Γράφτηκε στις .

Μαθητικὸς διαγωνισμὸς Ζωγραφικῆς

Ο Σεβ. Μητροπολίτης μας παραμονές Χριστουγέννων προσκλήθηκε από τον Διευθυντή του 3ου Γυμνασίου κ. Παναγιώτη Βλαχογιάννη, για να ομιλήση στούς μαθητάς και να συζητήση μαζί τους.

Μαθητικὸς διαγωνισμὸς ΖωγραφικῆςΗ συνάντηση αυτή έγινε την 22α Δεκεμβρίου 2003 και λόγω της εορτής των Χριστουγέννων ανέπτυξε το θέμα των δυσκολιών που συνάντησε ο Χριστός με την Γεννηση Του.

Συγκεκριμένως ανέπτυξε τρεις δυσκολίες. Η πρώτη ότι γεννήθηκε σε ένα σπήλαιο ως ξένος και χωρίς ιατρική φροντίδα. Η δεύτερη ότι αμέσως μετά την Γεννηση Του η τοπική κοινωνία έζησε την σφαγή 14.000 νηπίων από την θηριωδία του Ηρώδου. Και η τρίτη δυσκολία ήταν ότι εξαναγκάσθηκε να φύγη στην Αίγυπτο και να ζήση ως πρόσφυγας.

Στην συνέχεια τόνισε ότι δυστυχώς ίδιες συνθήκες επικρατούν και σήμερα. Εμείς περιμένουμε Χριστούγεννα για να χαρούμε και υπάρχουν παιδιά σε όλον τον κόσμο, τα οποία αντιμετωπίζουν τις ίδιες δυσκολίες που αντιμετώπισε ο Χριστός. Κατ' αρχάς πολλά παιδιά γεννιούνται χωρίς την στοιχειώδη ιατρική φροντίδα, έπειτα νήπια και παιδιά κακοποιούνται σε όλον τον κόσμο και επί πλέον πολλά παιδιά εξαναγκάζονται σήμερα λόγω των πολέμων και άλλων δυσκολιών να ζήσουν ως πρόσφυγες.

Και στο τέλος τούς προέτρεψε να συγκρίνουν το πως τα ίδια γεννήθηκαν και μεγάλωσαν στην κοινωνία με καλές συνθήκες, ενώ τόσα παιδιά στον κόσμο βασανίζονται.

Στην συνέχεια έγινε ενδιαφέρουσα συζήτηση, μεταξύ του Σεβασμιωτάτου και των παιδιών.

'Αποτελεσμα της συναντήσεως αυτής ήταν ο Σεβασμιώτατος να τούς προτρέψη να συμμετάσχουν σε έναν διαγωνισμό ζωγραφικής και ανήγγειλε ότι θα βραβευθούν από την 'Ιερα Μητρόπολη τα καλύτερα έργα.

Πράγματι εστάλησαν στην 'Ιερα Μητρόπολη μερικά έργα μαθητών και η αρμόδια Επιτροπή που αποτελείτο από αγιογράφο και ζωγράφους προέκρινε τα καλύτερα.

Το πρώτο βραβείο που αντιστοιχεί στο ποσό των 150 ΕΥΡΩ και σε βιβλία, έλαβε η μαθήτρια της Α' Γυμνασίου Αντωνία Κουτσογιάννη. Η Επιτροπή χαρακτήρισε ως εξής το έργο της:

“Η ζωγραφιά αυτή μπορεί να υστερή λίγο σε σχέδιο και χρώμα, είναι όμως πολύ έξυπνος ο τρόπος που δούλεψε το θέμα. Π.χ. χώρισε τον κόσμο σε πλούσιους και πτωχούς, βάζοντας ανάμεσα μια διαχωριστική λωρίδα που θυμίζει άσφαλτο. Αυτό συμβολίζει ότι υπεύθυνοι για τον χωρισμό αυτόν δεν είναι ο Θεός, αλλά ο άνθρωπος (αυτό σημαίνεται με το ότι ο δρόμος είναι ανθρώπινη κατασκευή). Επίσης βάζει τούς πλουσίους σε φως άπλετο, με αυτοκίνητα κλπ., ενώ τούς πτωχούς σε γκρίζο τοπίο, αφού όλα στην ζωη τους μοιάζουν γκρίζα”.

Το δεύτερο βραβείο, που αντιστοιχεί στο ποσό των 100 ΕΥΡΩ και σε βιβλία, έλαβε η μαθήτρια Γεωργία Πλούμη. Η Επιτροπή χαρακτήρισε ως εξής το έργο της:

“Στην ζωγραφιά αυτή υπάρχει προοπτική του χώρου ζωγραφική. 'Υπαρχει όμως και ο συμβολισμός των πτωχών που ζητιανεύουν κάτω από τα φανάρια, και αυτός των πλουσίων που αδιαφορούν αγοράζοντας καπέλα”.

Το τρίτο βραβείο, που αντιστοιχεί στο ποσό των 80 ΕΥΡΩ και σε βιβλία, μοιράστηκαν (από 40 €) οι μαθητές Σπύρος Δούλος και Νικος Θανασιός. Η Επιτροπή έγραψε για τα έργα τους:

“Η γκρίζα ζωγραφιά δεν έχει μεν χρώμα, έχει όμως προοπτική, αλλά και κοινωνικό μήνυμα, αφού μας παρουσιάζει από την μια τα παιδιά που πλένουν τα τζάμια και από την άλλη αυτούς που τα εκμεταλλεύονται να καραδοκούν να αρπάξουν τον κόπο τους” και

“Η ζωγραφιά αυτή είναι καλή όσον αφορά το χρώμα και το στήσιμο των αντικειμένων, πτωχή όμως σε κοινωνικό μήνυμα”.

Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων και η παράδοση των βραβείων έγινε την 11η Μαρτίου ε.ε. στο Γ' Γυμνάσιο από τον Σεβ. Μητροπολίτη σε μια ωραία ατμόσφαιρα παρουσία του Διευθυντού και των Καθηγητών του Σχολείου.

Ηταν μια καλή συνεργασία μεταξύ της Ιερας Μητροπόλεως και του Γυμνασίου με θετικά αποτελέσματα.-