Skip to main content

Θέματα παιδείας - Καταργεῖται τὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν ἀπὸ τὴν τρίτη λυκείου

«Ζητοῦμε τό µάθηµα τῶν Θρησκευτικῶν νά παραμείνει ὡς µάθηµα κορμοῦ γιά ὅλους τούς µαθητές ἤ τουλάχιστον ὡς ἐπιλεγόμενο γιά τούς ὑποψηφίους τῶν Θεολογικῶν Σχολῶν». 

Φαίνεται ὅτι τελικά εἶναι πολύ δύσκολο σέ ὁρισμένους, πού ἔχουν λόγο στά κέντρα ἀποφάσεων, νά κατανοήσουν τήν ἰδιομορφία τῆς παραδόσεώς µας, ἡ ὁποία εἶναι συνυφασμένη µέ τήν ᾿Ορθοδοξία. Εἶναι ἐπίσης, δύσκολο νά ξεχωρίσουν τήν Ὀρθοδοξία ἀπό τίς αἱρετικές ἐκφράσεις τοῦ Χριστιανισμοῦ, πού ἀλλοίωσαν τόν αὐθεντικό εὐαγγελικό λόγο καί ἔγιναν ἡ αἰτία νά χάση ὁ ἄνθρωπος τήν γνήσια σχέση του µέ τόν Θεό, τούς συνανθρώπους καί τά πράγματα, πού καταδίκασαν τελικά τό ἀνθρώπινο πνεῦμα στή φυλακή τῆς αἰσθησιοκρατίας καί τῆς λογικοκρατίας, στή δουλεία ποικίλων ὁλοκληρωτισμῶν. 

Θεωροῦμε ὅτι ἡ κατάργηση τοῦ µαθήµατος τῶν Θρησκευτικῶν ἀπό τήν Τρίτη Τάξη τοῦ Λυκείου, συνιστᾶ πλῆγμα στόν κορµό τοῦ Ἔθνους, γιατί στερεῖ ἀπό τούς νέους Ἕλληνες τήν γνώση καί τήν µελέτη ϐασικῶν πτυχῶν τῆς ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς, πού τούς ἔδιναν τήν δυνατότητα, µακριά ἀπό ὁμολογιακούς φανατισμούς καί µονομέρειες, νά προσανατολισθοῦν σωστά µέσα στόν κόσµο πού ἀνοίγεται µπροστά τους. 

Ἡ πράξη αὐτή τῆς πολιτείας προκάλεσε ἤδη ἀντιδράσεις. Τό Τµῆµα Θεολογίας τοῦ Πανεπιστηµίου Ἀθηνῶν, σέ ψήφισμα τῆς 12ης Ἰουνίου 1996, πού ἀπέστειλε στόν Ὑπουργό Ἐθνικῆς Παιδείας καί Θρησκευμάτων κ. Γεώργιο Παπανδρέου, ἐφιστᾶ τήν προσοχή καί τονίζει τήν ἱστορική εὐθύνη τῶν ἁρμοδίων, γιά τήν σοβαρή ὑποβάθμιση τοῦ µαθήµατος τῶν Θρησκευτικῶν, στά πλαίσια τοῦ συζητούµενου Ἐθνικοῦ Ἀπολυτηρίου, τώρα µάλιστα «πού, πέρα ἀπ' τούς γνωστούς ἐξωτερικούς κινδύνους, ξενοκίνητες αἱρέσεις καί παραθρησκευτικές ὀργανώσεις ἀπειλοῦν θανάσιμα τή φυσιογνωμία καί τήν ἑνότητα τοῦ λαοῦ µας». 

Ἐπίσης, ἡ Ἔνωση Θεολόγων Βορείου Ἑλλάδος, µέ ὑπόμνημά της μετέφερε στόν Ὑπουργό Παιδείας τόν ἔντονο προβληµατισμό καί τίς ἀνησυχίες της, γιά ὅ,τι ἐπιχειρεῖται, τό ὁποῖο, πρέπει νά σηµειωθῆ, ὅτι προσκρούει στό ἄρθρο 16 τοῦ Συντάγµατος, ἀντιστρατεύεται τήν 3356/95 ἀπόφαση τοῦ Συμβουλίου Ἐπικρατείας καί ἔρχεται σέ ἀντίθεση µέ τούς σκοπούς τῆς Ἐκπαίδευσης, ὅπως καθορίζονται ἀπό τὸ ἄρθρο 6 τοῦ Νόμου 1566/85, πού ἐξακολουθεῖ νά ἰσχύη, τήν στιγµή µάλιστα πού «ἡ ἀπό μακροῦ χρόνου µείωση τῆς διδασκαλίας τοῦ µαθήµατος τῶν Θρησκευτικῶν στήν Γ' Λυκείου κατά µία (1) ὥρα ἐβδομαδιαίως κρίθηκε, µέ τήν µέ ἀριθμό 548/84 γνωμοδότηση τοῦ Συµβουλίου Ἐπικρατείας, παράνομη καί καταχρηστική». 

Στή συνέχεια τό ὑπόμνημα τονίζει τήν ἀξία τοῦ µαθήµατος τῶν Θρησκευτικῶν καί καταλήγει μέ µιά ἐνδιαφέρουσα πρόταση: «Ζητοῦμε τό µάθηµα τῶν Θρησκευτικῶν νά παραμείνει ὡς µάθηµα κορμοῦ γιά ὅλους τούς µαθητές ἤ τουλάχιστον ὡς ἐπιλεγόμενο γιά τούς ὑποψηφίους τῶν Θεολογικῶν Σχολῶν». 

Γιά τό δεύτερο σκέλος τοῦ αἰτήµατος ἔχουμε νά ποῦμε τά ἑξῆς. Ὅπως οἱ ὑποψήφιοι τοῦ Πολυτεχνείου ἢ τῆς Φυσικομαθηματικῆς θεωρεῖται ἀπαραίτητο νά ἐξετασθοῦν στά Μαθηματικά καί τήν Φυσική, τῶν Οἰκονομικῶν Σχολῶν στήν Πολιτική Οἰκονομία, τῶν Ἰατρικῶν Σχολῶν στήν Βιολογία καί αὐτοί πού θέλουν νά γίνουν Γυμναστές σέ µιά σειρά ἀπό ἀγωνίσματα, ἔτσι εἶναι ἀπαραίτητο οἱ ὑποψήφιοι τῶν Θεολογικῶν Σχολῶν νά ἐξετάζονται σέ θεολογικό µάθηµα. Ἐνδεχόμενη ἄρνηση τοῦ Ὑπουργείου νά δεχθῆ αὐτό τό λογικό καί δίκαιο αἴτημα, πρέπει νά μᾶς ἐμβάλλη σέ ἀνησυχίες γιά τό μέλλον τῶν Θεολογικῶν Σχολῶν µέσα στήν πανεπιστημιακή κοινότητα.

π. Θ.Α.Β. 

  • Προβολές: 1039