Εἰδήσεις Μαρτίου 2004 - “Βυζαντινὴ Κάλαμος”
Ἕνα ἐργαλεῖο γιὰ τοὺς Ἱεροψάλτες
Μία ἐνδιαφέρουσα εἴδηση γιὰ τοὺς γνῶστες τῆς βυζαντινῆς μουσικῆς εἶναι ἡ δημιουργία ἑνὸς εἰδικοῦ λογισμικοῦ προγράμματος ποὺ φέρει τὴν ὀνομασία "Βυζαντινὴ Καλαμος". Ἐμπνευστὴς τοῦ προγράμματος ὁ κ. Παναγιώτης Μπακάλης, Ἐπ. Καθηγητὴς στὸ Τμῆμα Ὑπολογιστῶν καὶ Δικτύων τοῦ Πανεπιστημίου τοῦ Greenwich Λονδίνου. Πρόκειται γία ἕνα πρόγραμμα αὐτοματοποιημένης μεθόδου γραφῆς καὶ ἐπεξεργασίας κειμένου βυζαντινῆς μουσικῆς μὲ ἠλεκτρονικὸ Ὑπολογιστή. Συνεργάζεται καὶ ἀπεικονίζει κείμενα βυζαντινῆς μουσικῆς στὸν ἐπεξεργαστὴ κειμένου "Word" τῆς "Microsoft". Ἀποτελεῖται ἀπὸ τρεῖς πίνακες ποὺ περιέχουν εἰκονίδια μὲ ὅλους τοὺς χαρακτῆρες τῆς Βυζαντινῆς μουσικῆς, οἱ ὁποῖοι ἐμφανίζονται στὴν ὀθόνη μαζὶ μὲ τὸν ἐπεξεργαστὴ κειμένου. Ἀκόμη, ἀπὸ μία ὁλοκληρωμένη συμβολοσειρὰ Βυζαντινῶν χαρακτήρων καὶ μία Ἑλληνικὴ πολυτονικὴ γραμματοσειρὰ (Unicode).
Συνήθως "μέθοδοι" γραφῆς Βυζαντινῆς μουσικῆς ἀναφέρονται μόνο σὲ σχεδίαση τῶν χαρακτήρων τῆς μουσικῆς, δημιουργῶντας τὶς λεγόμενες συμβολοσειρὲς ποὺ ἀποθηκεύονται σὲ φάκελο (fonts) στὸ PC. Οἱ "μέθοδοι" αὐτοὶ ὅμως στεροῦνται ἐντελῶς λογισμικοῦ. Ἡ γραφὴ τῆς μουσικῆς σὲ αὐτὲς ἐπαφίεται καὶ ἀκολουθεῖ τὸν καθιερωμένο τρόπο πληκτρολόγησης καὶ τῆς κοπιώδους ἀπομνημόνευσης συμβολοσειράς, χαρακτῆρα καὶ πλήκτρου. Ὁ χρήστης πρέπει νὰ θυμᾶται καὶ νὰ ἀναζητᾶ κάθε φορὰ στὸ πληκτρολόγιο τὶς θέσεις ὅλων τῶν συνδυασμῶν τῶν χαρακτήρων (περίπου 360). Σὲ ἀντιδιαστολή, ἡ Βυζαντινὴ Καλαμος χρησιμοποεὶ λογισμικὸ πρόγραμμα ποὺ αὐτοματοποιεῖ τὸν τρόπο γραφῆς τῆς μουσικῆς, καταργῶντας τὴν πληκτρολόγηση καὶ τὴν χρονοβόρα ἀπομνημόνευση.
Παρέχει ἕναν πολὺ εὔκολο τρόπο συστηματοποιημένης γραφῆς τῆς μουσικῆς, δὲν εἶναι ἁπλῶς μιὰ συμβολοσειρά. Τὸ λογισμικό της λύνει πολλὰ προβλήματα ποὺ μόνες τους οἱ συμβολοσειρὲς μὲ τὴν πληκτρολόγηση δύσκολα τὰ λύνουν. Σημερα ὅλες οἱ ἐφαρμογὲς προγραμμάτων στοὺς ὑπολογιστὲς δέχονται καὶ ἐκτελοῦν ἐντολές, ὡς ἐπὶ τὸ πλεῖστον, μὲ τὸ ποντίκι καὶ τὴν βοήθεια λογισμικοῦ, ποὺ εἶναι κατὰ κανόνα ὁ φιλικότερος τρόπος ἐπικοινωνίας τοῦ χρήστη μὲ τὴν ἐφαρμογὴ (user friently program). Ἡ Βυζαντινὴ Καλαμος ἀνήκει στὴν γενεὰ τῶν προγραμμάτων ποὺ υἱοθετοῦν τὴν χρήση τοῦ ποντικιοῦ μὲ τὴν βοήθεια λογισμικοῦ. Εἶναι μία ἐφαρμογὴ ποὺ οἱ περισσότερες διεργασίες καὶ ἐπεξεργασίες γίνονται μὲ αὐτό. Ἐνα πρόγραμμα μοντέρνο καὶ φιλικὸ γιὰ κάθε χρήστη.
Ὁ χρήστης ἔχει στὴ διάθεσή του ὅλους τοὺς ἀπαραίτητους χαρακτῆρες σὲ τρεῖς πίνακες στὴν ὀθόνη, τοὺς ἐλέγχει ὀπτικὰ καὶ τοὺς ἐπιλέγει μὲ τὴ βοήθεια τοῦ λογισμικοῦ μὲ τὸ ποντίκι, ἀπεικονίζοντάς τους στὴν σελίδα του ἐπεξεργαστή. Ἐτσι ἀποφεύγεται ἡ καθυστέρηση καὶ ἡ ἀπόσπαση τοῦ χρήστη ἀπὸ τὴν διαδικασία τῆς ἔρευνας σὲ χῶρο ἐκτὸς ὀθόνης. Γενικῶς, ἡ Βυζαντινὴ Καλαμος εἶναι εὔχρηστη, φιλικὴ καὶ οἰκεῖα γιὰ κάθε ἐπιμελῆ φίλο τῆς μουσικῆς. Δὲν ἀπαιτεῖ πολλὲς γνώσεις ὑπολογιστῶν καὶ ἀπομνημόνευση πληκτρολογίου. Εἰσάγει τὴν Βυζαντινὴ μουσικὴ στὸν χῶρο τῆς πληροφορικῆς, παρέχοντας τὴν δυνατότητα γραφῆς, ἐπεξεργασίας καὶ ἀρχειοθέτησης μουσικῶν κειμένων γιὰ ἔκδοση μουσικῶν βιβλίων καὶ παρτιτούρων χορωδιῶν. Μειώνει τὸν χρόνο ἐπεξεργασίας τῶν βυζαντινῶν κειμένων κατὰ πολὺ σὲ σχέση μὲ τὴν γραφὴ χειρός. Κανει εὔκολη στὸν χρήστη τὴν πολλαπλὴ ἀλλαγὴ μουσικῶν θέσεων στὰ μουσικὰ κείμενά του σύμφωνα μὲ τὶς προτιμήσεις του. Γιὰ περισσότερες πληροφορίες σχετικὰ μὲ τὸ χρήσιμο αὐτὸ πρόγραμμα μπορεῖ νὰ βρῇ ὁ ἀναγνώστης στὴν ἱστοσελίδα www.byzantinikalamos.com (E-mail:
Ἀπολογισμὸς τοῦ Συνδέσμου Ἀγάπης Ἁγίου Δημητρίου
Την Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου, στὶς 6 τὸ ἀπόγευμα, πραγματοποιήθηκε στὴν αἴθουσα τοῦ Ἐνοριακοῦ Κέντρου τοῦ Ἁγίου Δημητρίου Ναυπάκτου, παρουσία τοῦ Μητροπολίτου μας κ. Ἱεροθέου, ἡ ἐτήσια συνέλευση τοῦ Συνδέσμου 'Ἀγαπης τῆς 'Ἐνοριας. Τὸ πρόγραμμα τῆς συνέλευσης περιελάμβανε (σύντομο ἀπολογισμὸ τῶν δραστηριοτήτων τοῦ Συνδέσμου κατὰ τὸ ἔτος 2003 καὶ ὁμιλία τοῦ 'Ἀρχιμ. Νεκταρίου 'Ἀντωνοπουλου, Ἡγουμένου τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Σαγματᾶ Βοιωτίας, μὲ θέμα "Ἀρχιεπίσκοπος Λουκᾶς (1877-1961) ὁ μεγάλος χειροῦργος ἰατρὸς ποὺ ἀναδείχθηκε ἅγιος Ποιμένας".
Στὸν ἀπολογισμὸ ἡ Πρόεδρος τοῦ Συνδέσμου πρέσβ. Παρθένα Βαμβίνη ἀφοῦ ἀναφέρθηκε μὲ συντομία στὶς βασικὲς δραστηριότητες τοῦ Συνδέσμου, δηλαδή, στὸν καλλωπισμὸ καὶ τὴν εὐπρέπεια τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ, στὶς ὁμάδες διακονίας τοῦ Ἐνοριακοῦ Κέντρου, στὴν ἑτοιμασία καὶ διανομὴ γεύματος σὲ μοναχικοὺς ἀνθρώπους καὶ γενικότερα στὶς διάφορες δραστηριότητες τοῦ εὐαίσθητου τομέα τῆς πρόνοιας, εὐχαρίστησε τοὺς Ἱερεῖς καὶ τοὺς Ἐπιτρόπους τῆς Ἐνορίας γιὰ τὴν ἄριστη συνεργασία, καθὼς καὶ ὅλες τὶς ἐνορίτισσες, οἱ ὁποῖες εἴτε εἶναι μέλη τοῦ 15μελους συμβουλίου, εἴτε ὄχι, συμμετέχουν μὲ μεγάλη προθυμία στὶς ποικίλες δραστηριότητές του. Τὸ "πρακτικὸ" ἔργο τοῦ Συνδέσμου Ἀγάπης συμπληρώνεται μὲ τὸν πνευματικὸ ἀνεφοδιασμὸ ποὺ προσφέρει ἡ Ἐνορία στὰ μέλη του, ἐκτὸς τῶν ἄλλων, καὶ μέσα ἀπὸ δύο συνάξεις, ἀνοικτὲς γιὰ ὅλες τὶς γυναῖκες τῆς Ἐνορίας, οἱ ὁποῖες πραγματοποιοῦνται κάθε Τετάρτη καὶ Πέμπτη τὸ ἀπόγευμα στὸ Πνευματικὸ Κέντρο τῆς Ἐνορίας. Στὸν ἀπολογισμὸ ἰδιαίτερη ἀναφορὰ ἔγινε στὴν διευθύντρια καὶ τοὺς γιατροὺς τοῦ Κέντρου Ὑγείας Ναυπάκτου, οἱ ὁποῖοι μὲ κοινωνικὴ εὐαισθησία καὶ ὑπευθυνότητα συνεργάσθηκαν μὲ τὸν Σύνδεσμο, ὅσες φορές τους ζητήθηκε, καθὼς καὶ στὸν Διευθυντή, τοὺς δασκάλους καὶ τοὺς μαθητὲς τοῦ 2ου Δημοτικοῦ Σχολείου Ναυπάκτου, οἱ ὁποῖοι ἀνέπτυξαν πρωτοβουλίες κοινωνικῆς ἀλληλεγγύης, στὶς ὁποῖες ζήτησαν τὴν συνεργασία τοῦ Συνδέσμου, ἡ ὁποία φυσικά τους παρασχέθηκε. Τέλος, ἀνακοινώθηκε ὁ οἰκονομικὸς ἀπολογισμὸς τοῦ 2003, σύμφωνα μὲ τὸν ὁποῖο τὸ σύνολο τῶν ἐσόδων τοῦ Συνδέσμου Ἀγάπης ἦταν 20.740,84 εὐρώ, τὰ ἔξοδα 18.915,89 καὶ τὸ ὑπόλοιπο γιὰ τὸ νέο ἔτος 1.824,95 εὐρώ. Ἀπὸ τὰ ἔξοδα 13.389,43 εὐρὼ δόθηκαν στὴν πρόνοια, 3.226,83 γιὰ τὸν καλλωπισμὸ τοῦ Ναοῦ καὶ 2.299,63 εὐρὼ γιὰ τὴν λειτουργία τοῦ Πνευματικοῦ Κέντρου.
Τὸ κύριο μέρος τῆς συνέλευσης ὅμως ἦταν ἡ ὁμιλία τοῦ π. Νεκταρίου Ἀντωνοπούλου, μὲ θέμα τὸν νεοφανῆ Ρῶσο ἅγιο Λουκᾶ τὸν Ἰατρό. Τὸ πρόσωπο τοῦ νεοφανοῦς ἁγίου Λουκᾶ, μὲ τὴν ἐμπνευσμένη παρουσίασή του ἀπὸ τὸν π. Νεκτάριο, δημιούργησε μεγάλη αἴσθηση σὲ ὅλες τὶς γυναῖκες τῆς Ἐνορίας καὶ σὲ ὅλους τοὺς προσκεκλημένους ποὺ παρηκολούθησαν τὴν ὁμιλία στὴν ἀσφυκτικὰ γεμάτη αἴθουσα τοῦ ἁγίου Δημητρίου. Ἄκουσαν ἀπὸ τὸν π. Νεκτάριο γιὰ ἕναν ἄνθρωπο τοῦ καιροῦ μας μὲ καλλιτεχνικὲς δεξιότητες καὶ εὐαισθησίες -ἦταν ζωγράφος- μὲ ἐνδιαφέρον γιὰ τὶς φιλολογικὲς ἐπιστῆμες, ἰδιαίτερα τὴν θεολογία, τὴν φιλοσοφία καὶ τὴν ἱστορία, ποὺ ἔγινε ὅμως γιατρὸς γιατί αἰσθανόταν ἔντονα μέσα του, ὅτι δὲν εἶχε τὸ δικαίωμα νὰ κάνη αὐτὸ ποὺ ἄρεζε στὸν ἴδιο, ἀλλὰ αὐτὸ ποὺ θὰ ὠφελοῦσε τους πάσχοντες. Ἡ μεγάλη αἴσθηση τῆς εὐθύνης, ἡ ἐργατικότητά του καὶ ἡ ἀγάπη του στοὺς πάσχοντες τὸν ἀνέδειξαν ὡς τὸν μεγαλύτερο, κατὰ τὴν ἄποψη ὁρισμένων, χειροῦργο τῆς Ρωσίας κατὰ τὸν 20ο αἰῶνα. Μέσα στὶς πολὺ δύσκολες συνθῆκες, ποὺ δημιούργησε γιὰ τὴν Ἐκκλησία ἡ ἐπανάσταση τῶν Μπολσεβίκων, ὁ γιατρὸς ἔγινε Ἱερέας καὶ κατόπιν Ἐπίσκοπος, χωρὶς νὰ πάψη νὰ χειρουργῇ καὶ νὰ διδάσκη στοὺς φοιτητὲς τῆς Ἰατρικῆς τοπογραφικὴ ἀνατομία καὶ χειρουργική, παρὰ τὶς ταλαιπωρίες ποὺ ὑπέστη μὲ φυλακίσεις καὶ ἐξορίες. Κοιμήθηκε τὸ 1961 καὶ ἡ κηδεία του συνδέθηκε μὲ ἕνα εἰρηνικὸ ξέσπασμα τοῦ λαοῦ, ποὺ ἀρνήθηκε τὶς ἀπαγορεύσεις τῆς ἐξουσίας ἀπὸ ἀγάπη πρὸς τὸν ἅγιο κεκοιμημένο Ποιμένα του.
Τὴν συνέλευση ἔκλεισε ὁ Μητροπολίτης μας κ. Ἰερόθεος, ὁ ὁποῖος εὐχαρίστησε γιὰ τὴν ὡραία ὀργάνωση τὶς κυρίες τοῦ Συνδέσμου Ἀγάπης, ποὺ ἐργάζονται, ὅπως εἶπε, πολὺ δυνατά, μὲ μεράκι, ἀγάπη καὶ ἔμπνευση. Εὐχαρίστησε, ἐπίσης τοὺς Ἱερεῖς τοῦ Ναοῦ καὶ τὸ Ἐκκλησιαστικὸ Συμβούλιο γιὰ τὴν καλὴ συνεργασία μεταξύ τους, ἀλλὰ καὶ μὲ τὸν Σύνδεσμο. Κατόπιν ἀναφέρθηκε στὸν π. Νεκτάριο Ἀντωνόπουλο μὲ τὸν ὁποῖο, ὅπως εἶπε, εἶναι γνώριμοι ἀπὸ χρόνια καὶ τὸν συνδέουν μαζί του πολλὰ πράγματα. Ἦταν γιὰ ἕνα μικρὸ διάστημα κληρικοὶ κάτω ἀπὸ τὸν ἴδιο Ἐπίσκοπο, τὸν Μητροπολίτη Θηβῶν κ. Ἱερώνυμο· ὁ γέροντας τοῦ π. Νεκταρίου, μακαριστὸς Ἀρχιμ. Νικόδημος Μπανταλούκας, ἦταν Γιαννιώτης, γείτονας στὸ πατρικὸ σπίτι τοῦ Σεβασμιωτάτου· ἡ Ἱερὰ Μονὴ Πελαγίας, ποὺ καθοδηγεῖ πνευματικὰ ὁ Σεβασμιώτατος, πρὶν ἐγκατασταθεῖ σ' αὐτὴν ἡ σημερινὴ ἀδελφότητα, ἦταν Μετόχι τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Σαγματᾶ, τῆς ὁποίας Ἡγούμενος εἶναι ὁ π. Νεκτάριος. Τοὺς συνδέει ἐπίσης, ὁ μακαριστὸς γέροντας Ἐφραὶμ ὁ Κατουνακιώτης, ὁ ὁποῖος ἀγαποῦσε ἰδιαιτέρως τὸν π. Νεκτάριο. Σχολίασε, ἐπίσης, ὁ Σεβασμιώτατος τὴν σχέση τοῦ π. Νεκταρίου μὲ τὸ ὄνομα Λουκᾶς. Ὡς ἐργαζόμενος στὴν περιοχὴ Θηβῶν συνδέεται μὲ τὸν Εὐαγγελιστὴ Λουκᾶ (τοῦ ὁποίου ὁ τάφος εἶναι στὴ Θήβα), μὲ τὸν ὅσιο Λουκᾶ τὸν Στειριώτη καὶ τώρα μὲ τὸν σύγχρονο Λουκᾶ τὸν Ἰατρό. Ἐπισήμανε, τέλος, ὅτι ὁ σύγχρονος Λουκᾶς ὁ Ἰατρὸς εἶναι μιὰ ἀπόδειξη ὅτι ἡ ἁγιότητα μπορεῖ νὰ ἐπιτευχθῇ κάτω ἀπὸ ὁποιεσδήποτε συνθῆκες, διότι εἶναι ἡ μέθεξη τῆς χάριτος τοῦ Θεοῦ, ποὺ ἐπιτυγχάνεται ἀκόμη καὶ μέσα σὲ διωγμοὺς καὶ βάσανα, ὅπως ἔγινε μὲ τοὺς νεομάρτυρες στὴν Τουρκοκρατία καὶ τοὺς σύγχρονους μάρτυρες τῆς Ρωσίας.
Αἰσθητὴ ἦταν ἡ παρουσία τοῦ ἁγίου Λουκᾶ στὴν ἐκδήλωση μὲ τὸ ἱερὸ Λείψανό του ποὺ εἶχε τεθεῖ σὲ προσκύνηση στὸν Ἱερὸ Ναὸ τοῦ Ἁγίου Δημητρίου.-
Μαθητικὸς διαγωνισμὸς Ζωγραφικῆς
Ὁ Μητροπολίτης μας παραμονὲς Χριστουγέννων προσκλήθηκε ἀπὸ τὸν Διευθυντὴ τοῦ 3ου Γυμνασίου κ. Παναγιώτη Βλαχογιάννη, γιὰ νὰ ὀμιλήση στοὺς μαθητὰς καὶ νὰ συζητήση μαζί τους. Ἡ συνάντηση αὐτὴ ἔγινε τὴν 22α Δεκεμβρίου 2003 καὶ λόγῳ τῆς ἑορτῆς τῶν Χριστουγέννων ἀνέπτυξε τὸ θέμα τῶν δυσκολιῶν ποὺ συνάντησε ὁ Χριστὸς μὲ τὴν Γεννηση Του. Συγκεκριμένως ἀνέπτυξε τρεῖς δυσκολίες. Ἡ πρώτη ὅτι γεννήθηκε σὲ ἕνα σπήλαιο ὡς ξένος καὶ χωρὶς ἰατρικὴ φροντίδα. Ἡ δεύτερη ὅτι ἀμέσως μετὰ τὴν Γεννηση Τοῦ ἡ τοπικὴ κοινωνία ἔζησε τὴν σφαγὴ 14.000 νηπίων ἀπὸ τὴν θηριωδία τοῦ Ἡρώδου. Καὶ ἡ τρίτη δυσκολία ἦταν ὅτι ἐξαναγκάσθηκε νὰ φύγη στὴν Αἴγυπτο καὶ νὰ ζήση ὡς πρόσφυγας.
Στὴν συνέχεια τόνισε ὅτι δυστυχῶς ἴδιες συνθῆκες ἐπικρατοῦν καὶ σήμερα. Ἐμεῖς περιμένουμε Χριστούγεννα γιὰ νὰ χαροῦμε καὶ ὑπάρχουν παιδιὰ σὲ ὅλον τὸν κόσμο, τὰ ὁποῖα ἀντιμετωπίζουν τὶς ἴδιες δυσκολίες ποὺ ἀντιμετώπισε ὁ Χριστός. Κατ' ἀρχὰς πολλὰ παιδιὰ γεννιοῦνται χωρὶς τὴν στοιχειώδη ἰατρικὴ φροντίδα, ἔπειτα νήπια καὶ παιδιὰ κακοποιοῦνται σὲ ὅλον τὸν κόσμο καὶ ἐπὶ πλέον πολλὰ παιδιὰ ἐξαναγκάζονται σήμερα λόγῳ τῶν πολέμων καὶ ἄλλων δυσκολιῶν νὰ ζήσουν ὡς πρόσφυγες. Καὶ στὸ τέλος τοὺς προέτρεψε νὰ συγκρίνουν το πὼς τὰ ἴδια γεννήθηκαν καὶ μεγάλωσαν στὴν κοινωνία μὲ καλὲς συνθῆκες, ἐνῷ τόσα παιδιὰ στὸν κόσμο βασανίζονται. Στὴν συνέχεια ἔγινε ἐνδιαφέρουσα συζήτηση, μεταξὺ τοῦ Σεβασμιωτάτου καὶ τῶν παιδιῶν. Ἀποτελεσμα τῆς συναντήσεως αὐτῆς ἦταν ὁ Σεβασμιώτατος νὰ τοὺς προτρέψη νὰ συμμετάσχουν σὲ ἕναν διαγωνισμὸ ζωγραφικῆς καὶ ἀνήγγειλε ὅτι θὰ βραβευθοῦν ἀπὸ τὴν 'Ἰερα Μητρόπολη τὰ καλύτερα ἔργα. Πράγματι ἐστάλησαν στὴν 'Ἰερα Μητρόπολη μερικὰ ἔργα μαθητῶν καὶ ἡ ἁρμόδια Ἐπιτροπὴ ποὺ ἀποτελεῖτο ἀπὸ ἁγιογράφο καὶ ζωγράφους προέκρινε τὰ καλύτερα.
- Τὸ πρῶτο βραβεῖο ποὺ ἀντιστοιχεῖ στὸ ποσὸ τῶν 150 ΕΥΡΩ καὶ σὲ βιβλία, ἔλαβε ἡ μαθήτρια τῆς Α' Γυμνασίου Ἀντωνία Κουτσογιάννη. Ἡ Ἐπιτροπὴ χαρακτήρισε ὡς ἑξῆς τὸ ἔργο της:
"Ἡ ζωγραφιὰ αὐτὴ μπορεῖ νὰ ὑστερῇ λίγο σὲ σχέδιο καὶ χρῶμα, εἶναι ὅμως πολὺ ἔξυπνος ὁ τρόπος ποὺ δούλεψε τὸ θέμα. Π.χ. χώρισε τὸν κόσμο σὲ πλούσιους καὶ πτωχούς, βάζοντας ἀνάμεσα μιὰ διαχωριστικὴ λωρίδα ποὺ θυμίζει ἄσφαλτο. Αὐτὸ συμβολίζει ὅτι ὑπεύθυνοι γιὰ τὸν χωρισμὸ αὐτὸν δὲν εἶναι ὁ Θεός, ἀλλὰ ὁ ἄνθρωπος (αὐτὸ σημαίνεται μὲ τὸ ὅτι ὁ δρόμος εἶναι ἀνθρώπινη κατασκευή). Ἐπίσης βάζει τοὺς πλουσίους σὲ φῶς ἄπλετο, μὲ αὐτοκίνητα κλπ., ἐνῷ τοὺς πτωχοὺς σὲ γκρίζο τοπίο, ἀφοῦ ὅλα στὴν ζωη τοὺς μοιάζουν γκρίζα".
- Τὸ δεύτερο βραβεῖο, ποὺ ἀντιστοιχεῖ στὸ ποσὸ τῶν 100 ΕΥΡΩ καὶ σὲ βιβλία, ἔλαβε ἡ μαθήτρια Γεωργία Πλούμη. Ἡ Ἐπιτροπὴ χαρακτήρισε ὡς ἑξῆς τὸ ἔργο της:
"Στὴν ζωγραφιὰ αὐτὴ ὑπάρχει προοπτικὴ τοῦ χώρου ζωγραφική. 'Ὑπαρχει ὅμως καὶ ὁ συμβολισμὸς τῶν πτωχῶν ποὺ ζητιανεύουν κάτω ἀπὸ τὰ φανάρια, καὶ αὐτὸς τῶν πλουσίων ποὺ ἀδιαφοροῦν ἀγοράζοντας καπέλα".
- Τὸ τρίτο βραβεῖο, ποὺ ἀντιστοιχεῖ στὸ ποσὸ τῶν 80 ΕΥΡΩ καὶ σὲ βιβλία, μοιράστηκαν (ἀπὸ 40 €) οἱ μαθητὲς Σπύρος Δοῦλος καὶ Νικος Θανασιός. Ἡ Ἐπιτροπὴ ἔγραψε γιὰ τὰ ἔργα τους:
"Ἡ γκρίζα ζωγραφιὰ δὲν ἔχει μὲν χρῶμα, ἔχει ὅμως προοπτική, ἀλλὰ καὶ κοινωνικὸ μήνυμα, ἀφοῦ μᾶς παρουσιάζει ἀπὸ τὴν μιὰ τὰ παιδιὰ ποὺ πλένουν τὰ τζάμια καὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη αὐτοὺς ποὺ τὰ ἐκμεταλλεύονται νὰ καραδοκοῦν νὰ ἁρπάξουν τὸν κόπο τους" καί "Ἡ ζωγραφιὰ αὐτὴ εἶναι καλὴ ὅσον ἀφορᾶ τὸ χρῶμα καὶ τὸ στήσιμο τῶν ἀντικειμένων, πτωχὴ ὅμως σὲ κοινωνικὸ μήνυμα".
Ἡ ἀνακοίνωση τῶν ἀποτελεσμάτων καὶ ἡ παράδοση τῶν βραβείων ἔγινε τὴν 11η Μαρτίου 2004 στὸ Γ' Γυμνάσιο ἀπὸ τὸν Μητροπολίτη μας σὲ μιὰ ὡραία ἀτμόσφαιρα παρουσία τοῦ Διευθυντοῦ καὶ τῶν Καθηγητῶν τοῦ Σχολείου. Ἠταν μιὰ καλὴ συνεργασία μεταξὺ τῆς Ἰερας Μητροπόλεως καὶ τοῦ Γυμνασίου μὲ θετικὰ ἀποτελέσματα.-
Βιβλιοπαρουσίαση: Ἀναφορὰ στὴν Ἱστορία της Ναυπάκτου
Κυκλοφόρησε στὰ μέσα Φεβρουαρίου μιὰ νέα ἔκδοση ποὺ ἀφορᾶ τὴν ἱστορία τῆς πόλης μας. Τὸ βιβλίο μὲ τίτλο "Ἀναφορὰ στὴν Ἱστορία της Ναυπάκτου" ὑπογράφει ὁ κ. Θωμᾶς Παναγιωτόπουλος, Διευθυντὴς τοῦ 2ου Δημοτικοῦ Σχολείου Ναυπάκτου "Γιάννης Βλαχογιάννης" καὶ περιέχει τὴν εἰσήγηση τοῦ συγγραφέα σὲ ἡμερίδα μὲ θέμα τὴν τεχνικὴ τῆς διδασκαλίας τῆς τοπικῆς ἱστορίας, στὴν ὁποία ἔλαβαν μέρος οἱ ἐκπαιδευτικοὶ τῆς Πρωτοβάθμιας Ἐκπαίδευσης τῆς πόλης μας. Ὅπως ἀναφέρεται στὸν πρόλογο τοῦ βιβλίου ἡ διδασκαλία τοῦ μαθήματος τῆς ἱστορίας πρέπει νὰ ξεκινήση ἀπὸ τὴν τοπικὴ ἱστορία τῆς πόλης ὅπου ἑδρεύει τὸ Σχολεῖο, γιατί ἔτσι δὲν περιορίζεται τὸ ἐνδιαφέρον τοῦ μαθητῆ ἁπλὰ σὲ ἱστορικὰ γεγονότα, ἀλλὰ ἀγκαλιάζει καὶ πολλὲς ἄλλες ἐκφάνσεις τοῦ κοινωνικοῦ βίου, μὲ τὶς ὁποῖες ὁλοκληρώνεται ἡ ἱστορικὴ γνώση. Στὸ βιβλίο γίνεται ἀναφορὰ στὴν πόλη τῆς Ναυπάκτου, στὶς μεγάλες ἱστορικὲς περιόδους ξεκινῶντας ἀπὸ τὴ μυθολογία, τοὺς ἀρχαιοελληνικοὺς χρόνους, τὴ Ρωμαϊκὴ ἐποχή, τὴν Ἑνετοκρατία καὶ Τουρκοκρατία, ἀλλὰ καὶ στοὺς νεώτερους χρόνους ἕως σήμερα. Οἱ ἀναφορὲς συνοδεύονται ἀπὸ μαρτυρίες ἱστορικῶν καὶ περιηγητῶν τῆς πόλεως ἀλλὰ καὶ μὲ φωτογραφικὸ ὑλικό. Τὸ βιβλίο βοηθᾶ στὴν διασφάλιση τῆς ἱστορίας καὶ τοῦ πολιτιστικοῦ πλούτου, ποὺ φέρει κληρονομικὰ ἡ πόλη, γιατί μὲ αὐτὰ ὡς γνώμονα μπορεῖ νὰ ὁδηγηθῇ σωστὰ στὸ μέλλον.-
Γ.Λ.
Συνοδικά: Ἀπὸ τὴν Συνεδρίαση τοῦ Μαρτίου
Συνῆλθε ἀπὸ 1 ἕως 3 Μαρτίου ἡ Διαρκὴς Ἱερὰ Σύνοδος τῆς 147ης Συνοδικῆς Περιόδου ὑπὸ τὴν Προεδρία τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καὶ Πάσης Ἑλλάδος κ.κ. Χριστοδούλου. Ὁ Μακαριώτατος μεταξὺ τῶν ἄλλων ἐνημέρωσε τοὺς Συνοδικοὺς Ἀρχιερεῖς γιὰ τὶς ἐξελίξεις στὸ ζήτημα ποὺ ἔχει ἀπὸ οκταμήνου ἀναφανῆ στὶς σχέσεις μεταξὺ Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καὶ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου.
Γιὰ τὴν ἐπίσκεψη τοῦ Πρέσβη τοῦ Ἰρὰν στὴν Ἀθήνα τὴν 10η Φεβρουαρίου ε.ε.
Γιὰ τὴν πρόσκληση ποὺ τοῦ ἀπηύθηνε ὁ Βασιλιᾶς τῆς Ἰορδανίας νὰ ἐπισκεφθῇ τὴν χώρα τοῦ κ.α.
Ἡ Δ.Ι.Σ. ἀποφάσισε, μεταξὺ ἄλλων:
Νὰ ἀποσταλῇ Ἐγκύκλιο Σημείωμα στὶς Ἱερὲς Μητροπόλεις, μὲ τὸ ὁποῖο Θὰ ἐπισημαίνεται ἡ ἀνάγκη κατασκευῆς "ράμπας" γιὰ τὴν δυνατότητα πρόσβασης στοὺς Ἱεροὺς Ναοὺς ἀτόμων μὲ εἰδικὲς ἀνάγκες.
Νὰ ἀποσταλῇ συγχαρητήριο ἔγγραφο στὸν Μητροπολίτη Ναυπάκτου καὶ Ἁγίου Βλασίου κ. Ἰερόθεο, γιὰ τὴν πολύτιμη συμβολή του, ὡς ἐκπροσώπου τῆς Ἐκκλησίας, στὸ Ἐθνικὸ Συμβούλιο Ἰατρικῆς Ἠθικῆς καὶ Δεοντολογίας, γιὰ τὴν σύνταξη "Κώδικα Ἄσκησης Ἰατρικοῦ Ἐπαγγέλματος καὶ Δεοντολογίας".
Νὰ συμμετάσχουν ὡς ἐκπρόσωποι τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
Στὴ συνάντηση τῆς Ἐπιτροπῆς Οἰκονομικῶν τοῦ Συμβουλίου τῶν Εὐρωπαϊκῶν Ἐκκλησιῶν, στὴ Γενεύη, ὁ κ. Κωνσταντῖνος Σκαρίπας.
Στὴν Ἂ Συνάντηση τῆς νέας Ἐπιτροπῆς γιὰ τὴν Ἐκκλησία καὶ τὴν Κοινωνία τοῦ Συμβουλίου τῶν Εὐρωπαϊκῶν Ἐκκλησιῶν, στὶς Βρυξέλλες, ἡ Αἰκατερίνη Ζορμπά.
Στὴν Διάσκεψη τῆς Πολωνικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας περὶ τῆς "Μοναχικῆς Ζωῆς", ἡ ὁποία θὰ λάβη χώρα στὴν Πολωνία, ὁ Πανοσιολογιώτατος Ἀρχιμανδρίτης κ. Τιμόθεος Σακκάς, Ἡγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Παρακλήτου Ὠρωποῦ καὶ ὁ Ὀσιολογιώτατος Μοναχὸς κ. Χρυσόστομος Νεζιλτζόγλου.
Στὴν Ἐπιτροπὴ τῶν Ἐκκλησιῶν γιὰ τοὺς μετανάστες στὴν Εὐρώπη, ποὺ θὰ γίνη στὶς Βρυξέλλες, ὁ κ. Ἀντώνιος Παπαντωνίου.
Ἡ Δ.Ι.Σ. ἐνέκρινε, μεταξὺ ἄλλων:
Τὸ πρόγραμμα Ἡμερίδος μὲ θέμα "Ὁ Παῦλος Μελὰς καὶ ὁ Μακεδονικὸς Ἀγῶνας-διαχρονικὰ μηνύματα".
Τὴν πρόταση τῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς Πολιτιστικῆς Ταυτότητας, γιὰ συνάντηση ἐκπροσώπων Ἱερῶν Μητροπόλεων, σχετικὰ μὲ τὸ θέμα τῆς γλωσσικῆς ἀγωγῆς τῶν νέων Κληρικῶν.
Τὴν πρόταση τῆς Εἰδικῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς Γυναικείων θεμάτων, γιὰ τὴν διοργάνωση τῆς Α' Συνδιασκέψεως Γυναικῶν ἐκπροσώπων Ἱερῶν Μητροπόλεων.
Τὴν πρόταση τῆς Εἰδικῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς Εἰδικῶν Ποιμαντικῶν Θεμάτων καὶ Καταστάσεων γιὰ τὴν διοργάνωση Ἡμερίδας γιὰ τοὺς ἱερεῖς ποὺ διακονοῦν στὰ Σωφρονιστικὰ Ἱδρύματα τῆς Χώρας.
Τὴν πρόταση τῆς Εἰδικῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς Παρακολουθήσεως Εὐρωπαϊκῶν Θεμάτων σχετικὰ μὲ τὴν διοργάνωση Ἡμερίδων "Πιλοτικοῦ" χαρακτῆρος γιὰ Στελέχη Ἱερῶν Μητροπόλεων πρὸς ἐνημέρωση ἐπὶ Εὐρωπαϊκῶν θεμάτων.-
***
Ἡ συμμετοχὴ στὴν Ἱερὰ Σύνοδο τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου ἕξι Μητροπολιτῶν ποὺ ποιμαίνουν Μητροπόλεις οἱ ὁποῖες δὲν ἀνήκουν στὴν ἐπικράτεια τοῦ Τουρκικοῦ κράτους ἀπασχόλησε τὸν τουρκικὸ τύπο. Χαρακτηριστικὰ στὴν ἐφημερίδα Tercuman δημοσιεύθηκε ἄρθρο του πρέσβη ε.τ. Γιαλὶμ Ἐράλπ, μὲ τίτλο: "Ἄραγε ἐπιβάλλεται στοὺς Μητροπολῖτες νὰ ἔχουν τουρκικὴ ἰθαγένεια;", στὸ ὁποῖο ἀντιμετωπίζεται ὁ ἰσχυρισμός, ὁ ὁποῖος προβλήθηκε ἀπὸ μερίδα τοῦ τουρκικοῦ τύπου, ὅτι ἡ ἐνέργεια αὐτὴ τοῦ Πατριαρχείου ἀντιβαίνει στὴ Συνθήκη τῆς Λωζάνης. Ἡ ἀλήθεια, σύμφωνα μὲ τὸν Τοῦρκο διπλωμάτη, εἶναι ὅτι ναὶ μὲν στὴ Λωζάνη συζητήθηκε τὸ θέμα τοῦ Πατριαρχείου, ἀλλὰ δὲν γίνεται καμμία ἀναφορὰ σ' αὐτὸ μέσα στὸ κείμενο τῆς Συνθήκης, ὁπότε ἀπὸ ἐκεῖ δὲν ὑπάρχει καμμία δέσμευση.
Ὁ Γιαλὶμ Ἐρὰλπ στὸ ἄρθρο ποὺ προαναφέραμε ἀντιμετωπίζει ἐπίσης τὸν ἰσχυρισμὸ πολλῶν Τούρκων ὅτι ὅσοι ἀπασχολοῦνται στὸ Πατριαρχεῖο πρέπει νὰ ἔχουν τουρκικὴ ἰθαγένεια, ἐπειδὴ τὸ Πατριαρχεῖο θεωρεῖται τουρκικὸ ἵδρυμα. Κάτι τέτοιο ὅμως δὲν εἶναι ἀληθές, γιατί ὅπως σημειώνει ὁ Ἐράλπ, δὲν ὑποχρεοῦται κανεὶς ὁ ὁποῖος ἐργάζεται σὲ τουρκικὸ ἵδρυμα νὰ ἔχη τουρκικὴ ἰθαγένεια. Ἂν αὐτὸ ἰσχύη γενικὰ πολὺ περισσότερο ἰσχύει γιὰ τοὺς Μητροπολῖτες οἱ ὁποῖοι δὲν ὑπάγονται στὸν τουρκικὸ νόμο περὶ Δημοσίων Ὑπαλλήλων. Στὴ συνέχεια ὁ Τοῦρκος διπλωμάτης σημειώνει: "Μὲ τοὺς νόμους γιὰ ἐναρμόνιση μὲ τὴν Ε.Ε. παρέχεται ἡ δυνατότητα ἵδρυσης ἐκκλησιῶν στὴν Τουρκία, ἐφόσον παρίσταται ἀνάγκη. Τώρα, λοιπόν, θὰ τεθῇ ὡς ὅρος στοὺς Ἱερεῖς τῶν ἐκκλησιῶν αὐτῶν νὰ ἔχουν τουρκικὴ ἰθαγένεια; Οὔτε κἂν μπορεῖ νὰ γίνη λόγος γι' αὐτό. Ἂν ἀποπειραθοῦμε νὰ ὑποχρεώσουμε κάθε Ἱερέα νὰ λάβη τὴν τουρκικὴ ἰθαγένεια διὰ τῆς βίας, τότε θὰ καταστοῦμε γελοῖοι. Τὸ πολὺ νὰ χορηγηθῇ στοὺς Ἱερεῖς αὐτοὺς ἄδεια ἐργασίας".
Ὁ δημοσιογράφος Σουκροῦ Κιουτσούκσαχιν, στὴν πρώτη σελίδα τῆς ἐφημερίδας Hurriyet, δημοσιεύει ἄρθρο μὲ τίτλο: "Μεταρρύθμιση γιὰ τὶς μειονότητες μὲ μυστικὴ ἐγκύκλιο", στὸ ὁποῖο γράφει ὅτι ἡ "Δευτεροβάθμια Ἐπιτροπὴ Μειονοτήτων", ποὺ εἶχε συσταθεῖ μὲ μυστικὴ ἐγκύκλιο καὶ πρωθυπουργικὴ ὑπογραφὴ τὸ 1962, καταργήθηκε σιωπηρὰ μὲ ἄλλη μυστικὴ ἐγκύκλιο ποὺ ἐκδόθηκε πρὶν ἀπὸ δύο μῆνες. Ἡ ἐπιτροπὴ ποὺ καταργήθηκε ἦταν πολὺ σκληρὴ μὲ τὶς μειονότητες. Τώρα τὴν ἀντικατέστησε, μὲ ὑπογραφὴ τοῦ Συμβούλου τῆς Προεδρίας τῆς Κυβέρνησης κ. Ὀμὲρ Ντιντσέ, τοῦ "ἀντ' αὐτοῦ" τοῦ Ἐρντογάν, μιὰ νέα Ἐπιτροπὴ ποὺ ὀνομάζεται "Συμβούλιο Ἀξιολόγησης τῶν Προβλημάτων τῶν Μειονοτήτων", ποὺ ἔχει ὡς κύριο ἔργο, ὄχι τὴν σκληρὴ ἀστυνόμευση, ἀλλὰ τὴν βοήθεια γιὰ τὴν ἐπίλυση τῶν προβλημάτων ποὺ ἀντιμετωπίζουν οἱ μειονότητες. Ὅλα αὐτὰ φυσικὰ ἐπιβάλλονται ἀπὸ τὴν ἀνάγκη νὰ προσαρμοστῇ ἡ τουρκικὴ νομοθεσία καὶ ἡ κρατικὴ ὀργάνωση στὶς προδιαγραφὲς τῆς Ἑνωμένης Εὐρώπης.
***
Ἐκστρατεία γιὰ τὴν καλύτερη προσέγγιση τῶν παιδιῶν μὲ τὴν ἀρχαία ἑλληνικὴ γραμματεία ἔχουν ἀναλάβει πολλὰ ἐκπαιδευτικὰ ἱδρύματα στὴν Βρετανία. Ἔτσι στὰ πλαίσια αὐτῆς τῆς προσπάθειας μέχρι στιγμῆς ἔχουν φθάσει σὲ σχολεῖα τῆς χώρας 200 περίπου ἠχογραφημένοι ψηφιακοὶ δίσκοι μὲ τὴν μετάφραση τῆς 'Ἰλιαδας τοῦ Ὁμήρου.
***
Ἐξελέγη τὸ νέο προεδρεῖο τοῦ Συμβουλίου Εὐρωπαϊκῶν Ἐκκλησιῶν στὴν Γενεύη, τοῦ ὁποίου νέος Πρόεδρος ἐκλέχθηκε ὁ Γάλλος πάστορας Jean-Arnold de Clermont, ὁ ὁποῖος διαδέχθηκε τὸν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη πρ. Γαλλίας καὶ νῦν Ἑλβετίας κ. Ἰερεμία. Ἀξιοσημείωτο εἶναι ὅτι στὴν θέση τοῦ πρώτου ἀντιπροέδρου ἐξελέγη ὁ Μακαριώτατος Ἀρχιεπίσκοπος Τιράνων καὶ πάσης Ἀλβανίας κ. Ἀναστάσιος.
***
Ἀπὸ τὴν Κυριακὴ 18 Ἰανουαρίου 2004 καὶ κάθε Κυριακὴ στὸ Ἱερὸ Παρεκκλήσιο τοῦ Ἁγίου Ἀνδρέα τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν (Ἁγίας Φιλοθέης 19, Πλάκα) τελοῦνται στὴν ἀγγλικὴ γλῶσσα ὁ Ὄρθρος (07.30 – 09.15) καὶ ἡ Θεία Λειτουργία (09.15 - 10.30) γιὰ τὴν κάλυψη τῶν λατρευτικῶν ἀναγκῶν τῶν ἀγγλόφωνων ἀδελφῶν μας. Τὸν Ὄρθρο καὶ τὴν Θ. Λειτουργία τελεῖ ὁ Αἰδεσιμ. Πρωτοπρεσβύτερος π. John Raffan.
***
110 ἱερατικὲς στολὲς καὶ 35 διακονικὲς ἀπεστάλησαν ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος στὸ Πατριαρχεῖο Γεωργίας γιὰ τοὺς κληρικοὺς καὶ διακόνους ποὺ ὑπηρετοῦν ἐκεῖ, μὲ δαπάνη τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν καὶ ὁρισμένων ἄλλων Μητροπόλεων τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.
***
Στὰ πλαίσια τῆς κατηχητικῆς ποιμαντικῆς καὶ ἱεραποστολικῆς δραστηριότητάς της ἡ 'Ἀποστολικη Διακονία διοργανώνει ἀπὸ τὸ Ἰανουάριο τοῦ 2004 Σεμινάρια Ἐκπαιδεύσεως στὴν νοηματικὴ γλῶσσα, μὲ σκοπὸ τὴν ἐκπαίδευση κληρικῶν καὶ λαϊκῶν καὶ τὴν καλλιέργεια ἄμεσης δυνατότητας ἐπικοινωνίας μὲ τοὺς κωφαλάλους
***
Ἡ ἐφημερίδα La Croix κάνει γνωστὸ σχέδιο νόμου τοῦ Γαλλικοῦ Ὑπουργικοῦ Συμβουλίου, τὸ ὁποῖο προβλέπει καὶ δρομολογεῖ τὴν κατάργηση τῆς ἀργίας τῆς Δευτέρας τῆς Πεντηκοστῆς (Ἁγίου Πνεύματος) μὲ τὴν προοπτικὴ τὰ ἔσοδα αὐτῆς τῆς ἡμέρας νὰ προσφέρονται ὡς δωρεὰ πρὸς τοὺς ἀναξιοπαθοῦντες καὶ τὰ ἡλικιωμένα καὶ μοναχικὰ ἄτομα, κυρίως τῆς τρίτης ἡλικίας. Ἡ ἀντίδραση τῶν παπικῶν τῆς Γαλλίας ἦταν μᾶλλον χλιαρὴ καὶ δὲν κατάφερε νὰ ὑποστηρίξη θεολογικὰ καὶ ἐκκλησιαστικὰ τὴν παραπάνω ἀργία.
***
Ὁ π. Ζαχαρίας Ἀδαμάκης εἶναι Ἱερέας καὶ δάσκαλος ταυτόχρονα σὲ δημοτικὸ σχολεῖο τοῦ Ἡρακλείου Κρήτης μὲ ξεχωριστὲς δραστηριότητες: Τὸ σχολεῖο εἶναι συνδεδεμένο μὲ τὸ διαδίκτυο, ἔχει δική του ἱστοσελίδα, συμμετέχει στὸ πρόγραμμα Comenius, διοργανώνει σεμινάρια γιὰ τοὺς μαθητές του, συμμετέχει στὸ πρόγραμμα Ὀλυμπιακῆς Παιδείας, στὸ πρόγραμμα "πᾶμε σινεμά", ἐνῷ ἔχει υἱοθετήσει ἕνα παιδάκι ἀπὸ τὴ Γκάνα.
***
Ἡ βρετανικὴ ἐφημερίδα Indipentent τῆς 22ας Ἰανουαρίου 2004 ἔκανε ἐκτενῆ ἀναφορὰ στὸν ὀρθόδοξο Κινέζο κληρικὸ π. Ἀλεξάντερ Ντοὺ Λιφοῦ, ὁ ὁποῖος κοιμήθηκε στὶς 16 Δεκεμβρίου 2003. Ἦταν ἕνας ἀγωνιστὴς Ἱερέας, ποὺ στὰ χρόνια τῆς ἐπικράτησης τοῦ κομμουνισμοῦ στὴν Κίνα γνώρισε πολλὲς διώξεις, χωρὶς ὡστόσο νὰ σταματήση νὰ λειτουργῇ κρυφὰ καὶ νὰ καθοδηγῇ τοὺς πιστούς. Ὡς τὸ τέλος ἀγωνιζόταν νὰ ἐξασφαλίση ἄδεια λειτουργίας ἑνὸς ναοῦ στὸ Πεκίνο.
***
Ὁ ὀλυμπιονίκης τῆς ἄρσης βαρῶν Ἀκάκιος Καχιασβίλη σὲ συνέντευξή του ὁμολόγησε πὼς χωρὶς τὴν ὀρθόδοξη πίστη του δὲν θὰ μποροῦσε νὰ πετύχη πολλὰ πράγματα. "Μπροστὰ στὴ μπάρα κλείνω γιὰ λίγο τὰ μάτια καὶ προσεύχομαι στὸ Θεὸ νὰ μὲ βοηθήση νὰ βρῶ τὴ δύναμη καὶ νὰ σηκώσω τὰ βάρη".
***
Λειτουργεῖ ἡ πιὸ σωστὰ δραστηριοποιεῖται καὶ στὴν Ἑλλάδα Τράπεζα Τροφίμων, ἡ ὁποία συμμετέχει στὸ δίκτυο 187 Τραπεζῶν Τροφίμων τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἕνωσης οἱ ὁποῖες συγκεντρώνουν τὰ πλεονάσματα τῶν τροφίμων τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἕνωσης καὶ τὰ διανέμουν σὲ ἀναξιοπαθοῦντες συνανθρώπους μας.
- Προβολές: 3386