Γράφτηκε στις .

Βιβλιοπαρουσιάσεις: “Παγκόσμιος Ἀποστασία καί “ὁ υἱὸς τῆς ἀπωλείας” - Μηλιὰ Ναυπακτίας, ὁ τόπος καὶ οἱ ἄνθρωποι

Ἀρχιμανδρίτου Ἀρσενίου Κομπούγια

“Παγκόσμιος Ἀποστασία καί “ὁ υἱός τῆς ἀπωλείας”"

Αρχιμανδρίτου Αρσενίου Κομπούγια “Παγκόσμιος Αποστασία και “ο υιός της απωλείας””
Κυκλοφόρησε τό βιβλίο “Παγκόσμιος Ἀποστασία “καί ὁ υἱός τῆς ἀπωλείας””, τό ὁποῖο συνέγραψε ὁ κτήτωρ καί Πνευματικός τοῦ Ἱεροῦ Ἡσυχαστηρίου “Παναγίας Γοργοεπηκόου” Ναυπάκτου Πανοσ. Ἀρχιμανδρίτης π. Ἀρσένιος Κομπούγιας, ὁ σεβαστός καί ἀγαπητός σ’ ὅλους μας π. Ἀρσένιος.

Τό “πονηματίδιο”, κατά τήν ἔκφραση τοῦ συγγραφέως, ἀσχολεῖται μέ τήν παγκόσμια ἀποστασία, ἤ καλύτερα ἐκφράζει τόν πόνο τοῦ συγγραφέως γιά τό φαινόμενο αὐτό, τό ὁποῖο ἄν καί εἶναι συνταρακτικό, ἀπό λίγους γίνεται ἀντιληπτή στίς ἀληθινές του διαστάσεις. Τήν “ἀποστασία” ἑστιάζει στήν σύγχυση τῶν κριτιρίων τῆς ὀρθόδοξης λατρείας τοῦ Θεοῦ (οἰκουμενισμός, συγκρητισμός, συνδυασμός θρησκοληψίας καί ἀμοραλισμοῦ, κ.α.), στήν ἠθική κατάπτωση, τόν σατανισμό, τήν ἀδιαφορία τῶν ἀνθρώπων γιά τέτοιου εἴδους προβλήματα.

Μιλᾶ γιά τό σφράγισμα τοῦ Ἀντιχρίστου, διακρίνοντας τήν ἠλεκτρονική ταυτότητα ἀπό τό σφράγισμα πού θά ἀκολουθήση. Μιλᾶ ἀκόμη γιά τόν Ἀντίχριστο, καί ὅτι ἐκεῖνο πού χρειάζεται γιά τήν ἀντιμετώπισή του, δηλαδή γιά τήν ἀναγνώρισή του, εἶναι ἡ μετάνοια καί ἡ καλλιέργεια τῆς δογματικῆς συνείδησης, γιατί “Μόνον ὁ Κύριος ὁ ἐπιβλέπων ἐπί τόν ταπεινόν καί ἠσύχιον θά λαλήση διά τῆς συνειδήσεως τοῦ πιστοῦ λαοῦ, τοῦ λείμματος τούτου τοῦ Χριστοῦ,...”.

Οἱ τίτλοι τῶν ἐπιμέρους κεφαλαίων εἶναι χαρακτηριστικοί:

Ἡ παγκόσμιος ἀποστασία καί ὁ υἱός τῆς ἀπωλείας, • Ἡ ἀδιαφορία, • Αἵ ταυτότητες ἀσυνομικαί τώρα, μετά ἠλεκτρονικαί καί μετά τό σφράγισμα στό μέτωπο ἤ στήν δεξιάν χείρα, • Πλήθυνσις τῆς γνώσεως, • Ἀμεριμνησία ὅλων, • Ἔσχατη ἔκκλησις.

Ἀκόμη ὑπάρχει παράρτημα μέ ἕνα ἄρθρο τοῦ Ν. Ψαρουδάκη, παλαιότερα ἄρθρα τοῦ π. Ἀρσενίου καί μιά προφητεία τοῦ ὁσίου Νείλου.

Νά σημειώσουμε ὅτι ὁ π. Ἀρσένιος δέν ἀσχολεῖται καιροσκοπικά μέ τό φλέγον αὐτό θέμα, οὔτε τό χρησιμοποιεῖ ὡς ἄλλοθι γιά ἀντιεκκλησιαστικές συμπεριφορές, ἀλλά τό ἀντιμετωπίζει μέ μεγάλη καί εἰλικρινῆ εὐαισθησία καί ποιμαντική ἀνησυχία.

Στήν ἀρχή τοῦ βιβλίου ὑπάρχει ἀφιέρωση τοῦ συγγραφέως πρός τόν Μητροπολίτη Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεο.

Τέλος, νά σημειώσουμε ὅτι τό βιβλίο “Παγκόσμιος Ἀποστασία...” εἶναι ἔκδοση τοῦ Ἱεροῦ Ἡσυχαστηρίου “Παναγίας Γοργοεπηκόου” Ναυπάκτου (τήλ. 2634-27688).

Γεωργίου Ι. Κουτρουμπᾶ

Μηλιά Ναυπακτίας, ὁ τόπος καί οἱ ἄνθρωποι

Γεωργίου Ι. Κουτρουμπά Μηλιά Ναυπακτίας, ο τόπος και οι άνθρωποιἌλλο ἕνα χωριό τῆς Ναυπακτίας δέχθηκε τήν εὐγνωμοσύνη ἑνός τέκνου της, καί ἕνας ἀκόμη δάσκαλος πρόσφερε ἕνα πολύτιμο δῶρο στήν τοπική κοινωνία ἀλλά καί στήν τοπική ἱστοριογραφία καί λαογραφία.Ὁ λόγος γιά τήν Μηλιά τῆς Ναυπακτίας, ἡ ὁποία γεωγραφεῖται ἀπό τήν εὐγνώμονα γραφίδα καί μέ τήν φιλόπονη προσπάθεια τοῦ τέκνου τῆς δασκάλου Γεωργίου Κουτρουμπᾶ.

Ὁ κ. Γ. Κουτρουμπᾶς ἀναφέρεται στά κύρια γεωγραφικά στοιχεῖα, τήν ἱστορία τοῦ χωριοῦ, τά “πατριδογνωστικά” στοιχεῖα, τήν λαογραφία τῆς Μηλιᾶς. Συγχρόνως ὅμως παραθέτει καί τήν ἱστορία, τό γενεαλογικό δένδρο τῶν κυριοτέρων οἰκογενειῶν τοῦ χωριοῦ.

Ἐκεῖ ἔχει διαγράψη μέ περισσή ὑπομονή, μεράκι καί ἀκρίβεια τόν δρόμο πού ἀκολούθησε κάθε νέος βλαστός τῶν Πρωτων “γεναρχών” τῶν οἰκογενειῶν τῆς Μηλιᾶς. Μιά πολύ ἐνδιαφέρουσα προσπάθεια πού φυσικά ἀγγίζει καί τήν ἱστορία ἄλλων χωριῶν τῆς Ναυπακτίας.

Συγχαρητήρια στόν δάσκαλο Γεώργιο Κουτρουμπά, γιά τήν προσφορά τοῦ αὐτή στήν ἰδιαίτερη πατρίδα του καί τήν Ναυπακτία.

ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ