία. Ἔτσι τό κήρυγμα ἦταν, ὅπως ὁ ἴδιος τό θεωροῦσε, μετάδοση τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ.
Δέν ἀρκεῖτο ὅμως στό κήρυγμα. Ἐπικοινωνοῦσε μέ τόν λαό τῆς Ἐπαρχίας του, ἀπό τήν ὁποία δέν ἀπομακρυνόταν ποτέ. Ἐπισκεπτόταν μέ διάφορες ἀφορμές τά σπίτια τῶν πιστῶν καί κάθε ἑβδομάδα τά Νοσοκομεῖα, μεταδίδοντας λόγο παρακλητικό καί διδακτικό. Μέ μεγάλο ζῆλο δραστηριοποίησε τούς Κληρικούς στήν διάδοση τῆς Ἁγίας Γραφῆς, ἀλλά καί τῶν ἔργων τῶν ἁγίων Πατέρων. Κινητοποίησε ὅλους τούς Κληρικούς στήν ὀργάνωση κατηχητικῶν σχολείων γιά τούς νέους, ἀλλά καί Ἁγιογραφικῶν Κύκλων γιά τούς μεγαλύτερους. Ἤθελε κάθε Ἐνορία νά ἔχη τουλάχιστον δύο Ἁγιογραφικούς Κύκλους, ἕνα ἀνδρῶν καί ἕνα γυναικῶν, τούς ὁποίους προγραμμάτιζε νά ἐπισκέπτεται. Τό ἴδιο ἐνδιαφέρον εἶχε καί γιά τήν ἐξωτερική Ἱεραποστολή, ἐνισχύοντας αὐτούς πού ἐργάζονταν σέ χῶρες στίς ὁποῖες ἐπικρατοῦσε ἡ εἰδωλολατρεία.
Αὐτό τό πλούσιο ποιμαντικό ἔργο, πού γινόταν μέ μεγάλο ζῆλο, ἀγάπη καί πείρα διοικητική, ἔδωσε πλούσιους καρπούς. Στό τέλος τῆς σύναξης ἔγινε λόγος γιά τρέχοντα διοικητικά θέματα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως.
Κυριακή πρό τῆς Χριστοῦ Γεννήσεως στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Πολυκάρπου Μαμουλάδας
Παραμονή Χριστουγέννων στόν Ἱερό Ναό Ἁγίας Παρασκευῆς
Κάλαντα στό Μητροπολιτικὸ Οἴκημα Ναυπάκτου
Κάλαντα ἀπό τό Δημοτικό Σχολεῖο Ἀντιρρίου στόν Μητροπολίτη Ναυπάκτου
Ἑσπερινός Χριστουγέννων στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Δημητρίου
Χριστουγεννιάτικη ἑορτὴ ἀπό τήν Νεολαία τῆς Μητροπόλεως Ναυπάκτου
Χριστουγεννιάτικη ἑορτὴ νεότητος
Τήν Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στήν Παπαχαραλάμπειο αἴθουσα τῆς Ναυπάκτου, ἡ χριστουγεννιάτικη γιορτή, πού διοργανώνει κάθε χρόνο τό Τμῆμα Νεότητος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου. Τήν ἐκδήλωση τίμησαν μέ τήν παρουσία τους ὁ Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Ἱερόθεος, ὁ Πρόεδρος τοῦ Περιφερειακοῦ Συμβουλίου Δυτικῆς Ἑλλάδος κ. Χρῆστος Παΐσιος, ὁ ἐκπρόσωπος τοῦ Δημάρχου κ. Νικόλαος Ραυτόπουλος καί πλῆθος κόσμου πού γέμισε τά καθίσματα τῆς Παπαχαραλαμπείου, μιᾶς καί ἡ ἐκδήλωση αὐτή ἔχει γίνει χριστουγεννιάτικος θεσμός γιά τήν πόλη τῆς Ναυπάκτου.
Ἀρχικά, ὁ ὑπεύθυνος Νεότητος τῆς Μητροπόλεώς μας, Ἀρχιμ. π. Πολύκαρπος Θεοφάνης, καλωσόρισε τούς παρόντες καί παρουσίασε ἐπιγραμματικά τήν δομή τῆς γιορτῆς, ἡ ὁποία ἦταν ἡ ἑξῆς:
- Τραγούδια καί Κάλαντα ἀπό τήν Χορωδία Ἑλληνικῆς Δημοτικῆς Μουσικῆς τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως: 1. Βρέφος Θεός στή Φάτνη (Παραδοσιακός σκοπός Κων/πολης, στίχοι π. Θ. Βαμβίνης) 2. Χαρά στά μάτια πού δακρύζουν, Γ. Πρεβεζάνου 3. Κάλαντα Πρωτοχρονιᾶς Χίου 4. Καί τί τραγούδι νά βροῦμε, Παινέματα Θράκης 5. Πρωτοχρονιάτικα Κάλαντα Ρόδου 6. Κάλαντα Πρωτοχρονιᾶς Κυκλάδων 7. Κάλαντα Φώτων Πάτμου. Τά τραγούδια αὐτά ἦταν ἡ συνέχεια τῆς ὄμορφης ἐκδήλωσης πού ἔγινε ἀπό τήν Χορωδία στίς 20 Δεκεμβρίου 2024, στό Πνευματικό Κέντρο τῆς Μητροπόλεως.
- Τρία Ποιήματα: «Ὅλου τοῦ κόσμου τά παιδιά», «Ἔρχονται Χριστούγεννα» καί «Μικρός στά χαλάσματα τοῦ Λιβάνου»
- Ἕνα σύντομο Θεατρικό δρώμενο μέ τίτλο, «Χριστούγεννα γιά πάντα στήν καρδιά», πού ὑπέδειξε ὅτι μέσα σέ ἕναν κόσμο μέ προβλήματα καί δυσκολίες ἡ Γέννηση τοῦ Χριστοῦ εἶναι αὐτή πού φέρνει τήν ἐλπίδα καί τό φῶς.
- Καί, τέλος, τό κυρίως Θεατρικό μέ τίτλο, «Χριστουγεννιάτικες συνεντεύξεις», τό ὁποῖο παρουσίασε τό πῶς ἑορτάζουν τά Χριστούγεννα διάφοροι τύποι ἀνθρώπων. Εἶναι ἄνθρωποι πού δέν τούς ἀγγίζουν τά Χριστούγεννα, ἄλλοι οἱ ὁποῖοι τά ἑορτάζουν τελείως ἐπιφανειακά, ὑπάρχουν αὐτοί οἱ ὁποῖοι μέσα ἀπό τίς ἀναμνήσεις τους ἀπό τούς παπποῦδες τους καί τούς γονεῖς τους θυμοῦνται πῶς ἑορτάζονται τά πραγματικά Χριστούγεννα καί τέλος ὑπάρχουν πολλοί ἄνθρωποι, ὅλων τῶν ἡλικιῶν, ἀπό μικρά παιδιά μέχρι ἡλικιωμένοι, οἱ ὁποῖοι γνωρίζουν πραγματικά τό νόημα τῶν Χριστουγέννων, τήν εὐεργετική καί σωτήρια παρουσία τοῦ Χριστοῦ στήν ζωή τους καί ζοῦν ἀληθινά, καρδιακά Χριστούγεννα, ὅπως μᾶς τά παρουσιάζει ἡ Ἐκκλησία.
Μετά τό τέλος τῆς γιορτῆς προσκλήθηκε ὁ Πρόεδρος τοῦ Περιφερειακοῦ Συμβουλίου Δυτικῆς Ἑλλάδος κ. Χρῆστος Παῒσιος νά χαιρετίση τήν ἐκδήλωση. Ὁ κ. Παΐσιος συνεχάρη τά παιδιά καί ὅλους τούς συμμετέχοντες γιά τήν πολύ ὄμορφη αὐτή ἐκδήλωση πού παρουσίασε Χριστούγεννα μέ Χριστό καί ἔδειξε ὅτι ἔχουμε ἀνάγκη νά ἀνοίξουμε τίς καρδιές μας. Τέλος, τόν λόγο ἔλαβε ὁ Σεβασμιώτατος ὁ ὁποῖος ἀρχικά συνεχάρη τούς διοργανωτές καί τά παιδιά γιά τήν παρουσίαση τῆς ἑορτῆς μέ τά Κάλαντα, τά ποιήματα καί τά θεατρικά δρώμενα. Λαμβάνοντας ἀφορμή ἀπό τό περιεχόμενο τοῦ ἑνός θεατρικοῦ πού παρουσίαζε δύο δημοσιογράφους στό Λιμάνι τῆς Ναυπάκτου νά λαμβάνουν συνέντευξη ἀπό τούς εὑρισκόμενους καί περαστικούς, γιά τό ποιό εἶναι τό νόημα τῆς ἑορτῆς τῶν Χριστουγέννων, εἶπε ὅτι αὐτό δείχνει τόν πύργο τῆς Βαβέλ τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης. Ἐκεῖ οἱ ἄνθρωποι ἤθελαν νά φθάσουν στόν δικό τους Θεό μέ ἀποτέλεσμα νά γίνη σύγχυση γλωσσῶν, νά μή μποροῦν νά συνεννοηθοῦν μεταξύ τους.
Αὐτό συμβαίνει σήμερα, ἀφοῦ οἱ ἄνθρωποι κατασκευάζουν δικούς τους θεούς, λατρεύουν τόν ἑαυτό τους ὡς θεό, μέ ἀποτέλεσμα νά μήν μποροῦν νά ἑορτάσουν πραγματικά Χριστούγεννα. Προσπαθοῦν νά χαροῦν καί εἶναι ἀπελπισμένοι, γι' αὐτό, ὅπως λένε οἱ εἰδικοί ἐπιστήμονες χημικοί, στά λύματα τῆς Ἀττικῆς βρίσκουν ὅτι κατά τά Χριστούγεννα διπλασιάζεται ἡ κατανάλωση τῆς κοκαΐνης. Τό ὅτι οἱ ἄνθρωποι δέν ἑορτάζουν ἀληθινά Χριστούγεννα φαίνεται ἀπό τίς εὐχές πού ἀνταλλάσσουν μεταξύ τους, δέν λένε οὔτε τήν λέξη Χριστούγεννα, ἀλλά εὔχονται «καλές γιορτές», «χρόνια πολλά». Συγχέουν τά Χριστούγεννα μέ τήν νέα χρονιά πού ἑορτάζουμε μετά ἀπό μία ἑβδομάδα καί ἀκόμη τό κέντρο τῶν Χριστουγέννων εἶναι ὁ «Σάντα Κλάους», παραθεωρώντας τόν Χριστό. Κατέληξε ὅτι στήν σύγχρονη αὐτή Βαβέλ καί τήν Βαβυλωνία, καλούμαστε νά ἑορτάσουμε τόν Χριστό, πού ἀγάπησε τόν ἄνθρωπο καί ἔγινε ἄνθρωπος γιά τήν σωτηρία του. Ἡ ἑορτή τῶν Χριστουγέννων μᾶς δείχνει τό «πῶς ὁ Θεός θεᾶται καί πῶς ὁ ἄνθρωπος θεοῦται». Γι' αὐτό οἱ ἐκδηλώσεις τῶν Κατηχητικῶν Σχολείων τῆς Μητροπόλεώς μας προσφέρουν τό ἀληθινό νόημα τῶν ἑορτῶν, γιατί χωρίς τόν Χριστό ἡ ζωή μας δέν ἔχει νόημα καί ὅλα τά πράγματα εἶναι ἀ-νόητα
Πανήγυρις Παρεκκλησίου Ἁγίου Στεφάνου
Κυριακή μετά τήν Χριστοῦ Γέννησιν στόν Πλατανίτη
Τήν Κυριακή, 29 Δεκεμβρίου 2024, «Κυριακή μετά τήν Χριστοῦ Γέννησιν», ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος λειτούργησε στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Νεκταρίου, στόν Πλατανίτη Ναυπάκτου. Μέ τόν Σεβασμιώτατο συλλειτούργησαν: ὁ Ἀρχιμ. π. Πολύκαρπος Θεοφάνης, ὁ ἐφημέριος τῆς Ἐνορίας, π. Κωνσταντίνος Βακάλογλου καί ὁ Ἱεροδ. Παΐσιος Παρασκευᾶς.
Στό κήρυγμά του ὁ Σεβασμιώτατος, ἀναφερόμενος στήν ἑορτή τῶν Χριστουγέννων καί στήν Κυριακή, πού ὀνομάζεται Κυριακή μετά τά Χριστούγεννα, καί μάλιστα γιά τό ὅτι τήν Κυριακή ἑορτάζουμε τήν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ, ὁμίλησε γιά τό ἑνιαῖο μυστήριο τῆς Θείας Οἰκονομίας. Ἡ Ἐκκλησία κατένειμε τίς Δεσποτικές ἑορτές σέ ὅλον τόν χρόνο, ἀλλά εἶναι ἑνωμένες μεταξύ τους. Ἀνέλυσε τήν διδασκαλία τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, ὁ ὁποῖος, λαμβάνοντας ἀφορμή ἀπό τόν λόγο τοῦ Χριστοῦ «ἰδού ἐγώ μεθ' ὑμῶν εἰμι πάσας τάς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος», γράφει ὅτι μποροῦμε πάντοτε νά ἑορτάζουμε καί δέν ὑπάρχει ὁρισμένος καιρός, οὔτε κλεινόμαστε σέ χρόνο. Ἔτσι «δυνάμεθα ἀεί τά ἐπιφάνεια ἐπιτελεῖν». Καί, ὅπως ὁ ἥλιος πάντοτε ἀνατέλλει καί δέν βλέπουμε πολλούς ἡλίους, ἀλλά ἕνας εἶναι ὁ ἥλιος πού ἀνατέλλει κάθε ἡμέρα, γι' αὐτό «καί τό πάσχα ἀεί τελεῖται καί ἕν ἐστι ἀεί ἐπιτελούμενον». Τό ἴδιο ἰσχύει καί γιά τήν Πεντηκοστή. Στήν συνέχεια ἀνέλυσε ἕνα χωρίο τοῦ ἁγίου Μαξίμου τοῦ Ὁμολογητοῦ, ὅτι ὁ Θεός περιχωρεῖ «ὅλος ὅλοις τοῖς ἀξίοις», ἀλλά καί ὅλοι οἱ ἅγιοι περιχωροῦν «ὅλῳ ὁλικῶς τῷ Θεῷ», λαμβάνοντας μέσα τους ὅλον τόν Θεό. Εἶπε ὅτι αὐτό εἶναι τό μυστήριο τῆς Θείας Οἰκονομίας. Ἡ Ἐκκλησία τό κατένειμε σέ ὅλον τόν χρόνο, ἀλλά βιώνεται ὁλόκληρο ἀπό τούς ἁγίους. Αὐτό γίνεται μέ τήν καθαρότητα τῶν λογισμῶν, τήν καθαρότητα τῆς καρδιᾶς, τήν νοερά προσευχή, τήν θεία Λειτουργία. Ὅταν ζοῦμε ἐκκλησιαστικά, δηλαδή μυστηριακά καί ἀσκητικά, τότε «ἀεί Ἐπιφάνεια», «ἀεί Θεοφάνεια», «ἀεί Πάσχα», «ἀεί Πεντηκοστή ἐστίν». Εὐχήθηκε νά ζοῦμε πάντοτε τόν ἑνιαῖο Χριστό στήν καρδιά μας καί στήν ζωή μας καί ἔτσι θά εἴμαστε καθημερινά Χριστιανοί.
Μετά τό τέλος τῆς θείας Λειτουργίας, ὁ ἐφημέριος π. Κωνσταντίνος καί τό Ἐκκλησιαστικό Συμβούλιο τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ, διοργάνωσαν μιά σύντομη γιορτή γιά τά παιδιά τῆς Ἐνορίας, στό προαύλιο τοῦ Ναοῦ. Τήν μικρή ἑορταστική ἐκδήλωση ἄνοιξε ἡ Φιλαρμονική τοῦ Ἀντιρρίου πού ἔπαιξε γνωστούς χριστουγεννιάτικους σκοπούς καί στήν συνέχεια ὁ Σεβασμιώτατος μοίρασε δῶρα στά παιδιά, βιβλία, κομποσχοινάκια καί μία εἰκόνα τῆς Γεννήσεως τοῦ Χριστοῦ.
«Ὁ φίλος μου ὁ Καλλίνικος»
Ἡ Kινηματογραφική Ὁμάδα τῆς Ἐνορίας Ἁγίων Ἀποστόλων Πέτρου καί Παύλου Γιαννιτσῶν “Josef van Den Berg”, μέ τήν εὐλογία τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἐδέσσης, Πέλλης καί Ἀλμωπίας, καί μέ ἀφορμή τήν συμπλήρωση 40 ἐτῶν ἀπό τήν ὁσιακή κοίμηση τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Καλλινίκου, Μητροπολίτου Ἐδέσσης, ἑτοίμασε καί παρουσίασε τήν ταινία μέ τίτλο: «Ὁ φίλος μου ὁ Καλλίνικος». Ἡ ταινία ἐξιστορεῖ μέ καταπληκτικό τρόπο τήν ζωή τοῦ Ἁγίου Καλλινίκου, Μητροπολίτου Ἐδέσσης, ἀλλά καί τίς δυσκολίες πού πέρασε ὡς Μητροπολίτης. Παρουσιάζει γεγονότα ἀπό τήν ζωή τοῦ Ἁγίου στήν Μητρόπολη Ἐδέσσης καί τόν τρόπο συμβίωσής του μέ τόν Πνευματικό του υἱό καί νῦν Μητροπολίτη Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου, Ἱερόθεο. Ἡ ταινία αὐτή προβλήθηκε στήν Ναύπακτο, τήν Δευτέρα, 30 Δεκεμβρίου 2024 καί ὥρα 6.00 μμ. καί τήν παρουσίασε προλογίζοντας ὁ π. Θωμᾶς Βαμβίνης, Γενικός Ἀρχιερατικός Ἐπίτροπος. Παρακολούθησε τήν ταινία καί ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Ἱερόθεος, στό κατάμεστο ἀπό κόσμο Πνευματικό Κέντρο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως. Εἶναι, πράγματι (κατά κοινή ὁμολογία), μιά συγκινητική ταινία, ἰδιαίτερα σέ ὅσους ἐγνώρισαν τόν Ἅγιο Καλλίνικο.
• Σενάριο: Πρεσβυτέρα Χρυσάνθη Κούκκου-Χατζηδήμου
• Σκηνοθεσία: Ἀνδρέας Χατζηδήμου
• Μουσική: Παναγιώτης Καλιωτάκης, Ἰωακείμ Χατζηδήμου
• Τραγούδι τίτλων: Σοφία Γκοτζαμάνη
Κοπή Βασιλόπιτας Συνεργατῶν καί Ἐνοριῶν
Τήν Τρίτη, 31 Δεκεμβρίου 2024, στίς 12 τό μεσημέρι, ἡ Ἱερά Μητρόπολις Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου διοργάνωσε τήν καθιερωμένη ἐκδήλωση γιά τήν κοπή τῆς Βασιλόπιτας τῶν Συνεργατῶν της, τήν παραμονή τοῦ νέου ἔτους, στήν αἴθουσα ἐκδηλώσεων τοῦ Ἱεροῦ Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ τοῦ Ἁγίου Δημητρίου Ναυπάκτου, πού ἦταν ἡ πρώτη Βασιλόπιτα γιά τό ἔτος 2025 πού εὐλόγησε ὁ Ποιμενάρχης μας, ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος. Παρόντες ἦταν ὅλοι οἱ συνεργάτες τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, Ἱεροκήρυκες, Ἐφημέριοι τῶν πλησιόχωρων Ἐνοριῶν, Ἐκκλησιαστικά Συμβούλια, οἱ ἐργαζόμενοι στά Γραφεῖα τῆς Μητροπόλεως, Ἱεροψάλτες, Νεωκόροι, Κατηχητές καί Μέλη τῶν Συνδέσμων Ἀγάπης. Τήν ἐκδήλωση τίμησαν ὁ Δήμαρχος Ναυπακτίας κ. Βασίλειος Γκίζας καί ὁ Πρόεδρος τοῦ Περιφερειακοῦ Συμβουλίου Δυτικῆς Ἑλλάδος κ. Χρῆστος Παΐσιος.
Μετά τήν εὐλόγηση τῆς Βασιλόπιτας ἔλαβε τόν λόγο ὁ Σεβασμιώτατος, ὁ ὁποῖος μέ τήν εὐκαιρία τῆς χθεσινῆς προβολῆς τῆς ταινίας «Ὁ φίλος μου ὁ Καλλίνικος» στό Πνευματικό Κέντρο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, τήν ὁποία δημιούργησε ἡ θεατρική ὁμάδα τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Πέτρου καί Παύλου Γιαννιτσῶν, ἀναφέρθηκε στήν μεγάλη εὐλογία τοῦ Θεοῦ πού γνώρισε ἕναν ἅγιο Ἐπίσκοπο καί ὁ ὁποῖος εἶναι καί ὁ Γέροντάς του. Αἰσθάνθηκε τήν ταινία αὐτή ὡς δῶρο τοῦ Θεοῦ, γιατί παρουσιάζει τά βασικά σημεῖα τῆς ποιμαντικῆς δράσης ἑνός ἁγίου Ἐπισκόπου, ὁ ὁποῖος τοῦ ἔδωσε πολλά δῶρα καί τόν προστάτευσε στήν ζωή του. Ἔκανε μιά μικρή ἀνάλυση τῶν ἀνθρώπων πού παρουσιάζονται στήν ταινία.
Ἔπειτα, μέ ἀναφορά στήν ἐπέτειο τῶν 30 ἐτῶν ἀρχιερατείας του στήν Ναύπακτο (1995-2025), εἶπε ὅτι θεωρεῖ ὡς δῶρα τοῦ Θεοῦ καί τούς καλούς συνεργάτες του, τούς Ἱερεῖς, τούς Ἐπιτρόπους, τούς Ἱεροψάλτες, τούς Νεωκόρους, τούς Συνδέσμους Ἀγάπης, τούς Κατηχητές, τά παιδιά, τούς μηχανικούς καί τεχνικούς. Ἰδιαίτερη ἀναφορά ἔκανε στόν Δήμαρχο Ναυπακτίας κ. Βασίλειο Γκίζα, γιά τήν ἄριστη συνεργασία πού ἔχουν καί τόν εἰρηνοποιό τρόπο μέ τόν ὁποῖο ἐργάζεται, καθώς ἐπίσης εὐχαρίστησε τόν κ. Χρῆστο Παΐσιο, Πρόεδρο τοῦ Περιφερειακοῦ Συμβουλίου Δυτικῆς Ἑλλάδος καί Πρόεδρο τοῦ Δικηγορικοῦ Συλλόγου Μεσολογγίου γιά τήν διαχρονική καλή συνεργασία τους. Εὐχαρίστησε ὅλους τούς συνεργάτες του καί εὐχήθηκε σέ ὅλους τό Νέον Ἔτος νά εἶναι εἰρηνικό καί δημιουργικό μέ ὑγεία καί ἔμπνευση.
Στήν συνέχεια κλήθηκε νά χαιρετίση τήν ἐκδήλωση ὁ Δήμαρχος Ναυπακτίας κ. Βασίλειος Γκίζας, ὁ ὁποῖος χαρακτήρισε τόν ἑαυτό του συνεργάτη τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, εὐχαρίστησε τίς Ἐνορίες καί τούς Συνδέσμους Ἀγάπης γιά τό σημαντικό ἔργο πού ἐπιτελοῦν σέ κοινωνικό ἐπίπεδο. Στήν συνέχεια χαρακτήρισε τό ἔτος 2025 ὡς «ἔτος Ἱεροθέου» λόγω τῆς συμπληρώσεως 30 χρόνων ἀπό τήν ἐνθρόνισή του στήν Ἱερά Μητρόπολη Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου καί ἀναφέρθηκε στήν προσωπικότητα τοῦ Σεβασμιωτάτου καί στήν μεγάλη ἀκτινοβολία πού ἔχει ἐντός καί ἐκτός τῶν ὁρίων τῆς Ναυπάκτου καί στήν Ὀρθοδοξία παγκοσμίως, μέ τά βιβλία του καί τήν θεολογία πού ἐκφράζει, χαρακτηρίζοντάς τον «σημεῖο ἀναφορᾶς».
Σημείωσε δέ ὅτι αὐτή ἡ δραστηριότητα καί τά ἀποτελέσματά της προῆλθαν ὡς φυσικό ἐπακόλουθο τῆς ὑπακοῆς, τοῦ σεβασμοῦ καί τῆς προσήλωσης πού ἔδειξε ὁ Σεβασμιώτατος σέ ὅλη του τήν ζωή στήν παράδοση τῆς Ἐκκλησίας καί τήν συμβίωση καί διακονία ἑνός ἁγίου, τοῦ ἁγίου Καλλινίκου, Μητροπολίτου Ἐδέσσης. Τέλος, ἀναφέρθηκε καί στήν κοινωνική δραστηριότητα τοῦ Σεβασμιωτάτου, ὁ ὁποῖος βοηθάει, ὅπου μπορεῖ, φέρνοντας ὡς παράδειγμα τά νέα Σχολεῖα Δεύτερης Εὐκαιρίας καί Νυκτερινοῦ ΕΠΑΛ Ναυπάκτου, στήν ἵδρυση τοῦ ὁποίου συνέβαλε καθοριστικά. Ἔκλεισε τόν λόγο του μέ τήν σκέψη ὅτι μέ ὅλα τά ἀνωτέρω ὁ Μητροπολίτης ἐπιτυγχάνει καί ἐκφράζει τήν ἑνότητα τῆς Τοπικῆς Ἐκκλησίας καί τῆς κοινωνίας.
Ἀκολούθως, τόν λόγο ἔλαβε ὁ Πρόεδρος τοῦ Περιφερειακοῦ Συμβουλίου Δυτικῆς Ἑλλάδος κ. Χρῆστος Παΐσιος, ὁ ὁποῖος εἶπε ὅτι ἡ ἱστορική Ἱερά Μητρόπολη, ἄν καί μικρή πλέον σέ ἔκταση, θάλλει καί πάλι, ὄχι μόνο λόγω τῆς λαμπρῆς ἱστορίας τῆς, ἀλλά καί τῆς ἀναγνωρισιμότητας τοῦ ἐπί 30ετία Μητροπολίτη της καί τήν δραστηριότητά του. Εὐχήθηκε, ὅπως εὔχονται οἱ Κεφαλλονίτες «καλή ἀποκοπή», δηλαδή νά ἀποκοποῦμε ἀπό ὅ,τι παλαιό καί φθοροποιό ὑπῆρξε στό περασμένο ἔτος. Εὐχαρίστησε τόν Σεβασμιώτατο καί τά Ἐκκλησιαστικά Συμβούλια, διότι εἶναι ἕνας μεγάλος ἱστός προσφορᾶς στήν τοπική κοινωνία καί τόνισε τήν καλή συνεργασία τῆς Περιφέρειας Δυτικῆς Ἑλλάδος μέ τήν Ἱερά Μητρόπολη.
Κλείνοντας, ὁ Σεβασμιώτατος εὐχαρίστησε τόν Περιφερειάρχη Δυτικῆς Ἑλλάδος κ. Νεκτάριο Φαρμάκη γιά τήν ἔμπρακτη βοήθειά του πρός τήν Ἱερά Μητρόπολη μέ τήν ἔνταξη ἔργων τῆς Μητροπόλεως καί τῶν Ἐνοριῶν σέ εἰδικό πρόγραμμα τῆς Περιφέρειας γιά τίς Ἱερές Μητροπόλεις, (πράγμα πού πρώτη φορά γίνεται σέ τέτοιον βαθμό ἐπί τῶν ἡμερῶν τῆς ἀρχιερατείας του), ἔργα τά ὁποῖα στήν Μητρόπολή μας ἐπιτελοῦνται μέ τήν ἐπιμέλεια τῆς κ. Κατερίνας Σερεμέτη καί τῆς κ. Βιβῆς Λαγαροῦ.
- Προβολές: 320