Γράφτηκε στις .

"BEATA VITA"

Σέ μιά ἐφημερίδα διαβάσαμε τήν ἑξῆς ἐνδιαφέρουσα εἴδηση καί τό σχόλιό της:

“Χοσεμαρία Ἐσκρίβα ντέ Μπαλαγκερ (1902-1975) Ὁ τελευταῖος, μέ τήν ἔννοια τοῦ πιό πρόσφατου, ἅγιος της Καθολικῆς Ἐκκλησίας. Τό περιοδικό “Ἐκόνομιστ” περιέγραψε ὡς ἑξῆς τό ὅλον συμβάν 6 Ὀκτωβρίου: “Κόστισε περίπου 1 ἑκατομμύριο εὐρώ. Τό ἀκροατήριο ἀριθμοῦσε 300.000 ἀνθρώπους, ἀνάμεσά τους 6 ὑπουργοί τῆς ἰταλικῆς κυβέρνησης, 3 τῆς ἱσπανικῆς (ἀφοῦ Ἰσπανός ἦταν ὁ ἅγιος), ὁ Λέχ Βαλέσα καί πολλοί ἄλλοι ἀξιοσημείωτοι. Ὑπῆρχαν, μέ χορηγία, 48.000 μπουκάλια μπύρας, 20.000 μπουκάλια νεροῦ, 400 ἐπίσκοποι, 37 χορωδίες, 13 καρδινάλιοι καί ἕνας Πάπας. Καί ἔτσι, στό τέλος ἑνός εὐχάριστου κυριακάτικου πρωϊνοῦ στήν Πόλη τοῦ Βατικανοῦ, ἡ Ρωμαιοκαθολική Ἐκκλησία εἶχε ἀποκτήσει τόν πιό καινούριο ἅγιό της, τόν 468ο ἁγιοποιηθέντα ἐπί Πάπα Ἰωάννου - Παύλου τοῦ Β`”. Ὁ ἅγιος Χοσεμαρία ἵδρυσε πρίν ἀπό 70 χρόνια περίπου τήν τάξη τῶν Ὀπούς Ντέϊ, γιά τήν ἀνανέωση, ἐνίσχυση καί διάδοση τῆς Ρωμαιοκαθολικῆς Ἐκκλησίας. Λέγεται πῶς ἦταν συμπαθῶν πρός τό καθεστώς τοῦ Φράνκο καί πολλοί ἀπό τούς φανατικούς ὀπαδούς τοῦ ἦταν ὑπουργοί της τότε στρατιωτικῆς χούντας. Εἰκάζεται πῶς ἡ πολύ γρήγορη ἁγιοποίησή του ἀπέφερε στό Βατικανό μιά γενναία οἰκονομική εἰσφορά, πού ἐκτιμήθηκε δεόντως ἀπό τήν ἐπιτροπή πού διερευνᾶ τίς σχετικές περιπτώσεις.” (“Ἐλευθεροτυπία” 11-2002).

Δημοσιεύουμε μιά παράγραφο, στήν ὁποία σκιαγραφεῖται ἡ ἱστορική ἕρμηνειά της ἐκτροπῆς, πού περιγράφει μέ τόση ἐνάργεια καί σκωπτικά ἡ “Ἐλευθεροτυπία”, ἀπό τήν ἐπιστημονική γραφίδα τοῦ π. Ἰωάννη Ρωμανίδη:

“Ο βασικός λόγος γιά αὐτή τήν ἀνάπτυξη (τό πέρασμα τῶν Φράγκων ἀπό τόν πρωτογονισμό σέ κάποιο ἐπίπεδο πολιτισμοῦ) ἦταν ὅτι ἡ Καρλομάγνεια νεοϊδρυθεῖσα (742) Βασιλική Ἀκαδημία δέν γνώριζε οὔτε ἕναν Πατέρα Οἰκουμενικῆς Συνόδου. Αὐτή ἡ πρώτη Φραγκική Σχολή γνώριζε πλήρως μόνο τόν Αὐγουστίνο καί ἔτσι χρησιμοποίησε αὐτόν ὡς κλειδί τῆς θεολογίας καί τῆς δογματικῆς της. Μέ αὐτόν τόν τρόπο ὁ πλατωνισμός τοῦ Αὐγουστίνου κυρίευσε τά θεμέλια της Καθολικῆς σκέψης καί πρακτικῆς. Ἡ Αὐγουστίνεια δημιουργία τῆς beata vita (the happy life-εὐδαίμων ζωή) ἔγινε ὁ βασικός ἀκρογωνιαῖος λίθος τοῦ Καρολίγκιου πολιτισμοῦ, αὐτό πού σήμερα λέμε δυτικό πολιτισμό. Αὐτός ὁ ἀκρογωνιαῖος λίθος μεταφέρθηκε στόν Παπισμό ὅταν καταλήφθηκε ἀπό τούς Φραγκολατίνους κατά τήν διάρκεια τοῦ ἀγώνα πού ἄρχισε τό 983 καί ὁλοκληρώθηκε μεταξύ του 1009 καί 1046 κάνοντας τήν νέα Φραγκική Παποσύνη τό κέντρο αὐτοῦ του πολιτισμοῦ πού διαρκῶς ψάχνει τήν εὐτυχία. Τό γεγονός δηλώνεται παραστατικά στό τέλος τῆς τελετῆς τῆς ἀνακήρυξης σέ ἅγιο ἀπό τήν Παποσύνη ἑνός ὑποψήφιου γιά ἁγιότητα, ὅπου ὁ Πάπας τοῦ φωνάζει: “εἶσαι πραγματικά εὐδαίμων”. THE CURE OF THE NEUROBIOLOGICAL SICKNESS OF RELIGION http: //www.romanity.org