Ἡμερολόγιον Ἀτζέντα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως 2000

Πρόκειται να κυκλοφορήση σύντομα το ημερολόγιο - ατζέντα της Ι. Μητροπόλεώς μας για το 2000.

Το νέο ημερολόγιο είναι αφιερωμένο στο έτος 2000 και την νέα χιλιετία.

Περιέχει κείμενα του Σεβασμιωτάτου, όπου παρουσιάζεται η εκκλησιαστική άποψη για τον χρόνο, καθώς και η διαχρονική ποιμαντική της Εκκλησίας.

Όπως και το προηγούμενο ημερολόγιο του 1999, θα είναι συγχρόνως ένα μικρό προσευχητάριο και μια μικρή ατζέντα, θα περιέχει καθημερινές προσευχές, Κυριακοδρόμιο, ωφέλιμα μηνύματα, χώρο καθημερινών σημειώσεων, χώρο για τηλεφωνικό κατάλογο, χρήσιμα τηλέφωνα της περιοχής Ναυπάκτου και τις απαραίτητες πληροφορίες για την Μητρόπολή μας.

Το ημερολόγιο είναι δεμένο για σκληρή χρήση.

Είναι απαραίτητο να το προμηθευθή κάθε Χριστιανός της Μητροπόλεώς μας, για όλα αυτά που αναφέραμε, αλλά και γιατί συγχρόνως μ’ αυτόν τον τρόπο ενισχύεται και το ποιμαντικό έργο της Ι. Μητρόπολης.

Εν συνεχεία δημοσιεύουμε τον πρόλογο του νέου ημερολογίου, τον οποίο έγραψε ο Σεβ. Μητροπολίτης μας.

“Η είσοδός μας στο 2000 μ.Χ. αποτελεί ένα ιδιαίτερο σημαντικό σταθμό στην ιστορία του Χριστιανισμού και γι’ αυτό έχουμε αυτό το φοβερό προνόμιο να καυχόμαστε για τα δύο χιλιάδες χρόνια που πέρασαν και να ατενίζουμε με ελπίδα και πίστη στον Θεό τον υπόλοιπο χρόνο της ζωής μας και ολοκλήρου της ανθρωπότητος.

Οι δύο χιλιετίες που πέρασαν ανέδειξαν όλη την αξία και σπουδαιότητα του Χριστιανισμού και κυρίως της Ορθοδοξίας. Η ενανθρώπηση του Χριστού, τα γεγονότα της ζωής Του, ιδιαιτέρως εκείνα που συνδέονται με το τέλος της κατά άνθρωπον ζωής Του, ήτοι η Μεταμόρφωση, τα Πάθη, ο Σταυρός, η Ανάσταση και η Ανάληψή Του, όπως επίσης και το γεγονός της Πεντηκοστής έφεραν μια καινούρια διάσταση στην ανθρωπότητα, έδωσαν μια νέα ζωή και προοπτική. Εισήλθε στην ανθρωπότητα μια καινούρια και δυνατή τροφή, η οποία είναι ακένωτη δια μέσου των αιώνων. Η ζωή των αγίων Αποστόλων, η συγγραφή και το έργο των απολογητών, τα εκατομμύρια των μαρτύρων της πίστεως, οι διδασκαλίες των αγίων Πατέρων της Εκκλησίας, η οσιακή ζωή τόσων ασκητών που έζησαν στα Μοναστήρια, τις σκήτες και τα σπήλαια, η αγιασμένη ζωή δισεκατομμυρίων Χριστιανών που έζησαν με ποικίλους τρόπους ζωής, δεν εξήντλησαν τον ακένωτο θησαυρό της αποκαλυπτικής ζωής που έφερε στον κόσμο ο Χριστός, αλλά και δεν μπόρεσαν να φθάσουν στο ύψος και το μέγεθος αυτής της μεγαλειώδους ζωής.

Στην πρώτη χιλιετία ο Χριστιανισμός έχει να επιδείξη το δυνατό ρεύμα της αποστολικής εποχής, το θάρρος των απολογητών, τον ζήλο και την αποφασιστικότητα των μαρτύρων, που αντιμετώπισαν τους διώκτας του Χριστιανισμού με θάρρος, την Ορθόδοξη διδασκαλία των αγίων Πατέρων που απέβαλαν από την Εκκλησία τις απόψεις των αιρετικών, την οσιακή ζωή των ασκητών, την δόξα της Ρωμηοσύνης, όπως εκφράστηκε στις λειτουργικές τέχνες (αγιογραφία, μουσική, αρχιτεκτονική) και στην διοίκηση.

Στην δεύτερη χιλιετία ξεκαθαρίστηκαν ακόμη περισσότερο τα πράγματα. Η αποκοπή του δυτικού Χριστιανισμού από την αποστολική Εκκλησία, σηματοδότησε καθαρά την εξέλιξη των πραγμάτων. Και ενώ ο δυτικός Χριστιανισμός συνδέθηκε με μια ανθρωποκεντρική παράδοση και την φιλοσοφία και δημιούργησε αμέσως και εμμέσως ποικίλα ρεύματα και πολιτικές καταστάσεις, η Ορθόδοξη Εκκλησία προχώρησε στην έκφραση του μεγαλείου της. Η εμφάνιση του αγίου Συμεών του νέου Θεολόγου στην αρχή της δεύτερης χιλιετίας, η μεγάλη μορφή του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά στο μέσον αυτής της περιόδου και η φιλοκαλική κίνηση, όπως αναπτύχθηκε στο τέλος της δεύτερης χιλιετίας, παρουσίασαν το μεγαλείο της ησυχαστικής παραδόσεως, έδειξαν την μέθοδο που διαθέτει ο Χριστιανισμός για την μέθεξη του Θεού. Ακόμη, οι σταυροφορίες, η φραγκοκρατία και η τουρκοκρατία ανέδειξαν περισσότερο την δύναμη της Ορθοδόξου Παραδόσεως, όπως εκφράστηκε και βιώθηκε από τους Προφήτες, Αποστόλους, Μάρτυρες, Πατέρες και Ασκητές.

Προνόμιο, λοιπόν, και ευθύνη είναι για μας τους σημερινούς Χριστιανούς όλη αυτή η ιστορία της Εκκλησίας μας, όλη αυτή η βαρειά κληρονομιά. Έχουμε μια βαθειά παράδοση, ένα βαθύ πνευματικό άαα, έναν υπέροχο και δυνατό πλούτο παραδόσεως, ο οποίος μας καθορίζει και μας εμπνέει. Έχουμε δε χρέος και ευθύνη να τον ζούμε και να τον μεταδώσουμε στις επόμενες γενιές.

Μέσα σε αυτά τα πλαίσια βλέπουμε τον εορτασμό της εισόδου μας στην τρίτη χιλιετία. Δεν πρόκειται για ένα κοσμικό γεγονός και έναν ανθρωποκεντρικό εορτασμό, αλλά για μια προσπάθεια να δούμε με θαυμασμό και σεβασμό αυτήν την παράδοση και στην συνέχεια να εισέλθουμε μέσα στο ζωοποιό της ρεύμα και να την μεταγγίσουμε και στην σύγχρονη παραπαίουσα κοινωνία μας, που την έχει μεγάλη ανάγκη.

Αυτό τον σκοπό θέλει να εξυπηρετήση και το μικρό αυτό ημερολόγιο της Ιεράς Μητροπόλεως το οποίο λειτουργεί ως ημερολόγιο που δείχνει το παρόν, ως “ατζέντα” που προσπαθεί να καθορίση την καθημερινότητα, ως εκκλησιαστική ιστορία με τις μνήμες των αγίων, που δείχνει το παρελθόν της Εκκλησίας και βεβαίως δείχνει το μέλλον, αφού αναφέρεται στην προσευχή και την πίστη στην πρόνοια του Θεού.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν περιφρονεί το παρόν, αφού προσπαθεί να το αξιοποιήση, όμως ταυτόχρονα αποβλέπει στο αιώνιο. Δεν περιορίζεται στο ενθάδε, αλλά προχωρεί και στο επέκεινα. Δεν εξαντλείται στο παρόν, αλλά αναμένει και το μέλλον. Καί, φυσικά, όταν κάνουμε λόγο για το μέλλον δεν εννοούμε απλώς την τρίτη χιλιετία, αλλά την Βασιλεία του Θεού, η οποία πρέπει να καθορίζη και το παρόν, αν θέλουμε να είμαστε προσανατολισμένοι στην αποκαλυπτική αλήθεια που μας παραδόθηκε. Γιατί είναι γνωστός ο λόγος του Αποστόλου Παύλου: “ου γαρ έχομεν ώδε μένουσαν πόλιν, αλλά την μέλλουσαν επιζητούμεν” (Εβρ. ιγ', 14) και “ημών το πολίτευμα εν ουρανοίς υπάρχει, εξ ου και σωτήρα απεκδεχόμεθα Κύριον Ιησούν Χριστόν, ός μετασχηματίσει το σώμα της ταπεινώσεως ημών εις το γενέσθαι αυτό σύμμορφον τω σώματι της δόξης αυτού κατά την ενέργειαν του δύνασθαι αυτόν και υποτάξαι αυτώ τα πάντα” (Φιλ. γ', 20-21).”

  • Προβολές: 1259

Χρησιμοποιοῦμε cookies γιὰ νὰ βελτιώσουμε τὴν ἐμπειρία σας στὸν ἰστότοπο μας.  Διαβάστε Περισσότερα - Ἀποδοχή.

We use cookies to improve your site experience. Read More - Acceptance